Vice. Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Räcker med vota om ni inte vill röja er identitet... Vote: Mobilen och plånboken! Vote: Använt pengarna och sålt resten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Vote: Mobilen, plånboken och halsbandet! Vote: Använt pengarna, mobilen och sålt halsbandet. Det jag hittar behåller jag, typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Hade lämnat in halsbandet till farbror blå. Hade haft dåligt samvete att göra mig av med det. Kan ha fruktansvärt högt afektionsvärde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 (redigerad) Röstade "Inget" och "Annat". Dålig poll förresten, konstiga svarsalternativ i båda frågorna. I alla fall, jag skulle ha lämnat in allt. Med tanke på att värdet är väldigt högt bör man ju få en skaplig hittelön. Det skulle dessutom kännas helt fel för mig att använda stulna pengar eller en stulen mobiltelefon. Redigerad 2 juni, 2008 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 (redigerad) Det enda jag hade behållit skulle nog vara kontanterna i plånboken. För så girig är jag, tyvär. Mobilen och halsbandet skulle jag ha lämnat till polisen. Redigerad 2 juni, 2008 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 (redigerad) Röstade inget resp. annat. Har alldeles för kasst samvete för det. Och tvåtusen är inte så mycket, det går ändå att jobba ihop. Men jag kommer minnas hela livet att jag tog tvåtusen som inte var mina. Hittar man dom på samma ställe förresten? Hade isåfall letat i telefonboken efter "hem", "ICE" eller liknande, ringt upp, och hoppats på att ägaren var en vacker tjej som bjöd en på en drink, och kanske sex efteråt. [youtube-old]x9UaD_mxUGk[/youtube-old] Redigerad 2 juni, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Jag hade lämnat tillbaka alltihop. Så töntig/uppfostrad är jag. Välj vilket ord ni vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Alltså, från samma person på samma ställe? Dem fattar nog om jag bara lämnar tbx halsbandet och mobil så, Jag hade antagligen behållit allt/Lämnat tillbaka allt. Tror på det sistnämnda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 (redigerad) Röstade "Inget" och "Annat". I alla fall, jag skulle ha lämnat in allt. Med tanke på att värdet är väldigt högt bör man ju få en skaplig hittelön. Det skulle dessutom kännas helt fel för mig att använda stulna pengar eller en stulen mobiltelefon. Samma här. Redigerad 2 juni, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Jag hade tagit pengarna och lämnat in de andra sakerna till polisen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Behållt allt, sålt halsbandet och mobilen och gjort något nyttigt för pengarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Röstade annat på båda för att svarsalternativen var för koncentrerade Jag hade iallafall tagit allt, halsbandet har jag ingen egentlig nytta av så jag lägger den i en postlåda om inte nån anhörig vill ha, plånboken tar jag pengarna ur och sen lägger jag den i postlådan också, mobilen kollar jag upp, är den inte operatörslåst eller nån annan hake så behåller jag den, annars är det postlådan på den med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Vote 1: Mobilen, plånboken och halsbandet! Vote 2: Använt pengarna, sålt mobilen och halsbandet! Har inga som helst problem att ta saker jag hittar, sen om jag vet vem som äger sakerna, då kan jag tycka att det var synd att dem tappade det men jag ger i helvete inte tillbaka grejerna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Vote 1: Mobilen, plånboken och halsbandet! Vote 2: Använt pengarna, sålt mobilen och halsbandet! Har inga som helst problem att ta saker jag hittar, sen om jag vet vem som äger sakerna, då kan jag tycka att det var synd att dem tappade det men jag ger i helvete inte tillbaka grejerna! ...men funkar de åsikterna i motsatt situation? Du tappar din mobil, och ser en snubbe dagen därpå gå runt och spela Tetris på den. Inte skulle du väl tänka "Hmm, jag får väl skylla mig själv för att jag tappade mobilen; han har all rätt att behålla den!"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Tagit kontanterna, lämna in resten till polisen eller letat efter ägaren i telefonboken. Är nöjd med min mobil och ett guldhalsband... jag är väl fan inte 50 Cent. Att sälja stöldgods är för omständigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 ...men funkar de åsikterna i motsatt situation? Du tappar din mobil, och ser en snubbe dagen därpå gå runt och spela Tetris på den. Inte skulle du väl tänka "Hmm, jag får väl skylla mig själv för att jag tappade mobilen; han har all rätt att behålla den!"? That's a tuff one... antar att jag skulle få göra lite dirt för att få tillbaka den, och om någon ser mig med sina ägodelar borde dem också göra lite dirt för att få tillbaka dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 That's a tuff one... antar att jag skulle få göra lite dirt för att få tillbaka den, och om någon ser mig med sina ägodelar borde dem också göra lite dirt för att få tillbaka dem. Cooling. Nej, men vore det inte bättre om man inte var så självisk, eller om man istället för att brawla kunde det lösa det hela civiliserat? Är det inte självklart att ägodelen (i detta fall mobilen) fortfarande är hans; han tappade ju den dagen innan, och han kan ju så klart bevisa att det är hans? Det känns lite lmellanstadienivå, som när man bytte två Pikachus mot en Charizard och fick höra ett retfullt "Bytt är bytt, kommer aldrig tillbaka!". Då fick man lite dirt, bokstavligt talat, när de slängde jord i ens ansikte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 tuff --- Men... var det inte finders keepers nyss? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 I alla fall, jag skulle ha lämnat in allt. Med tanke på att värdet är väldigt högt bör man ju få en skaplig hittelön. Det skulle dessutom kännas helt fel för mig att använda stulna pengar eller en stulen mobiltelefon. Äsch, vi lever en gång förhelvete! Använd pengarna och njut av dina 5 minuter i guldskenet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Jag skulle nog faktiskt lämna in allting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts