_EmiL_ Skrivet 12 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2008 Nu är det så att igår så tog min mamma med sig en dator från sitt jobb hem som jag skulle få, och när jag testa internet så funkade det prima! Men det var fullt med grejjer på hårddiskarna så jag tänkte att jag kanske ska formatera den. Så gjorde jag det, men nu när man ska gå in på internet så funkar det inte! Och när jag går in på ControlPanel -> Network connection -> Så finns det ingenting här! Och när jag försöker lägga till en bredbands-anslutning så funkar det inte! Då står det bara att bredbandsanslutningen funkar. Då kollade jag bak på datorn för att kolla så att internetsladden satt i och då upptäckte jag att det lös oranget. Och jag har för mig att det ska lysa grönt. Så jag testade att byta nätverkskort, då lös det grönt iallafall men fortfarande samma problem! Så snälla nu, Hjälp mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tossie Skrivet 12 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2008 Drivrutiner till nätverkskortet saknas antagligen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 12 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2008 Drivrutiner till nätverkskortet saknas antagligen Vart ser jag vad det är för nätverkskort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 12 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2008 Om du öppnar datorn så ser du. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 12 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2008 Nu har jag installerat drivrutiner till det nätverkskortet som satt i från början. MEN DET FUNKAR JU ÄNDÅ INTE! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 12 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2008 (redigerad) Kör du på moderkortet eller nätverkskort? För om du kör på moderkortet så kan du gå in på nVidia's hemsida och ladda ner nForce drivers. Vilket innehåller Ethernet drivers. Redigerad 12 juni, 2008 av Martin-123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 12 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2008 Nu har jag installerat drivrutiner till det nätverkskortet som satt i från början. MEN DET FUNKAR JU ÄNDÅ INTE! Ser du något nätverkskort om du går in i Enhetshanteraren??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 12 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2008 Haha jag fick ett tips utav min kompis som sa att jag skulle vända på internetsladden och stoppa in änden som var i routern in i datorn och tvärtom. Och det funka! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 12 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2008 Haha jag fick ett tips utav min kompis som sa att jag skulle vända på internetsladden och stoppa in änden som var i routern in i datorn och tvärtom. Och det funka! Wait, dude. That dosen't make any sense Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 12 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2008 Wait, dude. That dosen't make any sense Nej jag vet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 12 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2008 Testa byt tillbaka och se om det fungerar. Om det gör det så var det troligen något glapp i kabeln eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts