Jump to content

Om du hittar en fet mobil, en plånbok med 2000:- i...

Vice.
 Share

Hade du behållit det?  

99 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 82
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Röstade "Inget" och "Annat". Dålig poll förresten, konstiga svarsalternativ i båda frågorna.

I alla fall, jag skulle ha lämnat in allt. Med tanke på att värdet är väldigt högt bör man ju få en skaplig hittelön. Det skulle dessutom kännas helt fel för mig att använda stulna pengar eller en stulen mobiltelefon.

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Röstade inget resp. annat. Har alldeles för kasst samvete för det. Och tvåtusen är inte mycket, det går ändå att jobba ihop. Men jag kommer minnas hela livet att jag tog tvåtusen som inte var mina.

Hittar man dom på samma ställe förresten? Hade isåfall letat i telefonboken efter "hem", "ICE" eller liknande, ringt upp, och hoppats på att ägaren var en vacker tjej som bjöd en på en drink, och kanske sex efteråt.

[youtube-old]x9UaD_mxUGk[/youtube-old]

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Röstade "Inget" och "Annat".

I alla fall, jag skulle ha lämnat in allt. Med tanke på att värdet är väldigt högt bör man ju få en skaplig hittelön. Det skulle dessutom kännas helt fel för mig att använda stulna pengar eller en stulen mobiltelefon.

Samma här.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Röstade annat på båda för att svarsalternativen var för koncentrerade

Jag hade iallafall tagit allt, halsbandet har jag ingen egentlig nytta av så jag lägger den i en postlåda om inte nån anhörig vill ha, plånboken tar jag pengarna ur och sen lägger jag den i postlådan också, mobilen kollar jag upp, är den inte operatörslåst eller nån annan hake så behåller jag den, annars är det postlådan på den med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote 1: Mobilen, plånboken och halsbandet!

Vote 2: Använt pengarna, sålt mobilen och halsbandet!

Har inga som helst problem att ta saker jag hittar, sen om jag vet vem som äger sakerna, då kan jag tycka att det var synd att dem tappade det men jag ger i helvete inte tillbaka grejerna!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote 1: Mobilen, plånboken och halsbandet!

Vote 2: Använt pengarna, sålt mobilen och halsbandet!

Har inga som helst problem att ta saker jag hittar, sen om jag vet vem som äger sakerna, då kan jag tycka att det var synd att dem tappade det men jag ger i helvete inte tillbaka grejerna!

...men funkar de åsikterna i motsatt situation? Du tappar din mobil, och ser en snubbe dagen därpå gå runt och spela Tetris på den. Inte skulle du väl tänka "Hmm, jag får väl skylla mig själv för att jag tappade mobilen; han har all rätt att behålla den!"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...men funkar de åsikterna i motsatt situation? Du tappar din mobil, och ser en snubbe dagen därpå gå runt och spela Tetris på den. Inte skulle du väl tänka "Hmm, jag får väl skylla mig själv för att jag tappade mobilen; han har all rätt att behålla den!"?

That's a tuff one... antar att jag skulle få göra lite dirt för att få tillbaka den, och om någon ser mig med sina ägodelar borde dem också göra lite dirt för att få tillbaka dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

That's a tuff one... antar att jag skulle få göra lite dirt för att få tillbaka den, och om någon ser mig med sina ägodelar borde dem också göra lite dirt för att få tillbaka dem.

Cooling. Nej, men vore det inte bättre om man inte var så självisk, eller om man istället för att brawla kunde det lösa det hela civiliserat? Är det inte självklart att ägodelen (i detta fall mobilen) fortfarande är hans; han tappade ju den dagen innan, och han kan ju så klart bevisa att det är hans? Det känns lite lmellanstadienivå, som när man bytte två Pikachus mot en Charizard och fick höra ett retfullt "Bytt är bytt, kommer aldrig tillbaka!". Då fick man lite dirt, bokstavligt talat, när de slängde jord i ens ansikte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch, vi lever en gång förhelvete! Använd pengarna och njut av dina 5 minuter i guldskenet <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor