RavenE Skrivet 14 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 (redigerad) Pappa har fått in virus i sin dator. Bakgrunden ändrades som ni ser på bilden, och det kommer popups lite då och då som vill att man laddar hem ett antivirusprogram. Klickar man på OK eller kryss öppnas internet och en sida börjar laddas. What to do? http://pici.se/thumbs/t_hHypKeXba.gif Edit: Har sökt igenom datorn med Nod32 och Ad-Aware. Båda har hittat lite saker, men inget har ändrats med bilden eller så. Redigerad 14 juni, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 14 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 Pappa har fått in virus i sin dator. Bakgrunden ändrades som ni ser på bilden, och det kommer popups lite då och då som vill att man laddar hem ett antivirusprogram. Klickar man på OK eller kryss öppnas internet och en sida börjar laddas. What to do? http://pici.se/thumbs/t_hHypKeXba.gif Edit: Har sökt igenom datorn med Nod32 och Ad-Aware. Båda har hittat lite saker, men inget har ändrats med bilden eller så. Vad är det för filer som NOD32 eller Adaware hittar? Prövas annars med Spybot. Har haft ett liknande problem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 14 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 Vad är det för filer som NOD32 eller Adaware hittar? Prövas annars med Spybot. Har haft ett liknande problem Nod hittade inget vid sökning, men hittade en fil medans pappa satt och kollade på Google Earth. Då var det en .dll-fil i system32. Ad-Aware har hittat massor med tracking cookies och annat mumsigt. Har också haft samma problem på min förra dator, men det försvann efter en halvtimme ungefär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 14 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 Nod hittade inget vid sökning, men hittade en fil medans pappa satt och kollade på Google Earth. Då var det en .dll-fil i system32. Ad-Aware har hittat massor med tracking cookies och annat mumsigt. Har också haft samma problem på min förra dator, men det försvann efter en halvtimme ungefär. Vad heter .dll filen? Det är ju fan samma virus jag hade, tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 14 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 Vad heter .dll filen? Minns inte, tog bort den iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 14 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 Minns inte, tog bort den iaf. Men viruset är en kvar? Isåfall prova med Spybot.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 14 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 Men viruset är en kvar? Isåfall prova med Spybot.. Får prova med det imorgon, thanks. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Vet att pappa fick sån där bakrund fast då var det nåt med att man hade inge virus program och sen en mätare som visade hur många smittade filer i datorn man hade. Då vet jag iallafall att han återställde datorn några dagar bakåt och det hjälpte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
95alexander95 Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Köp en myslok så den får suga upp viruset , Eller du kanske redan har en sån ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Köp en myslok så den får suga upp viruset , Eller du kanske redan har en sån ! Värt att gå offtopic? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Värt att gå offtopic? Ah meh, det var ett bra tips ju! Myslok till folket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 20 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2008 Haha, fick ett sånt virus när jag porrsurfade förr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 20 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2008 Annars funkar systemåterställning alltid skitbra! =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts