Vice. Skrivet 1 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 (redigerad) Annan upplevelse med att lyssna på en bok. Sitta på soffan med ögonen stängda och lyssna i mörkret på en spännande bok.. - Håller på drar hem Snabba Cash i ljudformat just nu. Blir att lyssna senare! Sant. Du kommer inte bli besviken. Har man lässvårigheter eller dålig syn så är en ljudbok perfekt. Sant, men det är även skönt att lyssna utan funktionshinder. På tåget/bussen/jobbet/whatever. Prova... Tack för att du inte låser. =) Okej, nått mer ljudbokstips? Skall prova Tackleberrys tips Redigerad 1 juni, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Coming soon: Punktskriftsboktråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Musiktips - HörlurarMusiktips - Högtalare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Det är bara vissa böcker som finns på ljudbok och eftersom uppläsaren påverkar upplevelsen rätt mycket så är visst denna tråd bra. Jag har t.ex. lyssnat lite på Fear And Loathing In Las Vegas som ljudbok och den rekommenderar jag inte eftersom röstskådespelarna är alldeles för överdrivna och innehåller massa värdelösa ljudeffekter. Däremot är boken grym! Den enda ljudbok jag har lyssnat igenom är Franz Kafka - Processen och den kan jag däremot rekommendera! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Musiktips - HörlurarMusiktips - Högtalare Knappast samma sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Knappast samma sak. Nestan ehehe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 (redigerad) Musiktips - HörlurarMusiktips - Högtalare http://www.fstdt.com/funnyimages/uploads/251.jpg Skulle kunna tipsa om De mörka tornet serien av stephen king. riktigt bra som böcker, kan inte vara dålig som ljudbok..tror jag =/ Redigerad 1 juni, 2008 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 (redigerad) http://www.fstdt.com/funnyimages/uploads/251.jpg Skulle kunna tipsa om De mörka tornet serien av stephen king. riktigt bra som böcker, kan inte vara dålig som ljudbok..tror jag =/ Det heter faktiskt inte data. Redigerad 1 juni, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 5 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2008 Aldrig fucka upp, uppföljaren till Snabba Cash är nu ute!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 5 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2008 Alltså, min pappa håller på med ljudböcker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 5 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2008 Alltså, min pappa håller på med ljudböcker. Där ser man... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 5 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2008 Min pappa håller också på med ljudböcker. Han rippar de och lägger upp i ett arkiv på en extern disk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 25 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2008 (redigerad) Jag har lyssnat igenom "Snabba Cash" och "Aldrig Fucka Upp" nu. Bra böcker båda två, men vilken otrolig skillnad det blev med olika uppläsare. I "Snabba Cash" levde läsaren sig in mer och förvrängde rösten så gott han kunde, medan läsaren i "Aldrig Fucka Upp" var nästan helt neutral. Jag gillade den första bättre, både p.g.a. handlingen och läsaren. Det jag inte gillade i båda böckerna var att de hade väldigt snabba slut. Nu vill jag börja med nästa, mer tips någon? EDIT: Visade sig att jag hade tre filer kvar på "Aldrig Fucka Upp", nu kommer jag nog gilla slutet mer... Redigerad 25 juli, 2008 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 29 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2008 Jag har lyssnat igenom "Snabba Cash" och "Aldrig Fucka Upp" nu. Bra böcker båda två, men vilken otrolig skillnad det blev med olika uppläsare. I "Snabba Cash" levde läsaren sig in mer och förvrängde rösten så gott han kunde, medan läsaren i "Aldrig Fucka Upp" var nästan helt neutral. Jag gillade den första bättre, både p.g.a. handlingen och läsaren. Det jag inte gillade i båda böckerna var att de hade väldigt snabba slut. Nu vill jag börja med nästa, mer tips någon? EDIT: Visade sig att jag hade tre filer kvar på "Aldrig Fucka Upp", nu kommer jag nog gilla slutet mer... Lasermannen är sjukt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 29 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2008 Coming soon: Punktskriftsboktråden. Haha! Jag har lyssnat igenom "Snabba Cash" och "Aldrig Fucka Upp" nu. Bra böcker båda två, men vilken otrolig skillnad det blev med olika uppläsare. I "Snabba Cash" levde läsaren sig in mer och förvrängde rösten så gott han kunde, medan läsaren i "Aldrig Fucka Upp" var nästan helt neutral. Jag gillade den första bättre, både p.g.a. handlingen och läsaren. Det jag inte gillade i båda böckerna var att de hade väldigt snabba slut. Orsaken till att böckerna var så olika och att uppläsarna läste på olika sätt kan bero på att din första bok var en ljudbok medan den andra var en talbok. Ljudböcker är avsedda för massmarknadsförsäljning och har då ofta uppläsare som är mer inlevande och engagerade medan talböcker är gjorda för människor med synproblem och har då ofta lite mindre engagerade uppläsare. Vad gäller ljudboktips rekommenderar jag Arn-böckerna, uppläsaren (Tomas Bolme) är utmärkt och höjer bokserien till nya nivåer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 29 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2008 Orsaken till att böckerna var så olika och att uppläsarna läste på olika sätt kan bero på att din första bok var en ljudbok medan den andra var en talbok. Ljudböcker är avsedda för massmarknadsförsäljning och har då ofta uppläsare som är mer inlevande och engagerade medan talböcker är gjorda för människor med synproblem och har då ofta lite mindre engagerade uppläsare. Vad gäller ljudboktips rekommenderar jag Arn-böckerna, uppläsaren (Tomas Bolme) är utmärkt och höjer bokserien till nya nivåer. Låter rimligt, men det var faktiskt den version avsedd för massmarknadsförsäljning som jag läste. Uppläsare var Jonas Malmsjö. Nu är jag inne på "Män Som Hatar Kvinnor", av Stieg Larsson. Uppläsare är Reine Brynolfsson och han är riktigt duktig (förutom när han läste upp "Google" som "goggle"...). Boken verkar bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 29 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2008 Nu är jag inne på "Män Som Hatar Kvinnor", av Stieg Larsson. Uppläsare är Reine Brynolfsson och han är riktigt duktig (förutom när han läste upp "Google" som "goggle"...). Boken verkar bra. Uppföjaren 'Flickan som lekte med elden' är flertalet gånger bättre, så du vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 29 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2008 Uppföjaren 'Flickan som lekte med elden' är flertalet gånger bättre, så du vet. Och "Luftslottet Som Sprängdes" ska till och med vara ännu bättre, men jag ville ta allt från början. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 29 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2008 Uppföjaren 'Flickan som lekte med elden' är flertalet gånger bättre, så du vet. Blir det inte lite väl när PAOLO ROBERTO, av alla människor, skrivs in i boken och har värsta jättefighten med en snubbe i ett övergivet lager ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 29 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2008 Blir det inte lite väl när PAOLO ROBERTO, av alla människor, skrivs in i boken och har värsta jättefighten med en snubbe i ett övergivet lager ? Det är ju någonting iaf, första boken är ju händelsefattig och tråkig. Tackle: Självklart, ville bara informera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts