Jump to content

Virus

RavenE
 Share

Recommended Posts

Pappa har fått in virus i sin dator. Bakgrunden ändrades som ni ser på bilden, och det kommer popups lite då och då som vill att man laddar hem ett antivirusprogram. Klickar man på OK eller kryss öppnas internet och en sida börjar laddas.

What to do? :)

Edit: Har sökt igenom datorn med Nod32 och Ad-Aware. Båda har hittat lite saker, men inget har ändrats med bilden eller så.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pappa har fått in virus i sin dator. Bakgrunden ändrades som ni ser på bilden, och det kommer popups lite då och då som vill att man laddar hem ett antivirusprogram. Klickar man på OK eller kryss öppnas internet och en sida börjar laddas.

What to do? :)

Edit: Har sökt igenom datorn med Nod32 och Ad-Aware. Båda har hittat lite saker, men inget har ändrats med bilden eller så.

Vad är det för filer som NOD32 eller Adaware hittar?

Prövas annars med Spybot.

Har haft ett liknande problem :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för filer som NOD32 eller Adaware hittar?

Prövas annars med Spybot.

Har haft ett liknande problem :)

Nod hittade inget vid sökning, men hittade en fil medans pappa satt och kollade på Google Earth. :(

Då var det en .dll-fil i system32.

Ad-Aware har hittat massor med tracking cookies och annat mumsigt.

Har också haft samma problem på min förra dator, men det försvann efter en halvtimme ungefär. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nod hittade inget vid sökning, men hittade en fil medans pappa satt och kollade på Google Earth. :(

Då var det en .dll-fil i system32.

Ad-Aware har hittat massor med tracking cookies och annat mumsigt.

Har också haft samma problem på min förra dator, men det försvann efter en halvtimme ungefär. :)

Vad heter .dll filen?

Det är ju fan samma virus jag hade, tror jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor