Jump to content

Vad är det värsta som kan hända om datorn...

Vice.
 Share

Recommended Posts

Skall till Öland imorgon och kommer hem på söndag.

Tänkte låta datorn stå på och seeda en hemmagjord film under tiden.

Jag har bara haft den på som längst c:a ett dygn. Datorn är ganska så precis ett år gammal.

Om jag låter den stå på under hela den tiden jag är borta, vad är det värsta som kan hända OM nått skulle hända?

Låt säga att datorn blir för varm, bir det "bara" kortslutning och datorn stängas av, eller kan det börja brinna?

Skulle vara surt att komma hem och se att mitt PS3 har brunnit upp.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skall till Öland imorgon och kommer hem på söndag.

Tänkte låta datorn stå på och seeda en hemmagjord film under tiden.

Jag har bara haft den på som längst c:a ett dygn. Datorn är ganska så precis ett år gammal.

Om jag låter den stå på under hela den tiden jag är borta, vad är det värsta som kan hända OM nått skulle hända?

Låt säga att datorn blir för varm, bir det "bara" kortslutning och datorn stängas av, eller kan det börja brinna?

Skulle vara surt att komma hem och se att mitt PS3 har brunnit upp.

Man säger ju att inget i en dator kan brinna och det är ju inte ofta man hör om en bränder orsakade av datorer. Massor av personer har sina burkar på dygnet runt så ifall du inte är en väldigt otursam människa tycker jag att du ska lämna den på seed.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öland! <3 Jävligt vackert ställe >_<

Skulle inte tro något farligt händer, är din dator så ny borde den också ha en ordentlig kylning.

Men vill du va på den säkra sidan kan du alltid tanka Auto Shutdown

Väldigt bra att ha :D

Ställ in det på den tid när filmen är färdig, så kan du lägga till några extra timmar

för seed eller ifall det blir sämre seed och tar längre att tanka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öland! <3 Jävligt vackert ställe :D

Kan inte annat än hålla med, åker ner dit imorgon. >_<

Skulle inte tro något farligt händer, är din dator så ny borde den också ha en ordentlig kylning.

Men vill du va på den säkra sidan kan du alltid tanka Auto Shutdown

Väldigt bra att ha :D

Ställ in det på den tid när filmen är färdig, så kan du lägga till några extra timmar

för seed eller ifall det blir sämre seed och tar längre att tanka.

Auto Shutdown använder jag rätt så ofta, väldigt bra program om man inte vill ha på datorn alltför länge.

En kompis har haft på sin dator ett antal veckor nu, så det är nog inte så stor fara.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade min gamla dator igång i runt en månad i sträck.

Den hade absolut ingen kylning förutom processorfläkten och kylflänsen som inte ens satt fast ordentligt.

Sen så har ju nästan alla datorer som är gjorde inom 5 år en funktion i BIOS som heter Shutdown Temperature.

Du kan alltså ställa in att om datorn blir varmare än tex 80 grader C så stängs den av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor