Eudoros Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 Illamående. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 (redigerad) Håller med, fast med lita mildare ord. SvFF måste våga nu. Jag tycker han gjorde helt fel att peta Seb framför Elmander som dock sprungit ihjäl sig och verkligen kämpat. Men Larsson skulle passat så mycket bättre. Mycket pga att han faktiskt ÄR en mittfältare. EXAKT! Men det är en av miljoner fel han gjorde. Men det känns som att man surat över laguttagningar och annat skit i minst tre mästerskap nu. Sedan har man varje gång funderat på varför gubbfan aldrig lämnade. Sen slår vi Lettland med 2-1 eller Liechtenstein med 1-0 och så är vi i EM eller VM igen och alla är nöjda. Det är som en ond cirkel där diktator-Lagrell sitter och snurrar runt den med sitt fula huvud. Laguttagningarna har varit under all kritik det här mästerskapet. Det var fel av alla att räkna oss som ett starkt lag då vi vann över värdelösa Grekland. Vem som helst borde egentligen förstått att Daniel Andersson och Anders Svensson inte var något taktiskt genidrag. Det var bara ett gäng trötta souvlakis som får titulera sig som EM:s sämste lag tillsammans med Polen och Frankrike. Så jävla bra var det inte. Matchen mot Spanien såg jag tyvärr inte hela av, men dom spanska chanserna jag räknade upp och dom gångerna Isaksson räddade oss gjorde mig ganska övertygad om att Spanien var klart mycket bättre än oss. Behövs inte tröstas om att vi gjorde en bra match mot ett JÄTTEBRA motstånd, dom var säkert aldrig orliga, spanjackerna. Rysslandmatchen nyss är under all kritik. Matchen mot Trinidad är rena rama kling och klanf föreställningen i jämförelse med den potiatismos som ryssjävlarna gjorde av oss. Men varför gråstenen ska lämna då. Det snackades det lite om eter matchen. Vad ska hända nu? Hur är våran framtid? Ska Majstorovic ta oss till VM om Hansson skulle bli skadad? Har Micke Nilsson såna kvaliteter verkligen? Är han så jävla bra? Ljungberg är en rutten banan. Han kommer inte hålla. Sebastian Larsson är räddaren i nöden. Men om Chippen inte får någon speltid i klubblaget? Ska han spela i landslaget då? Vem ska spela där? Ska en anfallare gå ner igen? Eller kanske en målvakt? Daniel Andersson kan mycket väl skjuta oss till ett nytt mästerskap. Linderoth också, och Anders, dom håller nog några år till. Allvarligt talat har bäst före datumet gått ut på den trion tycker jag. Jag vill helst inte se tre stycken defensiva mittfältare som egentligen inte är särskilt bra stå och konkurrera om en plats i vårt LANDSLAG. Sen satsar man på Zlatan och Elmander i anfallet. Skit i Henke, han är passé, för gammal. Vi har bra back-up sedan. Bort! Tyvärr kommer inte det hända. Vi kommer fortsätta se Daniel Anderson göra bort sig på mitten. Vi kommer fortsätta se Petter Hansson som spelfördelare. Vi komme fortsätta få se anfallare på mittfältspositioner. Vi kommer fortsätta se 37-åringar på topp. Vi kommer fortsätta se en jävla gråsten stå längs sidlinjen och se nöjd ut för att vi kammat ihop två hörnor efter 75 minuter. Det här är inte kul längre. Sedan finns det ju 20 000 000 000 anledningar till man kan ta upp som gör Lagerbäck och Lars-Roland till ett dåligt tränarpar som inte förtjänar att vara kvar. Dom är mätta, okarismatiska, kan inte offensivt tänkande, är långt ifrån skickliga i media, fega, ingen som helst koll på ungdomar och massa annat. Tyvärr har det slutat ge resultat och Lagerbäcks kvartsfinalgeneration är enligt mig slut nu. In med nytt, annars når vi inte VM. Så enkelt är det. Sen är det ganska intressant att vi byter ut Sidleds-Daniel i lagom tid tycker jag. Källström kommer in, presterar, leverar, bryter, gör sig sedd och vill. Som vanligt alltså. Men det händer liksom ingenting framåt. Ryssland fortsätter attackera. Sedan sitter man där och väntar och väntar och väntar och väntar och Sverige hittar fortfarande inte på ett piss rent anfallsmässigt. Kan bero på att Elmander är helt slut på sin kant. Att Anders Svensson inte kan vårda boll, att Zlatan knappt rör sig, att Ljungberg är korkad, att Petter Hansson är spelfördelare, ja det finns massa olika anledningar. Någonting måste hursomhelst göras. Då väntar vi till den 78:e minuten. Den 78:e jävla minuten. Då ska en anfallare in. Nu satsar vi! Sverige spelade då 3-4-3 varav en anfallare spelade på mittfältet i Henke Larsson och att Kim som vanligt är högt upp och spelar. Men vi hittar inte på ett skit. Vi har fan 100 anfallare på planen. Men inte en jävel lyckas åstadkomma någonting. Jävla sopor. Ryssarna har stolpar, nickar mot öppet mål, frilägen och massa skit. Men vi har långbollar från Petter. Farligt. Rörde ens Allbäck bollen? Eller var det Rosenberg som kom in? Kennedy Bakirsirchigligliogul? Det är pinsamt jävla bedrövligt. Sverige har inte spelat bra anallsfotboll sedan man spöade San Marino med 7-0. Pinsamt. EDIT: Nu har jag summerat hela Sveriges EM på ett klagomål om Lagerbäck. Fyfan vad skönt allting känns nu. Redigerad 18 juni, 2008 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 Du har ganska mycket rätt i din text pimpen. Att spela Elmander som högermitt är bara fel-fel. Visst, killen löper på så han blir blå, och han vill verkligen till 100%. Men han kan bara inte spela där, jag såg Elmander ett flertal gånger jobba hem som en forward gör - joggandes. Innan han kom på att han var mittfältare och började löpa som ett svin, men då var han ju redan efter en bra bit och hamnade på så sätt inte rätt i försvaret. Detta var i början av första, så det var inte i slutet när han löpt 10 kilometer, då kan man förstå om benen går segt. Jag tycker precis som kicken och pimp, varför inte spela Sebbe som har visat en formkurva i sitt klubblag som är otroligt bra och som dessutom är en renodlad högerytter. Som vet hur man jobbar i defensiven och samtidigt kan gölja upp i anfallen och ge understöd och hjälp till forwards. Sedan har vi ju också lite otur att Chippen blir skadad i första, han var ju grymt bra under den tiden han spelade mot Grekland, det hade nog sett aningen annorlunda ut om inte han blivit skadad. Tror t ex att Henke kanske inte hade fått starta alla matcher, utan att Elmander kommit in där och att vi då fått sett att anfallet rullades runt på Zlatan, Henke och Elmander. Vilket känns som aningen bättre än Henke - Rosenberg. Källströmfrågan är ju en evighetsdiskussion. Men jag säger det igen: "Jag vill se mer Källström i landslaget." Källström får alldeles för lite speltid, t ex mot Spanien. Det är ju omöjligt att komma in i en match på den korta stunden och sedan börja skapa något. Nej, jag vill se lite mer chansningar, starta med Källström så han är med från början, för då tror jag att han kan vara mycket mer delaktig i spelet. Om nu Lagerbäck skulle gå, vem skulle då ta över? Skulle vi kanske testa en utländsk, lite tuffare lagledare som vågar köra lite fult spel när det behövs. Det vore lite kul att se ett svenskt landslag som använder lite fula tjyvknep. Till skillnad mot landslaget vi har idag som nästan ber om ursäkt mot de lite större nationerna. Inte i spelet kanske, men i det psykologiska runt omkring. Det är nästan lite mesigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 Nu har jag summerat hela Sveriges EM på ett klagomål om Lagerbäck. Fyfan vad skönt allting känns nu. Jadu. Tur, nu behöver jag inte skriva allting själv. Men vad jag tror och nästan vet så kommer L inte bli sparkad. Han kommer inte ens vara i närheten av att bli sparkad om jag känner Lagrell. Usch. Jag skulle bli hiskeligt glad om vi verkligen fick en ny coach. Jubla av glädje och allt det där. Han satsar gammalt, visserligen rutin, men ändå. Kolla på Ryssland. Jag är imponerad, då har de en snittålder på 22-23 år. Varför kan inte vi satsa på det, varför kan inte vi bli offensiva och bryta mönstret som Holland gjort? Varför kan vi inte få en förändring. Zlatan fungerar inte i landslaget utan den lilla offensiva biten. Visst ska vi ha rutin, men inte SÅ mycket. In med Stoor, Källström, Seb, Rosenberg m.fl. Ta dom som befinner sig i en formtopp och är bra för tillfället. Inte några allsvenska spelare som visserligen inte gjort en (enda) dålig match i landslagströjan, men aldrig en jättebra heller. Bort med Ljungberg som har revbensproblem, bort med Elmander som gjort en usel säsong, bort med Andersson (trots att han var godkänd), bort med alla. Bort med hela landslaget. Bort med allting. Börja om på nytt för en gångs skull. Ett helt annat spelsystem, nya unga, fräscha, klipska spelare. Ny rutin, nya mästerskap, nya taktiker, ny FÖRBUNDSKAPTEN. L har tagit oss till de stora mästerskapen flera gånger nu. Och VM 2002 (med L som assisterande) skulle kunna blivit Sveriges bästa placering i VM sedan 1994 om inte Svensson skulle skjutit i stolpen. Men vi har sett det nu. 2004, 2006 och nu 2008. Sverige föråldras. Alla känner till våra svagheter. Vi spelar likadant hela tiden. När vi är som bäst så kan vi pressa bra lag, men endast periodvis. Marco Van Basten har visat att det är möjligt att skapa ett nytt fräscht lag, med både unga och äldre spelare. De har 9-1 i målskillnad efter gruppspelet. Och då har de spelat mot tre äckligt bra lag (Okej, två). Men se på deras spel. Visst har inte vi det spelarmaterialet, men vi har haft sämre material och varit bättre än dom. Han förändrade allting, han började om på nytt. Vi ser hur det går för Holland nu. Visserligen kanske jag pratar för tidigt, men 7-1 mot de regerande världsmästarfinalisterna är inte imponerande. Det är helt enkelt sjukt, äckligt, fasansfullt, förskräckligt, enormt imponerande. Tänk om vi fick in en fräck coach som vågade ta lite mer initiativ. Vågade gambla lite. Ha modet att spela en frisk, sugen och lite sämre spelare istället för en skadad men bättre spelare. Låt oss få det. Låt oss gå till VM 2010 med ett helt nytt lag. Låt oss gå långt. Låt oss för en gångs skull få en förbundskapten som det svenska folket är nöjda med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 Äcklig match. Sverige spelade riktigt dåligt ikväll. Fy skäms. Dåligt försvar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 Äcklig match. Sverige spelade riktigt dåligt ikväll. Fy skäms. Dåligt försvar! Dåligt försvar tycker jag är helt fel att säga. Försvaret var väl den lagdelen (förutom målvakt) som var närmast ett godkänt. Problemet är att Sverige inte kan låsa fast bollen i anfall. Vi tappar boll medan vi håller på att ställa om. Vi kommer in på offensiv planhalva, men sedan händer det oftast inte mycket mer. Ett långt inlägg som någon försöker nicka, sedan är bollen tillbaka hos motståndarna. Det är svinsvårt som backlinje att försvara sig när bollarna kommer tillbaka när man precis har fått bort dem, det går inte att stå emot hur mycket attacker som helst. Därmed inte sagt att försvaret var speciellt imponerande, men dåligt vet jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 text EXAKT! För tillfället skulle jag faktiskt kunna tänka mig vem som helst att ta över Lagerbäck. Bara i får inte någonting annorlunda, någon som troligtvis kommer ha mycket mer glöd, vågar förändra och skapa. Det är inget snackom att Sverige behöver ett nytt tränaransikte. Därav vem som helst för tillfället. Men en seriös fråga behöver ett seriösare svar. För mig spelar det ingen roll om tränaren heter José Mourinho eller Orvar från Bollnäs. Tränaren ska helst vara ung, ha mycket glöd, ska kunna förändra och våga skapa. Varför han ska vara ung? Unga är rebeller, Sverige behöver rebeller, någon som skulle kunna våga satsa med ett passningsspel på marken till exempel, eller våga använda sig av offensiva yttrar och våga ställa ut skorna mot blåbärsnationer. Varför ska han ha glöd? Är man en rebell och satsar ungt så går det inte att bittra som en Lagerbäck. Det funkar om mittfältarn heter Daniel Andersson eller Henke Larsson, dom vet vad dom går för. Men spelare som Sebastian Larsson, som Stoor, som Kim, som Zlatan. Dom spelarna behöver en tränare med glöd, en van Basten, som säger till att nu spelar vi si och nu spelar vi så, tackla sönder motståndaren nu. Samt glöd inför mästerskapet, det här ska bli kul, spela EM och sådant. Varför våga förändra? För att det behövs. Vi ska inte spela långbollar längre, vi ska inte ha turneringen äldsta trupp eller någonting sånt. Får jag bestämma så vill jag se lite av motsatsen om vart vi är idag, fast med samma kollektiv och kontinuitet, kolla Tyskland. Varför kunna skapa? Det är lite som förändra fast man ska göra någonting unikt också. Kolla Van Basten igen. Tog bort hollands klassiska 4-3-3 och gjorde något nytt. Fortfarande samma fart och tempo fast aningen släpande och stabilare. 9 poäng och överlägsen gruppsegrare säger allt. Det är viktigt att vara en egendomlig tränare. Jag skiter i om vi inte når VM i Sydafrika. Sålänge Lagerbäck lämnat och det har kommit in en ny som klarar av dom kriterierna så är jag nöjd. Då har vi skapat ännu en generation, en bättre. Som kan räcka längre. Men om jag fick säga ett namn så får det bli Roland Nilsson tillsammans med regular vanlig snubbe med koll på anfallsfotboll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 Börja om på nytt för en gångs skull. Ett helt annat spelsystem, nya unga, fräscha, klipska spelare. Ny rutin, nya mästerskap, nya taktiker, ny FÖRBUNDSKAPTEN. L har tagit oss till de stora mästerskapen flera gånger nu. Jag är på, och jag blir så fruktansvärt jävla trött på alla som påstår att Lagerbäck är en utomordentlig förbundskapten eftersom att han "tagit oss vidare till historiskt många mästerskap i rad" nu. För mig spelar det ingen roll om man går vidare från kvalet om man inte har förmåga att prestera då det verkligen kommer till EM/VM... Ut med honom och in med nytt blod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ViolentLag Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Hurra Ryssland! Sverige spelade riktigt dåligt vad kan det bero på? Jag föväntade mig att Sverige skulle vinna med 2-0. Med det bättre laget vann... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mR.unicoRn^ Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 (redigerad) Hurra Ryssland! Sverige spelade riktigt dåligt vad kan det bero på? Jag föväntade mig att Sverige skulle vinna med 2-0. Med det bättre laget vann... Rysslands år i år. VM guld i Hockey 1:a i Melodifestivalen och så vidare Redigerad 19 juni, 2008 av mR.unicoRn^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Sedan har vi ju också lite otur att Chippen blir skadad i första, han var ju grymt bra under den tiden han spelade mot Grekland, det hade nog sett aningen annorlunda ut om inte han blivit skadad. Håller med där, tyckte han verkade väldigt pigg i Greklands-matschen. Var uppe och sprang mycket, bättre anfallspel hade det nog blivit. Gårdagens match var Rysslands match, inte mer att säga om det. Kändes som många av svenskarna stod för stilla och aldrig fick upp bollen. Men behöver inte gå in på mer vad jag tycker, för det har många här över så fint summerat och detaljerat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 29 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2008 Så rätt man har VIVA ESPAÑA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 30 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 Värdiga vinnare! Och jag som trodde att det verkligen var Zlatan som snackade varje kväll i Fotbollskanalens Em-Magasin, så lurad jag blev. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 30 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 Jag förstår inte fotboll . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 30 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 1. Spanien 2. Tyskland Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 30 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 Skickligt Själv så märkte man att tipset gick åt helvete. Men spelar roll, jag är glad för Spanien och glad för ett bra EM. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 30 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 Och jag som trodde att det verkligen var Zlatan som snackade varje kväll i Fotbollskanalens Em-Magasin, så lurad jag blev. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 30 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 http://imitera.nu/pages/zlatan_klipp_image_1.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts