Jump to content

Min dator brinner!

Lajnux
 Share

Recommended Posts

Passar på att skriva här. Idag när jag satt och spelade stängdes min dator plötsligt av sig själv, när jag startade den pånytt sade någon inbygd röst i högtalarna "CPU temperature too high". Detta är andra gången det händer och nu vågar jag inte spela mer, någon som vet vad det kan bero på och vad man kan göra?

EDIT: Tankade Everest nu och min CPU temperatur är för tillfället 81 °C och då gör jag ingenting annat än surfar på internet! 81 grader känns som rätt mycket. >_<

Redigerad av Aggee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Passar på att skriva här. Idag när jag satt och spelade stängdes min dator plötsligt av sig själv, när jag startade den pånytt sade någon inbygd röst i högtalarna "CPU temperature too high". Detta är andra gången det händer och nu vågar jag inte spela mer, någon som vet vad det kan bero på och vad man kan göra?

JAG VET, JAG VET!!!

Temperaturen i dator är för hög, den stänger av sig själv för att förhindra skador. Detta kanlösas genom:

1.Rengör dator/fläkt med tryckluft alt damsugare(varning!)

2.Köp nya fläktar öka luftflödet.

3.gör det svalare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT: Tankade Everest nu och min CPU temperatur är för tillfället 81 °C och då gör jag ingenting annat än surfar på internet! 81 grader känns som rätt mycket. >_<

81 grader är extremt mycket. Jag antar att du har en Intel, för är det en AMD så skulle det vara riktigt illa.

Själv kunde jag komma upp i 80 grader på min AMD när jag spelade. Då gick alarmet från moderkortet. Nu har jag rensat den på damm och applicerat ny kylpasta och resultatet är helt makalöst. Tidigare hade jag fläkten på max och ingen klock, och processorn idlade på cirka 50 grader, och kom upp i 70-75 grader när jag spelade. Nu har jag fläkten på lägsta, klockat processorn och den idlar på cirka 30 grader. :D

Har inte prövat den i spel än men jag är mer än nöjd, helt klart. Om någon undrar vilken kylpasta det var så var det Arctic Silver 5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Har gjort en Rapport osv, men jag fattar inget. Är kanske inte så smart...

Vart fan ser man Temperaturena?!?! :whistling:

Nere vid klockan så bör det komma upp en del siffror. Det är temperaturer. Håller du muspekaren över dom så kommer vad det är för något. Håll muspekaren över den som är varmast och kolla vad den heter. Skriv sedan här.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor