mr_tobbe Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Det enda jag oroar mig för är vad det är för abbonemang, och vad det är för typ av månadsavgift på det. "iPhone kommer att finnas med ett antal abonnemang i UK. Billigaste kostar 30 pund och sedan finns en stege på 35 pund, 45 pund och 75 pund. Signar man upp sig på de något av de två billigaste abonnemangen i 18 månader så kostar iPhone 3G 8 GB 99 pund, med de två dyraste abonnemangen får man sin iPhone gratis (8 GB resp 16 GB). Men det kommer också att bli möjligt att köpa en iPhone med kontantkort. Till vilket pris är dock okänt. " Vad Telia gör är det ingen som vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Men om man inte hade behövt teckna i butik, ja, då hade vi pratat... Du tror inte att det kommer kunna knäckas ändå, då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 (redigerad) Du tror inte att det kommer kunna knäckas ändå, då? Det kommer det garanterat att göra. Men hur ska du komma undan teckningen? Det billigaste i UK ger 125 SMS och 75 minuter prat samt resten per månad. Över tre år blir den kostnaden £99 (8GB) + £30*36 månader = minst £1179 (~13k kr) för billigaste alternativet. Då kanske man ringer för mer också vilket är en extra kostnad... Edit: Dock är det lag på maximalt 24 månaders tvång till abonnemang i Sverige, och mobilmarknaden ser annorlunda ut i UK. Redigerad 10 juni, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Frågan är om man kommer kunna flasha den. Folk har ju en jävla massa problem med 2g och 3g nanos. Man får väl hoppas att folk är lite mer intresserade av iphonen än nanosen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Frågan är om man kommer kunna flasha den. Folk har ju en jävla massa problem med 2g och 3g nanos. Man får väl hoppas att folk är lite mer intresserade av iphonen än nanosen. Vad har Nano med saken att göra? Upplåsningar till "gamla" iPhone har kommit ut till varenda uppdatering så vitt jag vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Det kommer det garanterat att göra. Men hur ska du komma undan teckningen? Jahaaa. Tänkte inte på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Eftersom Apple gjorde en sån stor tabbe på första mobilen med att man fick aktivera abonemanget när man kom hem vid datorn så har de nu bestämt att man MÅSTE aktivera mobilen/abonemanget i affären. Därför kommer det vara onödigt att jailbreaka (ja, jailbreak, inte FLASHA) mobilen då man fortfarande kommer att betala en månadsavgift. Om nu inte någon på teliabutikerna tar med telefonerna hem och får fram ett jailbreakprogram och säljer dessa olagligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Ska se recensenterna, om den floppar så är det ju ingen idé. Men får den bra resultat och inte är abonemangsbunden så köper jag nog den Lagom till lönen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Ska se recensenterna, om den floppar så är det ju ingen idé. Men får den bra resultat och inte är abonemangsbunden så köper jag nog den Lagom till lönen +++++ av +++++ på aftonbladet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 +++++ av +++++ på aftonbladet. Aftonbladet skulle iallafall inte jag lita på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2008 Om inte abonnemanget kostar skjortan så vet jag någonting man kan lägga sin lön på i sommar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 11 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2008 Aftonbladet skulle iallafall inte jag lita på. Det är väl okej att inte lita på deras nyheter och så vidare, men en recension? Vad är det för fel att lita på en recension? Jag har själv en iPhone, och jag ger den högsta betyg, så, det är väl klart, man kan ju inte lita på mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2008 Så, eftersom den har en Safari-knapp i menyn, kan man ansluta sig till random trådlöst nätverk och surfa via det eller är det fortfarande WAP som gäller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 11 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2008 Så, eftersom den har en Safari-knapp i menyn, kan man ansluta sig till random trådlöst nätverk och surfa via det eller är det fortfarande WAP som gäller? Du kan ansluta dig med WiFi, EDGE och turbo 3G! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2008 Du kan ansluta dig med WiFi, EDGE och turbo 3G! Svenska? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 11 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2008 (redigerad) Svenska? Massa jobbiga nätverk som aldrig funkar men kostar pengar som fan att vara på. I alla fall uppe i norr hos oss Edit: Är det någon skillnad på Iphone och Iphone 3G förutom 3Gn? 3G funkar ändå inte här Redigerad 11 juni, 2008 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2008 Svenska? WiFi = vanligt trådlöst nätverk EDGE = Snabbare version av WAP Turbo 3G = 3G vet du vad det är, va? Turbo3G är extra snabbt, man ska i teroin kunna komma upp i 7,2 mbit. TROR jag. Någon får säga till ifall jag har fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 11 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2008 det är inte turbo 3g. bara vanlig 3g. kolla specifikationerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 11 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2008 det är inte turbo 3g. bara vanlig 3g. kolla specifikationerna. Den ska ha turbo 3G, vad jag kan minnas... Och kebab, du har helt rätt! Varför kan jag så mycket om mobilnät för? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2008 Vad kostar det att använda 3G och Turbo3G? :hm: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts