Bubbli Skrivet 14 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 (redigerad) Jag har ett Radeon HD 3870-grafikkort. Det kortet har TV-out. Jag vill använda det...när jag kopplar in TV:n i datorn med rätt sladdar och jag klickar "extend desktop" i ATI Tray Tools så fladdrar TV:n bara litegranna och sedan låter det som när man kopplar in något i datorn. En mystisk sak är dock att när jag startar datorn och TV:n så visar den likadant på TV:n som på skärmen. Svar uppskattas lika hårt som min knytnäve kommer träffa min betongvägg om detta inte löser sig Redigerad 14 juni, 2008 av Bubbli Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 14 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 (redigerad) Jag har ett Radeon HD 3870-grafikkort. Det kortet har TV-out. Jag vill använda det...när jag kopplar in TV:n i datorn med rätt sladdar och jag klickar "extend desktop" i ATI Tray Tools så fladdrar TV:n bara litegranna och sedan låter det som när man kopplar in något i datorn. En mystisk sak är dock att när jag startar datorn och TV:n så visar den likadant på TV:n som på skärmen. Svar uppskattas lika hårt som min knytnäve kommer träffa min betongvägg om detta inte löser sig WTF, Dubble POST XO Redigerad 14 juni, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 14 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 Jag har ett Radeon HD 3870-grafikkort. Det kortet har TV-out. Jag vill använda det...när jag kopplar in TV:n i datorn med rätt sladdar och jag klickar "extend desktop" i ATI Tray Tools så fladdrar TV:n bara litegranna och sedan låter det som när man kopplar in något i datorn. En mystisk sak är dock att när jag startar datorn och TV:n så visar den likadant på TV:n som på skärmen. Svar uppskattas lika hårt som min knytnäve kommer träffa min betongvägg om detta inte löser sig 1. Du vill ha clonad vy? Alltså att båda skärmarna visar samma sak? 2. Har du rätt TV inställningar så som PALB och S-video osv osv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 14 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 1. Du vill ha clonad vy? Alltså att båda skärmarna visar samma sak? 2. Har du rätt TV inställningar så som PALB och S-video osv osv Mitt första "mål" är att använda den som en andraskärm så att man kan kolla film på ena sidan (TV-sidan) och lolla på internet på andra. Kan inte ändra sådant på min TV vad jag vet. Har väldigt begränsat grejs...det är en gammal CRT-TV kanske jag borde ha sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 14 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 Mitt första "mål" är att använda den som en andraskärm så att man kan kolla film på ena sidan (TV-sidan) och lolla på internet på andra. Kan inte ändra sådant på min TV vad jag vet. Har väldigt begränsat grejs...det är en gammal CRT-TV kanske jag borde ha sagt. Jaha, Det ska kunna ändra på TV inställningar i datorn, inte i TV. Så att ditt grafikkort skickar rätt signaler. Om du går in i ATI Catalyst (Stavning?) så ska du kunna ändra på dom inställingarna. Har för tillfället inget ATI kortbaserat dator. Om du klickar på ATI iconen nere i högra hörnet så ska du kunna välja vilken uppsättning du vill ha med din TV. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts