Tryd3r Skrivet 30 augusti, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2009 Jag drar upp den här då jag inte vet om det finns en "Rock Band 2" tråd. Jag är hos min syster och tänkte passa på att köpa Rock Band 2 (bara skivan), för jag och hennes pojkvän brukar spela Duell med gitarr på 1an. För att båda ska få spela alltså. Så jag undrar om det finns något utvecklat system för att två ska kunna spela gitarr i RB2, att man inte behöver tävla mot varandra eller liknande. Läste även lite att folk haft problem med att använda två RB1 gitarrer med RB2, stämmer det? Går det att åtgärda utan att behöva köpa något extra? Väldigt tacksam för snabba svar! Tänkte nämligen gå strax å köpa. Jag har aldrig hört någon som har haft problem med RB1 gitarrer till RB2, jag har en Rb1 gitarr och två GH gitarrer och olika kombinationer av dem har iallafall alltid funkat. Du kan tyvärr inte ha båda spelare att spela gitarr, bas och gitarr går ju men om båda ska spela gitarr måste ni möta varandra. Om du inte redan köpt spelet skulle jag rekomendera dig GH5, där upp till 4 gitarrer kan spela samtidigt:) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 31 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 Jag har aldrig hört någon som har haft problem med RB1 gitarrer till RB2, jag har en Rb1 gitarr och två GH gitarrer och olika kombinationer av dem har iallafall alltid funkat. Du kan tyvärr inte ha båda spelare att spela gitarr, bas och gitarr går ju men om båda ska spela gitarr måste ni möta varandra. Om du inte redan köpt spelet skulle jag rekomendera dig GH5, där upp till 4 gitarrer kan spela samtidigt:) Åh, felet är bara att jag hatar ( ) de "runda" knapparna på gitarren och i spelet. http://uwf.edu/cab/Committees/CenterStage/guitar-hero-5.jpg I like: http://www.whattheyplay.com/media/images/product/xbox-360/rock-band-2-31133/screenshot/rb7-screenshot.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts