SilentViper Skrivet 4 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2008 (redigerad) Hittade detta på FZ.se "Ryktena om vad Crytek har på gång har florerat en längre tid. I huvudsak har det snackats om Crysis-portningar till konsol och nya projekt, men inga officiella besked har kommit. Inte förrän i dag - företaget presenterar ett projekt kallat Crysis Warhead som handlar om... någonting. Tror vi. Tusen ord som inte säger någonting Crysis-sajten stoltserar med en ensam bild där titeln framgår, men utöver den informationen är det knäpptyst. Inget om plattformar, inget om genre och inget om vad det handlar om. Men att döma av Crytek-bossen Cevat Yerlis uttalande häromdagen kommer det i alla fall inte bli pc-exklusivt. Tror vi. Det har länge snackats om att Crysis kommer bli en trilogi. Crytek har tidigare registrerat en rad namn, till exempel Crysis Wars och just Crysis Warhead, vilket antyder att de uppgifterna kan stämma. Fram tills närmare besked anländer gör du klokt i att inte dra några större växlar på dagens besked. Tror vi." Bild: http://www.fz.se/bilder/arkiv/9/9jdhfl342qko8m0eibwtv1cg57ny6rap.jpg Vad tror ni om detta spel? Tror ni detta är nån Uppföljare från Crysis? Hoppas iallafall detta är bra. Tyvärr så släppte dom bara en bild. Redigerad 4 juni, 2008 av Tikki Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 4 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2008 Tycker själv att crysis var misslyckat! Visst snygg grafik och coola effekter men det var därför jag testade det... Annars tycker jag att det var sämst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2008 Vad jag förstått kommer Crysis till PS3 och får dessutom extramaterial som släpps separat till PC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 5 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2008 Jag hoppas att Crysis: Warhead är en expansion till det första spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 5 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2008 (redigerad) Vad jag förstått kommer Crysis till PS3 och får dessutom extramaterial som släpps separat till PC. Fanboi. Edit: Vad baserar du det på? Redigerad 5 juni, 2008 av MyStiC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 5 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2008 (redigerad) Fanboi. Edit: Vad baserar du det på? Det var då ett tjat. Jag skriver nåt som redan står i artikeln och för det blir jag fanboy. Så fort jag uttalar mig om nåt kallar du mig fanboy, det verkar snarare som att du själv är en sådan eftersom du inte tål att man pratar om PS3 över huvud taget. "I huvudsak har det snackats om Crysis-portningar till konsol och nya projekt". Det står dessutom i Gamereactor #54 att det ryktas komma. Får man inte påpeka att ett spel kommer till en viss konsol utan att vara fanboy? Redigerad 5 juni, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 5 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2008 Tycker själv att crysis var misslyckat! Visst snygg grafik och coola effekter men det var därför jag testade det... Annars tycker jag att det var sämst Same. Därför hoppas jag att dom kan komma upp med en riktig story. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 5 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2008 Ja, det lär ju bli ett bra spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 5 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2008 (redigerad) Det var då ett tjat. Jag skriver nåt som redan står i artikeln och för det blir jag fanboy. Så fort jag uttalar mig om nåt kallar du mig fanboy, det verkar snarare som att du själv är en sådan eftersom du inte tål att man pratar om PS3 över huvud taget. "I huvudsak har det snackats om Crysis-portningar till konsol och nya projekt". Det står dessutom i Gamereactor #54 att det ryktas komma. Får man inte påpeka att ett spel kommer till en viss konsol utan att vara fanboy? "Crysis får en uppföljare som släpps redan i höst. Det meddelandet levereras av Electronic Arts, dagen efter att Crytek förbryllade oss med en ensam skärmdump med titeln Crysis Warhead. Trots spekulationer om att Crytek skulle gå över till konsol kommer Warhead bli pc-exklusivt. Det handlar alltså om en reguljär fortsättning, både genre- och storymässigt. Handlingen utspelar sig parallellt med den i originalspelet och du krigar på samma ö, fast på andra sidan. Huvudperson denna gång är en karaktär som kallas Psycho, som givetvis är utrustad med nanodräkt. En förbättrad version av spelmotorn CryEngine 2 driver kalaset och vi kommer kunna lira både kampanj och över nätet. Premiär till hösten, som sagt. Ingen portning till någon konsoll av Crysis heller alltså." Källa: FZ.se Och nej, jag är ingen fanboy. Redigerad 5 juni, 2008 av MyStiC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Crysis story sög balle. Och det var för lätt att exploita systemet i Crysis också. Fail. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Crysis var kul för dess fina grafik som sagt men om man ska ha ett spel med CryEng 2 så ska man vänta på Far Cry 2 istället för en ny Crysis FaiL!!1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Crysis var kul för dess fina grafik som sagt men om man ska ha ett spel med CryEng 2 så ska man vänta på Far Cry 2 istället för en ny Crysis FaiL!!1 Far Cry 2 kör Dunia Engine. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Crysis var kul för dess fina grafik som sagt men om man ska ha ett spel med CryEng 2 så ska man vänta på Far Cry 2 istället för en ny Crysis FaiL!!1 Far Cry 2 kör ju inte ens med CryEngine som tidigare nämnt, och sen så verkar ju FC2 bli en stel tråkig jävla shooter i mängden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 (redigerad) Far Cry 2 kör Dunia Engine. Far Cry 2 kör ju inte ens med CryEngine som tidigare nämnt, och sen så verkar ju FC2 bli en stel tråkig jävla shooter i mängden. Nu kommer jag ihåg, Ursäkta! Redigerad 7 juni, 2008 av Joe Dirt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Smexy Skrivet 8 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2008 Crysis är vad man gör det till, och så mycket mer än de flesta first person shooters i dagsläget. Spelar man Call of Duty 4: Modern Warfare får man troligen en spelupplevelse som är nästintill exakt likadan som alla andra som spelat igenom kampanjen. Möjligheterna i Crysis däremot är så mycket större. Folk som vill ha allt serverat på ett silverfat tycker möjligen inte om Crysis. Man måste spela det på 'rätt sätt'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 8 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2008 Crysis är vad man gör det till, och så mycket mer än de flesta first person shooters i dagsläget. Spelar man Call of Duty 4: Modern Warfare får man troligen en spelupplevelse som är nästintill exakt likadan som alla andra som spelat igenom kampanjen. Möjligheterna i Crysis däremot är så mycket större. Folk som vill ha allt serverat på ett silverfat tycker möjligen inte om Crysis. Man måste spela det på 'rätt sätt'. Jag brukar vilja ha en story serverad på ett polerat silverfat, ja. "Crysis är vad man gör det till", låter som att du pratar om det där Oblivion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts