Vice. Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 (redigerad) Skall till Öland imorgon och kommer hem på söndag. Tänkte låta datorn stå på och seeda en hemmagjord film under tiden. Jag har bara haft den på som längst c:a ett dygn. Datorn är ganska så precis ett år gammal. Om jag låter den stå på under hela den tiden jag är borta, vad är det värsta som kan hända OM nått skulle hända? Låt säga att datorn blir för varm, bir det "bara" kortslutning och datorn stängas av, eller kan det börja brinna? Skulle vara surt att komma hem och se att mitt PS3 har brunnit upp. Redigerad 18 juni, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 Skall till Öland imorgon och kommer hem på söndag. Tänkte låta datorn stå på och seeda en hemmagjord film under tiden. Jag har bara haft den på som längst c:a ett dygn. Datorn är ganska så precis ett år gammal. Om jag låter den stå på under hela den tiden jag är borta, vad är det värsta som kan hända OM nått skulle hända? Låt säga att datorn blir för varm, bir det "bara" kortslutning och datorn stängas av, eller kan det börja brinna? Skulle vara surt att komma hem och se att mitt PS3 har brunnit upp. Man säger ju att inget i en dator kan brinna och det är ju inte ofta man hör om en bränder orsakade av datorer. Massor av personer har sina burkar på dygnet runt så ifall du inte är en väldigt otursam människa tycker jag att du ska lämna den på seed. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 Öland! <3 Jävligt vackert ställe Skulle inte tro något farligt händer, är din dator så ny borde den också ha en ordentlig kylning. Men vill du va på den säkra sidan kan du alltid tanka Auto Shutdown Väldigt bra att ha Ställ in det på den tid när filmen är färdig, så kan du lägga till några extra timmar för seed eller ifall det blir sämre seed och tar längre att tanka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 (redigerad) Öland! <3 Jävligt vackert ställe Kan inte annat än hålla med, åker ner dit imorgon. Skulle inte tro något farligt händer, är din dator så ny borde den också ha en ordentlig kylning. Men vill du va på den säkra sidan kan du alltid tanka Auto Shutdown Väldigt bra att ha Ställ in det på den tid när filmen är färdig, så kan du lägga till några extra timmar för seed eller ifall det blir sämre seed och tar längre att tanka. Auto Shutdown använder jag rätt så ofta, väldigt bra program om man inte vill ha på datorn alltför länge. En kompis har haft på sin dator ett antal veckor nu, så det är nog inte så stor fara. Redigerad 18 juni, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Jag har haft på min dator som max i 4½ vecka i streck. Inget hände, förutom att datorn blev lite seg emot slutet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 19 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Toppen då låter jag den seeda utan att behöva nojja. Tack för svaren. Japp Öland är riktigt fint. Skall bli fett kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Japp Öland är riktigt fint. Skall bli fett kul. Vart ska du vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Hade min gamla dator igång i runt en månad i sträck. Den hade absolut ingen kylning förutom processorfläkten och kylflänsen som inte ens satt fast ordentligt. Sen så har ju nästan alla datorer som är gjorde inom 5 år en funktion i BIOS som heter Shutdown Temperature. Du kan alltså ställa in att om datorn blir varmare än tex 80 grader C så stängs den av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Värsta som kan hända är väl att åskan sveper förbi och blixten slår ner i närheten och tar sönder datorn? Och det är inte så ovanligt att det händer, faktist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 Vart ska du vara? Öland. Vi bodde på Stora frögården (var det inte du som tipsade om det RavenE? Många tack, väldigt lyckat). Lide najjs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts