Jump to content

Scartuttag..

Ma__Cipriani
 Share

Recommended Posts

Tjenare!

Jag lånade XBOX 360 och GTAIV and ev kompis idag för att nörda ihjäl mig tills han var tillbaka från sin semesterresa.

Men när jag skulle sätta den sista pusselbiten på plats, scart-kabeln, fanns där inget uttag i TV'n som passade :o

Jag tänkte "vad faan, vad är det här för skit" och ringde till en annan kompis och frågade om råd.

Han sa att den kabeln bara passade till HDTV-apparater och självklart så skulle jag aldrig ha råd att köpa en sådan, så jag kollade utifall den passade i datorn..whoalla; Den passade där! Den vita och den röda kabeln tryckte jag in i några lämpliga hål och tänkte börja lira.....

Um..hur får jag fram bilden på skärmen? Jag har kopplat scartkabeln till datorn och från datorn går den vanliga sladden till skärmen.

Jag sökte efter en lösning i kontrollpanelen och kom slutligen fram till "Egenskaper för Bildskärm" där det finns en masa olika alternativ hur man kan växla mellan olika...saker. Vet inte riktigt hur jag ska förklara men..kan det fungera att spela XBOX genom en dataskärm eller måste jag köpa en annan sladd och koppla vidare till..ja, jag vet inte vad..

Snälla hjälp mig, han är bara utomlands i en vecka B)

Edit: Skulle döpt topicen till nåt bättre ;)

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare!

Jag lånade XBOX 360 och GTAIV and ev kompis idag för att nörda ihjäl mig tills han var tillbaka från sin semesterresa.

Men när jag skulle sätta den sista pusselbiten på plats, scart-kabeln, fanns där inget uttag i TV'n som passade :o

Jag tänkte "vad faan, vad är det här för skit" och ringde till en annan kompis och frågade om råd.

Han sa att den kabeln bara passade till HDTV-apparater och självklart så skulle jag aldrig ha råd att köpa en sådan, så jag kollade utifall den passade i datorn..whoalla; Den passade där! Den vita och den röda kabeln tryckte jag in i några lämpliga hål och tänkte börja lira.....

Um..hur får jag fram bilden på skärmen? Jag har kopplat scartkabeln till datorn och från datorn går den vanliga sladden till skärmen.

Jag sökte efter en lösning i kontrollpanelen och kom slutligen fram till "Egenskaper för Bildskärm" där det finns en masa olika alternativ hur man kan växla mellan olika...saker. Vet inte riktigt hur jag ska förklara men..kan det fungera att spela XBOX genom en dataskärm eller måste jag köpa en annan sladd och koppla vidare till..ja, jag vet inte vad..

Snälla hjälp mig, han är bara utomlands i en vecka B)

Edit: Skulle döpt topicen till nåt bättre ;)

Vetefan hur scarten ser ut till xbox, men kan du inte dra den direkt till datorskärmen då? Funkar så med min tv ialafall

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om du har VGA uttag på skärmen så kan du köpa en sån här: http://www.pixmania.com/videospel-xbox-360....html?srcid=910

Men om det är en sån du har så behöver du inte by dig om scart, du ska du givetvis ha datorn avstängd och XBOXet på. Då kommer skärmen att hitta XBOXet. (Koppla den sladden jag visade direkt till skärmen)

Hoppas du förstår är rikitgt kass på att förklara :confused:

Redigerad av Ferrari
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ferarri, det är exakt en sådan sladd som jag har ^_^

Nu är det bara så att jag har en Samsung SyncMaster 226BW och ett VGA-uttag verkar inte finnas där :D

Men jag ska experimentera med lite det du sade ändå, tackar så mycket. :P

Bara kul att man kan hjälpa till ;)

Vet inte om detta funkar men du kan ju köpa en DVI till VGA adapter.

VGA-Uttag ser ut såhär (det vet du nog :D ): http://www.avtoolbox.com/images/1t-vga-catrx-rear.jpg

Redigerad av Ferrari
Länk till kommentar
Dela på andra sidor