Hew Skrivet 15 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2008 Holland och Spanien kan inte ens mötas i finalen. EDIT: Fel av mig, sorry. Håller med, de båda lagen ser riktigt starka ut. EDIT2: Eller jo, jag hade nog rätt ändå. Kollade på wikipedia, men den svenska delen för Fotbolls-EM har ett fel i schemat. Kan isåfall vara Wikipedia som har fel, tidigare år har kvartsfinalerna varit utformade på annat sätt än vad som står på Wikipedia. Nu (enligt Wiki): Kvartsfinal 1: Vinnare av grupp A - Tvåan från grupp B Kvartsfinal 2: Vinnare av grupp B - Tvåan från grupp A etc Tidigare: Kvartsfinal 1: Vinnare av grupp A - Tvåan från grupp B Kvartsfinal 2: Vinnare av grupp C - Tvåan från grupp D etc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2008 Kan isåfall vara Wikipedia som har fel, tidigare år har kvartsfinalerna varit utformade på annat sätt än vad som står på Wikipedia. Nu (enligt Wiki): Kvartsfinal 1: Vinnare av grupp A - Tvåan från grupp B Kvartsfinal 2: Vinnare av grupp B - Tvåan från grupp A etc Tidigare: Kvartsfinal 1: Vinnare av grupp A - Tvåan från grupp B Kvartsfinal 2: Vinnare av grupp C - Tvåan från grupp D etc 19 Juni -- -- -Kvart -- Vinnare Grupp A -- -- -2:a Grupp B -- -20:45 - -Basel 20 Juni -- -- -Kvart -- Vinnare Grupp B -- -- -2:a Grupp A -- -20:45 - -Wien 21 Juni -- -- -Kvart -- Vinnare Grupp C -- -- -2:a Grupp D -- -20:45 - -Basel 22 Juni -- -- -Kvart -- Vinnare Grupp D -- -- -2:a Grupp C -- -20:45 - -Wien Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 15 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2008 19 Juni -- -- -Kvart -- Vinnare Grupp A -- -- -2:a Grupp B -- -20:45 - -Basel 20 Juni -- -- -Kvart -- Vinnare Grupp B -- -- -2:a Grupp A -- -20:45 - -Wien 21 Juni -- -- -Kvart -- Vinnare Grupp C -- -- -2:a Grupp D -- -20:45 - -Basel 22 Juni -- -- -Kvart -- Vinnare Grupp D -- -- -2:a Grupp C -- -20:45 - -Wien Jo, jag såg precis det när jag kollade igenom Sportbladet. Det är väl antagligen nytt för den här turneringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 15 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2008 Dagens match mellan Tjeckien och Turkiet kommer nog sluta med 1-0 till Tjeckien. Men jag tänker endå heja på Turkiet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 15 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2008 Turkiet vann matchen! Vilken glädje! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 15 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2008 (redigerad) Schweiz - Portugal 2-0 :mellow: :D Redigerad 16 juni, 2008 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Schweiz - Portugal 2-0 :D :D Är du en av de idioter som kollade på en totalt oviktig match i stället för en direkt avgörande med två nästan jämnbra lag på pappret? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Godfather: Nej, Spanien är klara vinnnare, vid lika poäng kollar man först på mollskillnaden i de innbördes matcherna. Vid vinst mot Ryssland för Sverige och förlust mot Grekland för Spanien hamnar båda lagen på 6 poäng, mollskillnaden i deras innbördes match är +1 för Spanien och -1 för Sverige, alltså går Spanien vidare som segrare. Jaha, man räknar så. Jag trodde det skulle vara lite konstigt om hela fotbollssverige förutom jag hade missat en sådan detalj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 16 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Ja. Snart är ödesmatchen här och egentligen vill jag säga att hur det kommer gå beror helt på en man. Zlatan Ibrahimovic. Vi såg i matchen mot Spanien hur mycket han betydde. Vilken kraft, vilken teknik, vilken fotbollsspelare. Efter Spaniens ledningsmål så var vi i 15-20 minuter helt klart mycket bättre än spanjonerna och fick ett mål helt välfötjärnt där inlägget kom av självaste Stoor. I andra halvlek så såg vi ju hur det gick. Spanien var nästan värda tre poäng, men att det skulle komma så olägligt var otroligt sorgligt. Men en sak som gläder mig är att Andreas Isaksson verkar komma tillbaka i form och sånt behöver man i ett stentufft EM. Visserligen ska vi kunna klå ryssarna utan Zlatan också, men han är en enormt viktig spelare för landslaget. Det känns som hela laget faller om han faller. Nu tror jag med all säkerhet att vi vinner, men vill nästan säga att det är över före vi kommit till kvartsfinal. Vi kommer få möta Holland om vi går vidare. Ett Holland som jag vill kalla världens bästa lag för tillfället. Vilket spel, vilka kontringar, vilka spelare. Ojojoj. Hur ska Sverige (Sverige?!) kunna rubba det laget har jag ingen aning om. Visst har det skett skrällar världen över och Turkiets vändning igår var en sådan i absolut max-form. Visst hoppas jag på en skräll om vi går vidare, men att kunna slå ett Holland i toppform känns sjukt. Det känns som oddsen kommer vara något i stil med.: 1,10 - 4,50 - 12,00 om inte större. Men visst, först ryssarna och jag tror självklart på vinst. 2-0. Båda målen i andra halvlek. Ett av H.Larsson och ett av Ljungberg/Sebbe. Vill för övrigt att Seb ska starta mot Ryssland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Är du en av de idioter som kollade på en totalt oviktig match i stället för en direkt avgörande med två nästan jämnbra lag på pappret? Jag såg båda matcherna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Bara jag som börjar ruttna på turkarnas tur nu? Tycker man tog sig till EM klart utan att övertyga och det var på håret att man ens nådde dit. Jag tycker inte man förtjänade 3 poäng senast mot Schweiz och jag tycker inte man förtjänade det igår heller. Visst, det är härligt när hjärta och moral slår mycket också. Men inte fan visade man särskilt mycket hjärta i första halvlek? Och hur fungerade den nu kritikerhyllade Fatih Terims hjärna när tjeckerna gjorde 2-0 och hade bud på fler. Varför flyttade man inte ner? Frågan är om Terim är den här kyliga samt skickliga tränaren som utpekas nu? Jag gjäds turkarna och jag älskar inställningen hos flera spelare. Kolla Tuncay som ställde sig i målet i slutet. Men jag anser att man har en jävla flyt för tillfället. Nu måste Petr Chech som världens bästa målvakt suddas bort ur vissa människors hjärnor. Såna där misstag får man knappast göra och jag är tveksam på om Chech kan komma tillbaka någonsin till den gamla Chech han en gång var. Det där tar ruskigt på självförttroendet. Just nu finns det faktiskt tre/fyra målvakter som känns bättre än honom. Kroaterna slår troligtvis Polen ikväll och då möter Portugal Tyskland vilket är en oerhört spännande match som faktiskt kan sluta vilket som. Samtidigt som Kroatien då möterr Turkiet. Obehagligt spännande faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 (redigerad) Så här är mina: 1a: Holland 2a: Portugal 3a: Spanien Schweiz - Portugal Alltså Portugal körde inte sitt bästa. De skulle ändå vara 1:a och om de flora eller vann + att de inte ville bli skadade inför nästa match. Redigerad 16 juni, 2008 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Är du en av de idioter som kollade på en totalt oviktig match i stället för en direkt avgörande med två nästan jämnbra lag på pappret? Hehe är glad över Schweiz även om de inte var en viktig match eller att Portugal hade med alla bra spelare Men Portugal hade fortfarande en ganska bra laguppsättning trots att de flesta var reserver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mR.unicoRn^ Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Så här är mina: 1a: Holland 2a: Portugal 3a: Spanien 1.Det spelas ingen bronsmatch! bara 31 matcher. 24 gruppspelsmatcher, 4 kvartsfinaler, 2 semifinaler och 1 Final 24+4+2+1=31 Trea kommer de "två" lagen som förlorar i de två semifinalerna. Schweiz - Portugal Alltså Portugal körde inte sitt bästa. De skulle ändå vara 1:a och om de flora eller vann + att de inte ville bli skadade inför nästa match. Jaha, Jag som trodde att de ville bli skadade till kvartsfinalen, nu klarnar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Så här är mina: 1a: Holland 2a: Portugal 3a: Spanien Schweiz - Portugal Alltså Portugal körde inte sitt bästa. De skulle ändå vara 1:a och om de flora eller vann + att de inte ville bli skadade inför nästa match. Man har lättare för att bli skadad om man inte går in för det till 100%. Så den taktiken suger ju. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 (redigerad) Man har lättare för att bli skadad om man inte går in för det till 100%. Så den taktiken suger ju. Mjo, men det är ju ganska svårt att få spelare som sitter på bänken skadade. Skulle däremot varit rejält dumt om de skulle spelat med sina ordinare spelare och sedan låta dom gå på halvfart. Redigerad 16 juni, 2008 av n00dles Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Mjo, men det är ju ganska svårt att få spelare som sitter på bänken skadade. Bollen är rund, allt kan hända. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Jag gillar Kroatien. Klarar de sig vidare från kvartsfinalen har jag dem som stark segerfavorit! De är även underhållande att se på och verkar ha ett rätt intressant lag på G, med Luka Modríc i spetsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 (redigerad) Bollen är rund. Du ljuger! Redigerad 16 juni, 2008 av n00dles Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 (redigerad) Det ska bli intressant att se om Holland "låter" Rumänien vinna ikväll för att på så sätt eliminera Frankrike och Italien ur finalerna. For the lulz liksom. Redigerad 17 juni, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts