Marquis Skrivet 14 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 (redigerad) Jag skulle kunna tänka mig att fixa irc igen efter några månaders uppehåll. Ingen som vet vem som äger #gtasajten? Redigerad 14 juni, 2008 av Marquis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2008 Så, loggade in i kanalen igen! Gör en guide för dummies: Lägg till ChattZilla-pluginnet till Firefox, länk: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/16Starta klienten under Verktyg->ChatZillaI texten som kommer upp, klicka på quakenet efter "[iNFO] Available networks are..."skriv /nick dittnamn i textraden så vi kan känna igen digskriv /join #gtasajten i samma textrad för att komma in i kanalen Skriv chrome://chatzilla/content/ i en ny flik för att slippa ha det i ett eget fönster. Fixas lätt med ett bokmärke som snabbknapp. Gå till ChatZilla > Preferences > Startup och lägg till irc://quakenet i Auto-connect URLs Gå sedan till ChatZilla > Preferences > quakenet och lägg till j gtasajten i Autoperform Ägare till Kanalen är Hultenius som skaffade L till den. Jag, Kalle, Hultan och Blaque är Authade på L, men ingen utav oss har kvar Auth. *edit* Såg nu att vi hade Q. Det vet jag inte vem som har skaffat. Måste vart raid eller något för att få tag i Q. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 15 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2008 Ingen som vet vem som äger #gtasajten? Gtajägarn gjorde det förut iaf, men inte längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 15 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2008 Stell: L togs väl bort helt förut från quakenet och ersattes med Q. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2008 Stell: L togs väl bort helt förut från quakenet och ersattes med Q. Jo, fick reda på det igår. Well, det är nog kört att få tillbaka kanalen om vi inte vet vem som är ägare och folk kommer idla i kanalen. Det hade vart lätt om alla hade lämnat tills man kunde begära ägarrättighet till kanalen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 15 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2008 Varför inte starta en helt ny kanal? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2008 Varför inte starta en helt ny kanal? GTAsajten kinda fits GTAsajten.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 15 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2008 #GTAsajtenFOREELZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Blir chatt aktiv kommer jag hänga där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Blir chatt aktiv kommer jag hänga där. #gtasajten är på god väg. Bara vi får in fler folk som faktist stannar i mer än 10 minuter så kan det bli som förr i tiden igen. Synd bara att vi har har några OP's and that shit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Vi måste ha OPs för på IRC beter sig alla som idioter. Hellre ny kanal med annat namn än som det är nu tycker jag. Jag hittar ingen bra och användarvänlig klient till OS X, förutom ChatZilla då så jag får väl köra på det även om jag tycker det har sina nackdelar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 (redigerad) Vi har dragit till GameSurge (irc.gamesurge.net), #gtasajten istället. Redigerad 16 juni, 2008 av saffecool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Long time no see. Som några sa var jag ägare för kanalen på QuakeNet, vilket jag inte längre är då mitt konto togs bort av, no shit, inaktivitet. Jag har försökt återfå ägarrättigheter med lite roliga kommandon men får bara till svar att det finns folk med högre access än mig. Antagligen de som har +v i chanlev'en, men har inte lyckats ta reda på vilka. Ingen av de som är aktiva iallafall. Hursomhelst, nu finns det en kanal på GameSurge som saffecool sa. Knappa in: /server irc.gamesurge.net och joinade sedan #gtasajten (Red Text Disabled) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 (Red Text Disabled) Finns det någon kunnig här som vill förklara för mig hur mIRC funkar? Jag försökte nån gång för länge sen men gav upp... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Jag förlorade kontrollen över kanalen för bra många år sedan då jag tappade min auth iom inaktivitet (jag la ner IRC när fler och fler gick över till MSN). Kommer inte ihåg vad som hände vår egna IRC-bot som fanns där för att bevaka/behålla kanalen. Nej nu minns jag... ^R^... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Kom in GameSurge nu. Så jag kan kicka er Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 (redigerad) Blir chatt aktiv kommer jag hänga där. Me too. IRC är det primära IM-programmet för mig. http://img.flashback.info/images/smilies2/yes.gif Finns det någon kunnig här som vill förklara för mig hur mIRC funkar? Jag försökte nån gång för länge sen men gav upp... Det är extremt enkelt, jag gör en ännu enklare version av Doods guide: 1. Installera Chatzilla-plugin för Firefox: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/16 2. Starta klienten under Verktyg->ChatZilla. 3. Klicka på knappen till vänster om fältet längst ner och välj "Change Nickname" och skriv in ditt namn. 4. Skriv /attach irc.gamesurge.net 5. Skriv /j #gtasajten 6. Chatta Redigerad 16 juni, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 IRC. Det var länge sen. Hade säkert haft det kvar om jag inte tvingats formatera om datorn för 3 år sedan. Hur mycket folk är det som dragit sig dit nu? Man kanske borde fixa tillbaka det igen. Enda jag minns av IRC utom utseendet är kommandet "/me" som jag överanvände. Mycket lila text. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Jobbigt när man vill hänga i kanaler på quakenet samtidigt, det går väl inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 (redigerad) Jobbigt när man vill hänga i kanaler på quakenet samtidigt, det går väl inte? Det går med chatzilla i alla fall. Folk där atm: KalleR Gtajägaren Zcruwen mr_tobbe saffecool The Dude Redigerad 16 juni, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts