Jump to content

Mappen Downloads startar om explorer.exe

Maimstream
 Share

Recommended Posts

!=! ?!=" ?!?!???!?!? !?!??!?!! !!!!!!! :D

När jag går in i mappen Downloads i Mina dokument så försvinner ikonerna en skitkort stund och kommer fram igen. Efter det så kommer en ruta upp om att explorer.exe har utfört en förbjuden åtgärd och måste stängas. Efter det så händer det som händer när explorer stängs ner: startfältet försvinner en stund och kommer fram igen och att Downloadsmappen stängs ner. Detta är jättefrustrerande. Det är allt som händer men det är jättejobbigt för jag kan inte komma åt mina nedladdade filer. Inget annat stängs ner, bara Downloads och explorer.exe.

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Vad händer om du går in via till exempel webbläsaren.

"file:///c:/Documents%20and%20Settings/Maim/Mina%20dokument/Downloads" för Firefox.

Då visas allting i en lista, du vet. En såndär... Som listar upp sakerna.

Inget annat alltså.

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

XP eller Vista?

Om det är XP så känner jag en kille som det var nästan samma, fast det var när han tryckte på en fil (enkel klick). Men om du gör så här:

öppna en vanlig mapp, Tryck på vertyg -> Mappalternativ -> Visning och sedan aktívera "Öppna mappter i en separat process".

Detta gör så att Varje Mapp du öppnar kör i en egen explorer.exe process..

Bara en tanke dock :D

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

XP eller Vista?

Om det är XP så känner jag en kille som det var nästan samma, fast det var när han tryckte på en fil (enkel klick). Men om du gör så här:

öppna en vanlig mapp, Tryck på vertyg -> Mappalternativ -> Visning och sedan aktívera "Öppna mappter i en separat process".

Detta gör så att Varje Mapp du öppnar kör i en egen explorer.exe process..

Bara en tanke dock :D

Fungera icke.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fungera icke.

Du kommer inte ens in med vanliga utforskaren?

BTW:

För länge sen så hade jag också ett liknande problem. Men efter Explorer.exe stängs av så varnade datorn om Dataexekveringsskyddet.

Pröva att stänga av Dataexekveringsskydd. Eller stäng av det för BARA explorer

Höger klicka på 'Den här datorn' -> egenskaper -> Avancerat -> (under prestanda) Inställingar -> 'fliken' Dataexekveringsskydd.

Om det redan är på för enbart Windows applikationer så pröva med att välja Dataexekveringsskydd för alla applikationer samt prova att välja bort explorer.exe

vad är namnet på filen så skriver jag en .bat fil du kan trycka på.. Har tråkigt XD

Haha, Fritid eller vad!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GiZ: The.Machine.Girl.2008.SWESUB.DVDRip.XviD[www.TankaFett.com]-Crispo.CD01.avi och The.Machine.Girl.2008.SWESUB.DVDRip.XviD[www.TankaFett.com]-Crispo.CD02.avi

...

Vad onödigt egentligen men wtf XD

lawl.zip

edit: (förutsätter att Mina Dokument heter just det samt att Downloads heter Downloads :))

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor