Jacker Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=794673 http://www.svd.se/nyheter/bildspecial/utri...kel_1374767.svd http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2258...amp;lpos=rubrik Klockan fem i måndags, Kalifornisk tid, blev det lagligt för homosexuella par i Kalifornien att gifta sig. Bröllopsyra råder nu där... Sverige borde helklart legalisera homoäktenskap så snart som möjligt. Finns inga realistiska eller rationella skäl till att inte tillåta detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=794673 http://www.svd.se/nyheter/bildspecial/utri...kel_1374767.svd http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2258...amp;lpos=rubrik Klockan fem i måndags, Kalifornisk tid, blev det lagligt för homosexuella par i Kalifornien att gifta sig. Bröllopsyra råder nu där... Sverige borde helklart legalisera homoäktenskap så snart som möjligt. Finns inga realistiska eller rationella skäl till att inte tillåta detta. Homosexuel Power! Ser ingen anledning till att det inte borde vara lagligt. Det är ju inte som att vi följer den osynliga mannen i himlen, så why not. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Som sagt, det finns ingen anledning till varför homosexuella par inte skulle få gifta sig, så det är bara löjligt att det varit så/är så. Go homos. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 (redigerad) edit: Jag läste artikeln och märkte att jag är ute och cyklar. Nvm. Det här har alltså inget att göra med kyrkliga vigslar utan det handlar endast om äktenskap i juridisk mening. Redigerad 19 juni, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Är det olagligt för homosexuella par att gifta sig borgerligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Det är ju kristdemokraten som inte vill ha homoäktenskap, dom vill ju inte vara för demokratiska och låta homopar gifta sig, nej nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Är det olagligt för homosexuella par att gifta sig borgerligt? Jag tror de får "ingå äktenskap", men inte göra den kristna proceduren eftersom kyrkan tycker att den är helig. Så svar på frågan borde vara ja? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Jag tycker inte det är fel med homoäktenskap. Jag bryr mig helt enkelt inte, därför skulle jag aldrig engagera mig i att få det tillåtet heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 No brainer. Klart det ska vara självklart, klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 20 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2008 Önskar att jag hade starka argument men det har jag inte. Nej, jag tycker inte att homosexuella ska få gifta sig, iaf inte i kyrkan. Tycker bara att det känns fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 20 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2008 (redigerad) Önskar att jag hade starka argument men det har jag inte. Nej, jag tycker inte att homosexuella ska få gifta sig, iaf inte i kyrkan. Tycker bara att det känns fel. Som sagt, det här handlar inte om kyrkan utan endast om äktenskap i juridisk mening, alltså främst borgerliga giftermål. Staten kan inte bestämma om kyrkan skall/inte skall viga homosexuella. Redigerad 20 juni, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 20 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2008 Självklart bode de få gifta sig, men sen förstår jagi nte VARFÖR man ska gifta sig. man måste ju inte det för att visa att man älskar varann, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 20 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2008 (redigerad) Varför skulle de inte få ingå äktenskap? Jag tycker att det är väldigt idiotiskt att de inte får samma "rättigheter" som heterosexuella får. Redigerad 20 juni, 2008 av kattälskaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 20 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2008 (redigerad) Det är självklart att homosexuella ska få gifta sig borgligt. Sen hur bibeln ser på homosexuella har vi redan sett. Hur kyrkan sedan vill "tolka" detta är olika. "If a man also lie with mankind, as he lieth with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them." Leviticus 20:13. Redigerad 20 juni, 2008 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 20 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2008 Varför skulle de inte få ingå äktenskap? Jag tycker att det är väldigt idiotiskt att de inte får samma "rättigheter" som heterosexuella får. För att gud tog ett revben av Adam och skapade Eva, så att de skall kunna sprida sin art. Så tror jag det lydde. Homosexuella och heterosexuella har i dagens läge nästan samma rättigheter som heterosexuella i många länder. Och jag ser inget idiotiskt med att kyrkan inte tar hand om homosexuella äktenskap, kyrkan har regler precis som vilken annan församling, grupp, politiskt parti etc. som helst. Bara att kyrkans regler är skrivna av de äldre tidernas homofob präster. Men idag säger ingen att man måste tillhöra kyrkan eller följa dess regler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 Självklart ska homosexuella kunna gifta sig. Jag menar, en juridiskt kontrakt som låter en leva med den man älskar oavsett om det handlar om samma kön eller inte tycker jag är helt rätt! Ansågs inte homosexualitet också som en sjukdom i gamla dar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 Självklart ska homosexuella kunna gifta sig. Jag menar, en juridiskt kontrakt som låter en leva med den man älskar oavsett om det handlar om samma kön eller inte tycker jag är helt rätt! Ansågs inte homosexualitet också som en sjukdom i gamla dar? Ja, fram till 1990 av FN och görs det fortfarande av många människor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 Grattis Cali \o/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 Sverige ska följa. Nuff said Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
påskharen Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 Håller med Saffecool! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts