Arman Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 (redigerad) Om ni ser bilden så vet ni exakt hur jag menar. Vad jag tror så kan man inte lägga någon som helst information på mappar förutom "Senast ändrad", "Skapad" och liknande. Är det någon som vet genom vilket trick eller plugin-program man kan lägga till informationstaggar på mappar? Om inte mappar, går det med vanliga AVI-filer? Redigerad 1 juni, 2008 av Arman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Om ni ser bilden så vet ni exakt hur jag menar. Vad jag tror så kan man inte lägga någon som helst information på mappar förutom "Senast ändrad", "Skapad" och liknande. Är det någon som vet genom vilket trick eller plugin-program man kan lägga till informationstaggar på mappar? Om inte mappar, går det med vanliga AVI-filer? Går de inte bara att högerklicka och välja egenskaper samt leta runt där nånstans? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 1 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Går de inte bara att högerklicka och välja egenskaper samt leta runt där nånstans? Det finns inte ens en flik som heter "information" i egenskapsfönstret för mappar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 (redigerad) Menar du så? Isåfall, högerklicka bara på menyraden. edit: äsch, det var ju inte alls så du menade. edit2: testa den här; vet inte om det bara är för QT-filmer, men det är värt ett försök! Redigerad 1 juni, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 1 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Nej, det är inte så jag menade. Jag är ute efter att finna en lösning till att få fram informationstabbar i mappar. Observera att dessa informationstabbarna finns i de flesta filer som exempelvis bildfiler där man kan hitta informationer som: StorlekHöjdBreddDpiKameraetc. Jag vill kunna få liknande alternativ som "Regissör", "Företag", "År", "Land" - och inte nog med det - det måste också fungera på mappar, som jag antar inte fungerar i vanliga fall i Windows. Det måste finnas något trick eller åtminstone något program som kan låta en göra detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 (redigerad) Menar du något sånt här fast med AVI filer istället? http://www.softpointer.com/AudioShell.htm Bild: Redigerad 2 juni, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Googlade lite på typ "Avi metadata movie software", och fann något som skulle kunna hjälpa, om jag förstod dess beskrivningn rätt. http://www.filedudes.com/files/Avi_Metadata_C.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 2 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 (redigerad) Hittade en sak: Element-IT's FileMetadata .NET 1.0 Element-IT FileMetadata .NET control provides methods to add and modify metadata for any files and folders (!!!) at NTFS file system. Control uses Alternate Data Streams technology to work with metadata. The data moves with the file and independent of the file name. Metadata don't uses any extra databases or file body- it stores with file at NTFS hidden stream. Control allows to modify standard metadata like Title, Subject, Category, Keywords, Comments, Author or unlimited count of custom metadata of any type: String, numeric, binary data. The original file date modified is not affected on metadata modifications. Jag installerade genom en setupfil och så fick jag en mapp med två filer (en DLL- och en XML-fil). Frågan är nu hur jag ska fortsätta installera funktionen med hjälp av dessa filer som tyder på att alltihop är ett skript. Observera att jag installerat .NET från Microsoft. http://www.filedudes.com/FileMetadat...oad-45497.html Redigerad 2 juni, 2008 av Arman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Hittade en sak: Element-IT's FileMetadata .NET 1.0 Element-IT FileMetadata .NET control provides methods to add and modify metadata for any files and folders (!!!) at NTFS file system. Control uses Alternate Data Streams technology to work with metadata. The data moves with the file and independent of the file name. Metadata don't uses any extra databases or file body- it stores with file at NTFS hidden stream. Control allows to modify standard metadata like Title, Subject, Category, Keywords, Comments, Author or unlimited count of custom metadata of any type: String, numeric, binary data. The original file date modified is not affected on metadata modifications. Jag installerade genom en setupfil och så fick jag en mapp med två filer (en DLL- och en XML-fil). Frågan är nu hur jag ska fortsätta installera funktionen med hjälp av dessa filer som tyder på att alltihop är ett skript. Observera att jag installerat .NET från Microsoft. http://www.filedudes.com/FileMetadat...oad-45497.html Bra hittat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 3 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2008 Bra hittat! Ingen vet hur jag ska gå tillväga med dessa två filer jag får...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts