Jump to content

Nv4_disp.dll

Martin-123
 Share

Recommended Posts

Igår när jag satt och spelade WoW förstördes alla texturer på spelet. Så jag startade om spelet och problemet kvarstog. Då fick jag bluescreen där det står: nv4_disp.dll har stött på ett fel, eller nåt sånt. Jag startar om datorn och provar spela igen. Samma prblem händer och jag får bluescreen igen. så jag återställde mina drivrutiner till grafikkortet. men samma sak hände om och om igen, datorn låste sig osv. sen började texter osv balla ur när jag bootade upp datorn. Så nu flyger det bara prickar av alla möjliga färger över hela skärmen. Kopplade ur hårddisken och provade igen, men inget händer. Färger över hela skärmen. Vad tror ni? dags att köpa nytt grafikkort? Har ett nVidia 8600 .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg på komplett att jag fortfarande har garantin kvar. Men hur ska jag kunna uppgradera BIOS när jag inte ser ett skit på skärmen?

Kan även tillägga att jag har ett 520W Nätagg, så det är nog inte felet. har kollat lite och verkar som att nåt händer med hårdvaran är sällsynt. Men måste veta om det är moderkortet eller grafikkortet som pajat. Provade byta plats på kortet. Det hjälpte inte ett dugg.

Bild på bluescreenen med..

post-7714-1214476893_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg på komplett att jag fortfarande har garantin kvar. Men hur ska jag kunna uppgradera BIOS när jag inte ser ett skit på skärmen?

Kan även tillägga att jag har ett 520W Nätagg, så det är nog inte felet. har kollat lite och verkar som att nåt händer med hårdvaran är sällsynt. Men måste veta om det är moderkortet eller grafikkortet som pajat. Provade byta plats på kortet. Det hjälpte inte ett dugg.

Bild på bluescreenen med..

Om du bytte plats är det nog grafikkortet... Ring till komplett och skicka tillbaka kortet och få ett nytt... Kör ett 8600 själv och det funkar prima (nu iallfall >_< )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet kallas "Nv4_disp.dll Infinite Loop" och sker när grafikkortet ska skicka nån info till moderkortet, men som inte svarar eller nått och problemet loopas.. nått sånt skit.. Ajja, hittade en annan lösning som kanske funkar

1. Klicka på Start, klicka på Kontrollpanelen och dubbelklicka på Bildskärm.

2. Klicka på Avancerat på fliken Inställningar och sedan på fliken Felsök.

3. Flytta skjutreglaget Maskinvaruacceleration till Ingen, och avmarkera sedan kryssrutan Aktivera kombinerad skrivning.

4. Klicka på OK och sedan på OK igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet kallas "Nv4_disp.dll Infinite Loop" och sker när grafikkortet ska skicka nån info till moderkortet, men som inte svarar eller nått och problemet loopas.. nått sånt skit.. Ajja, hittade en annan lösning som kanske funkar

1. Klicka på Start, klicka på Kontrollpanelen och dubbelklicka på Bildskärm.

2. Klicka på Avancerat på fliken Inställningar och sedan på fliken Felsök.

3. Flytta skjutreglaget Maskinvaruacceleration till Ingen, och avmarkera sedan kryssrutan Aktivera kombinerad skrivning.

4. Klicka på OK och sedan på OK igen.

Men jag kan inte starta datorn.. Ser inte nåt överhuvudtaget. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor