Jump to content

Prisgaranti

dravinski
 Share

Recommended Posts

Detta gäller för köp på Elgiganten:

30 dagar prisgaranti

El-Giganten lämnar 30 dagar prisgaranti från köpdatumet. Skulle du mot förmodan hitta en produkt billigare, betalar vi tillbaka mellanskillnaden. Förutsättningen är att produkten är av samma märke och har motsvarande specifikationer och kan köpas på lika villkor.

Prisgarantin gäller mot lokala butikskonkurrenter och ej mot Internet. Glöm ej att ta med kvittot.

Prisgarantin gäller ej vid köp på www.elgiganten.se

Någon som har något bra svar på vad som gäller med deras "Prisgarantin gäller mot lokala butikskonkurrenter". Om jag köper en tv av dem i Kristianstad och sedan hittar ett bättre pris i en annan ort än Kristianstad gäller det då? Eller är det bara inom Kristianstad som detta gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om Onoff i Kristianstad har ett bättre pris så gills garantin. Om Komplett.se/annan internetbutik eller Expert i Ånghus har ett bättre pris så gills den inte.

Ja att priserna på internet inte gäller fatta jag, men hur är reglen för butikerna. Hur långt iväg räknas lokala butikskonkurrenter som? Är det samma stad eller samma kommun osv?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du gör reklam för elgiganten. E de inte emot reglerna att göra reklam för ett annat företag på denna sida?

Eligiganten e dyra.

Klassar inte det som reklam. :naughty:

Dyra? Nä, inte så värst. Billigare och mycket, mycket trevligare än OnOff i alla fall.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klassar inte det som reklam. :w000t:

Dyra? Nä, inte så värst. Billigare och mycket, mycket trevligare än OnOff i alla fall.

Ja de är sant de, men jag jämmförde med order, Farsan köper hem sina saker därifrån, och ja får dom för samma pris som inköpspriset är där. Tex: en skartsladd kostar ca 15kr/st på order och runt 150kr på elgiganten. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja de är sant de, men jag jämmförde med order, Farsan köper hem sina saker därifrån, och ja får dom för samma pris som inköpspriset är där. Tex: en skartsladd kostar ca 15kr/st på order och runt 150kr på elgiganten. :naughty:

Klart som säljer det för mer än inköpspriset, annars skulle dom ju gå back.

99kr kostar en sådan, btw.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte i Linköping. Jag går alltid till OnOff eftersom de i alla fall verkar någotsånär intresserade av sina kunder. Fast egentligen gillar jag inte någon av de där affärerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Scartkablar är föråldrade nu iofs men det är en av sakerna som dom har störst marginal på. 5-10 kronor går en scartkabel på för inköpspris och dom säljer den för runt 100 kronor. TV och Datorer är det som har minst marginal, vilket folk inte verkar fatta när dom ska pruta på det. 15% är i princip max det dom kan sänka och det är egentligen enbart anställda som får ha så låg sänkning. Ang. OnOff vs. Elgiganten. Siba kickar deras rumpa så det stänker om det. Iaf om man har jobbat där och känner personalen och har en svåger som är butikschef. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor