Jump to content

Vilka vinner EM 2008...

kicken
 Share

Vilka vinner EM 2008?  

85 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 157
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Och här hade man suttit och längtat sedan våran överlägsna vinst mot Grekland, och så blev det en stor besvikelse. Speciellt i andra halvlek. Man måste ju för fan få bollen så långt bort från vårat mål som möjligt, inte passa fram och tillbaka inne på våran planhalva i timmar. Och spanskarna var ju inte ett dugg trötta i de sista minuterna. Medans svenskarna nästan kröp fram. Nej, det här var inte roligt alls.

På Onsdag får vi hoppas på bättre fotboll. Förlorar vi då blir jag förbannad.

Tror för övrigt att Spanien kommer ta hem allt, Ryssland blir tvåa och Sverige (förhoppningsvis) slutar som trea.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror för övrigt att Spanien kommer ta hem allt, Ryssland blir tvåa och Sverige (förhoppningsvis) slutar som trea.

Ehm, va?

Det är bara två lag från gruppen som går vidare, Spanien, Ryssland och Sverige kan inte ta alla pallplatser.

Själv ser jag positivt på det hela, att hota Spanien så pass bra som Sverige faktiskt gjorde var ingenting jag trodde att de skulle göra innan avsparken. Vi höll emot riktigt bra och hade Zlatans knä hållit aningen längre så tror jag att vi hade fixat minst ett oavgjort resultat.

Jag tycker också att det är bra att spara Zlatan till Ryssland, vi har mycket större chans att slå Ryssland och gå vidare på det sättet än att slå Spanien och gå vidare så.

Nu är det ju visserligen väldigt lätt att prata i och med att Ryssland leder mot Grekland och tack vare det så räcker det med en pinne mot Ryssland för att gå vidare.

Annars ser jag fram emot Turkiet - Tjeckien som avgörs på straffar om det blir oavgjort. :)

Nja, tänkte snarare hela EM. Spanien är ett förbannat bra lag. Och det säger jag inte bara pga deras toppenmatch mot Sverige, utan också för att jag vet att de är duktiga mot alla.

Nog för att de är ett toppenlag, men så bra så att de tar hem hela EM är de inte. Även om jag gärna ser Spanien som segrare.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fint, var inte den ända som tror på att Holland vinner finalen ^^ Och i finalen

möts de av Spanien.

Och Portugal kommer till tredje.

Holland och Spanien kan inte ens mötas i finalen.

EDIT:

Fel av mig, sorry. Håller med, de båda lagen ser riktigt starka ut.

EDIT2:

Eller jo, jag hade nog rätt ändå. Kollade på wikipedia, men den svenska delen för Fotbolls-EM har ett fel i schemat.

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäktar mig för stavfel redan i början.

Sverige var faktiskt väldigt bra i första halvlek (efter 1-0 målet för Spanien). Och 1-1 målet var verkligen välförtjänt. Men oj vad det sved med 2-1. Det satt långt inne, usch. Jag vill inte ens tänka på det och har skippat media för att inte bli påminnen om det målet. Fy fan säger jag bara. Hoppas och tror att vi fixar detta mot Ryssland. Visst är Ryssland bra och jag har t.o.m tippat att dom ska gå till semifinal så det är inte konstigt. Men jag tycker verkligen att Sebastian Larsson som gör ca. 15 väldigt bra minuter ska starta mot Ryssland. Och att Elmander hoppar in i runt 70e minuten. Men jag tror och nästan vet att det tar stopp om Sverige kommer tvåa i gruppen som de med all säkerhet gör. Holland har varit gudomligt fantastiskt sjukt underbart bra. Jag ser verkligen ingenting som kan stoppa Holland. De har absolut varit det bästa laget och är minst top 3 i hela världen om vi skulle göra en ranking idag. Att ha 7-1 mot förra världsmästarlagen med fantastiskt spel är bara otroligt bra. Hur i heldans namn ska SVERIGE(?!?!) kunna rubba detta Holland?!?!. Det är för mig väldigt omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir tamejfan tokig på att mupparna i studion räknar Spanien som klara segrare. Allting som krävs är ju att Grekland vinner över Spanien, och att Sverige vinner över Ryssland med 4 mål så är vi etta.

Det kommer att hända. Menmen, mitt tips ser ut att gå in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satt och lyssnade på matchen i bilen under min hemresa från Hova, kändes lite old fashioned men det var ändå ganska spännande eftersom kommentatorerna hetsar upp allt så mycket. Hoppades in i det sista på oavgjort, men så precis när jag är nästan hemma och ska gå ur och öppna garageporten kommer kvitteringen och jag inser att det är slut. Först då trodde jag verkligen att det skulle bli oavgjort.

Får se hur dem taklar mother Russsia sen då...

Det talades om att Elmander skulle fått straff för något, vad var det han gjorde egentligen? (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför vill du ha in dom för? Jag vill inte se Källström alls under detta EM. Usch.

Dels för att jag tycker att Sverige behöver en offensiv mittfältare, i matchen mot Spanien var det oerhört stora ytor just på de platserna en offensiv mittfältare ska befinna sig på. Dels för att Källström är en så mycket bättre fotbollsspelare än både Sidleds-Danne och Anders Svensson i mina ögon.

----

Angående matchen gör Sverige en riktigt bra match och är det bättre laget i första halvlek, även om Spanien har så jävla mycket mer bollinnehav är allt de gör rulla runt bollen bland mittfältarna, de skapade nästan ingenting. I andra, när man märker att många svenska spelaren blir trötta har ju Spanien riktigt mycket press, min puls var nog uppe i 180 sista 20 minutrarna av matchen.

Och när jag nu tänker efter så skulle 1 poäng inte gjort någon större skillnad, Sverige skulle inte kunna gå vidare även om de förlorade mot Ryssland iaf nu när de tog 3 poäng mot Grekland, vinst eller oavgjort i vilket fall som helst.

----

Godfather: Nej, Spanien är klara vinnnare, vid lika poäng kollar man först på mollskillnaden i de innbördes matcherna. Vid vinst mot Ryssland för Sverige och förlust mot Grekland för Spanien hamnar båda lagen på 6 poäng, mollskillnaden i deras innbördes match är +1 för Spanien och -1 för Sverige, alltså går Spanien vidare som segrare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

My bad, kunde inte formulera mig ordentligt, så jag skrev det enklaste jag kunde komma på och hoppades folk skulle tolka det rätt. (w00t)

Aha, jag tänkte bara förtydliga lite ifall du hade missuppfattat radiokommentatorns ord. De kan ju rabbla på i en del konstiga banor ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor