eXotic Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Sveriges nationaldag är inte värd att fira. Hi-ya! Det finns ingenting som heter "Fira Sveriges nationaldag.", vi gör ju ingenting speciellt. Det enda egentliga jag känner till är att man hissar flaggan om man har någon. Norrköping skulle tydligen dra till med något extra i år, det vill säga att det kommer vara lite jippon inne i stan. Nåväl, sedan är ju inte min familj 100% svensk, så det kanske påverkar att vi inte bryr oss om nationaldagen, mer än att vi gillar att det är röd dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Kommer inte göra något för att det är nationaldag. Men om jag inte har något att göra kanske jag far och köper en kladdkaka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 (redigerad) Nåväl, sedan är ju inte min familj 100% svensk, så det kanske påverkar att vi inte bryr oss om nationaldagen, mer än att vi gillar att det är röd dag. Jag tror inte det gör så mycket. Iaf inte för personer som har lite vett i huvudet. Det känns lite som att Sverige bara har nationaldagen för att alla andra har det.. vilka som har det nu.. eller.. aee, jag vet inte hur det fungerar. Redigerad 6 juni, 2008 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 SKa gå ut och hissa flaggan nu. Fast jag kommer glömma borrt att ta ner den innan det blir mörkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireinthehole Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 (redigerad) SKa gå ut och hissa flaggan nu. Fast jag kommer glömma borrt att ta ner den innan det blir mörkt. Skriv en lapp. Jag ser förövrigt ingen anledning till att fira Sveriges nationaldag. Redigerad 6 juni, 2008 av Fireinthehole Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Ska inte direkt fira på nåt sätt, men jag firar nästan aldrig högtider. Blir väl att man köper lite öl och nåt annat gott och lyssnar på nationalsången. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Jag får väl lyssna på Nationalsången. Mer blir det inte. Well, té och Guinness och någon annan drink. En cigarill skulle heller inte sitta dåligt. Vill inte kalla det fest precis, ungefär som en vanlig dag för mig förutom att den är litet uppiffad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Hi-ya! Det finns ingenting som heter "Fira Sveriges nationaldag.", vi gör ju ingenting speciellt. Det enda egentliga jag känner till är att man hissar flaggan om man har någon. Norrköping skulle tydligen dra till med något extra i år, det vill säga att det kommer vara lite jippon inne i stan. Klart det gör! Finns ett stort antal nationaldagsfiranden runtom i Sverige. Förra året var jag med ex-svärfamiljen på något fält, hissade flagga, sjöng nationalsången, åt god mat. Idag har jag ätit libanesiskt till lunch (rester från studentmiddagen igår), men jag känner mig lite extra svensk idag. Sedan kan man ju fråga sig vad man egentligen firar. Själv är jag stolt över Sverige inom områden som välfärd, kultur, jämställdhet, mångfald, sociala förhållanden, med mera. Och det tänker jag 'fira' genom att bejaka min svenskhet, hur man nu gör det. Och nynna nationalsången. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Jag är mer inställd på att fira första dagen av sommarlovet, men visst; nog kan det hända att jag får för mig att sjunga nationalsången Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 6 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Jag får väl lyssna på Nationalsången. Mer blir det inte. Well, té och Guinness och någon annan drink. En cigarill skulle heller inte sitta dåligt. Vill inte kalla det fest precis, ungefär som en vanlig dag för mig förutom att den är litet uppiffad. Där sa du något! Fast jag tänker inte köpa några cigariller, får nog bli nån billig cigarr istället (max 50kr) Sen får vi se hur de blir, man får väll sammla ihop ett gäng polare o dra ut o "känna" doften av sommar och svensk nationaldag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Jag ska ha massa folk över på BBQ och sen tårta i nationaldagens ära. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 (redigerad) Gör nog inget speciellt. Kanske lyssnar på lite amerikansk musik. Redigerad 6 juni, 2008 av Illousion Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Ska dra hit alla mina NSF polare så ska vi stå i min källare och lyssna på Ultima Thule, dricka öl och Heila i takt! OT: Svenska nationaldagen är fail enligt min åsikt, finns inget som är värt att "Fira" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Känns ju lite onödigt att fira nationaldagen när man inte ens är svensk. Men jag ska på konsert och sen BBQ:a ute på landet.. om det nu räknas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Jaaa, Idag ska svenska fanan fram och nationalsången sjungas.. Hur tänker ni fira denna dag? Själv ska jag nog köpa en platta laphin kulta och dra iväg och fira med några polare. Du kunde väl åtminstone köpa svensk öl då? dagen i ära menar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Skulle aldrig fira nationaldagen. Dessutom räckte det med studenten igår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Svenska Nationaldagen = Enda dagen på året som man kan vifta med en svensk flagga utan att bli kallad rasse. Förjävligt imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Tacka vet jag 17:e maj. Sveriges nationaldag är ett skämt. Kungens födelsedag är ett större evenemang än detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Tacka vet jag 17:e maj. Sveriges nationaldag är ett skämt. Kungens födelsedag är ett större evenemang än detta. Det blir ju vad man gör det till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Ska grilla. Inte för att det är Sveriges nationaldag dock. Tacka vet jag Sveriges riktiga nationaldag, midsommarafton! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts