swat Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 (redigerad) Kommer ni köpa? 11 juli i sverige Redigerad 11 juni, 2008 av swat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 (redigerad) 1200 kr (8GB, 2400:- 32GB), GPS, 3G, tunnare. Den kommer att sänka marknaden. Undrar vad de andra mobiljättarna tänker göra nu. Påtvingat abonnemang. Redigerad 10 juni, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ferrari Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 (redigerad) Vote: Nej Köpte ny mobil för några månader sen, men den verkar grymm, billig också (8GB för 1200Kr). Någon som vet vilka operatörer den kommer säljas av? Redigerad 9 juni, 2008 av Ferrari Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Ja, om jag har pengar. mr_tobbe, Ferrari: Glöm inte lägga på momsen. Riktigt så billigt blir det ej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 mr_tobbe, Ferrari: Glöm inte lägga på momsen. Riktigt så billigt blir det ej. Inte om man flyger hem en från USA. Men Apple verkar ha genomfört det här med att teckna abonnemanget redan i butiken. Då blir det jobbigt om man vill haxxxa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Inte om man flyger hem en från USA. Men Apple verkar ha genomfört det här med att teckna abonnemanget redan i butiken. Då blir det jobbigt om man vill haxxxa. Jo moms på 6% tillkommer även i USA men om man inte ska använda produkten i landet så kan man i vissa fall dra av momsen när man flyger ut, men då får man istället tulla så det är sällan värt det. Dessutom tillkommer flygbiljett på 5000:- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Kostar den så lite?? Isf är det en annan historia, men jag har iaf inte råd att spendera 4500 på en mobil nu. Fast jag måste köpa en ny, den andra landade i vattnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Jo moms på 6% tillkommer även i USA men om man inte ska använda produkten i landet så kan man i vissa fall dra av momsen när man flyger ut, men då får man istället tulla så det är sällan värt det. Dessutom tillkommer flygbiljett på 5000:- Petitesser. Nämen, moms beror på delstat (?), sedan har jag en kompis bror som "pendlar" lite smått. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 - I Sverige säljs den av Telia. - 8 gigabytesversionen kommer att kosta bara 199 dollar i USA (motsvarar 1300 kronor) samma pris över hela världen. Låter ju intressant, även om moms tillkommer. Bara att vänta på sverigepremiär då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 - I Sverige säljs den av Telia. - 8 gigabytesversionen kommer att kosta bara 199 dollar i USA (motsvarar 1300 kronor) samma pris över hela världen. Låter ju intressant, även om moms tillkommer. Bara att vänta på sverigepremiär då Jag läste nånstans att telia skulle sälja den "i slutet av året"... Men man ska vara lite källkritisk. Är det säkert att priset är så jäkla lågt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Är det säkert att priset är så jäkla lågt? Spikat, men man kommer inte undan ett halvsaftigt abonnemang tydligen. I början när iPhone såldes så aktiverade man det hemma, vilket medförde att man helt enkelt kunde skita i att teckna, och låsa upp den när upplåsningsprogrammen kom. Nu tecknar man i butik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Abonnemang, då var det ju det också. :/ "Den nya modellen börjar säljas i Sverige den 11 juli." enligt Blocket.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Spikat, men man kommer inte undan ett halvsaftigt abonnemang tydligen. I början när iPhone såldes så aktiverade man det hemma, vilket medförde att man helt enkelt kunde skita i att teckna, och låsa upp den när upplåsningsprogrammen kom. Nu tecknar man i butik. Jag kan undvara nån 100lapp per månad på ett abbonemang som jag inte kommer att använda. Har ändå telia kontantkort så.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Har redan den "gamla" iPhonen, men funderar på om jag ska sälja den eller inte. 3G är inget jag är i behov av, kameran har inte förbättrast, den är bara lite tunnare och har metallknappar (big deal) GPS kan väl vara roligt att ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Kan någon lägga upp lite bilder, Tack? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Kan någon lägga upp lite bilder, Tack? Enklast är om du går in på Apples hemsida och kollar på bilder där; http://www.apple.com/se/iphone/gallery/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Va, trodde inte den skulle kosta så lite! Förut tyckte jag att iPhone bara verkade vara en överhypad tråkmobil, men efter att ha pillat på en väns sådan så har jag insett att den är hur skön som helst! Jag kommer köpa den om den enkelt går att flasha.. Är inte så sugen på abonnemang. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Är inte så sugen på abonnemang. Man måste. Så prislappen blir inte särskilt (fortfarande mycket billigare än motsvarigheter från andra tillverkare givetvis) billig i slutändan. Se det som telefonerna som säljs i tidningsannonser för 1:-. Men om man inte hade behövt teckna i butik, ja, då hade vi pratat... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Det enda jag oroar mig för är vad det är för abbonemang, och vad det är för typ av månadsavgift på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts