Jump to content

Isolerad indianstam upptäkt i Amazonas

The Dude
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 137
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Som har vad med saken att göra? Indianerna bodde inte i vårt samhälle och flyttade till djungeln. Indianerna skrämmer inte invånarna för att hålla dom innanför byns gränser. Indianerna vet inte om det andra(vårt) samhälle och går inte dit för att hämta medeciner och annat.

True, men filmen är jäkligt bra! :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

emo: Men här pratar vi om ifall man ens ska ta få ta kontakt med samhället, ingen förespråkar att tvinga ut dem från sina hem...

Alltså det jag skrev går inte direkt ut efter vad ni diskuterat här utan folk har snackat mycket om det "in the real world" och som jag uppfattat det så är det många som verkar tycka att dem ska ta del av samhället i den region dem bor i, och då menar dem också alla stammar som finns där ute, sjukt folk det finns!

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, då har FN fastslagit att urbefolkningar har vissa undantag i lagarna i landet där de bor. Det stod ingenstans exakt vad detta rörde men jag tror knappast att grova våldsbrott skulle accepteras och de har självklart inte rätten att bryta mot internationell lag.

Nej, om tex. samer skulle börja kötta varandra skulle herr konstapel ingripa. Men indianer som lever helt isolerat - ingen skulle märka eller veta något och därför inte bry sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har inte alla isolerade indianstammar i kanoten.

Ja där var han verkligen ute och jagade.

Jag skriver väl min första post i den här tråden nu då.

Jag tycker att 'vi' borde låta dom vara, och inte ens bry oss. Dom har klarat sig utan oss och allt vad vi vet, och vi har klarat oss utav dom och allt dom vet, även om dom förmodligen inte vet lika mycket som vi. Good enough.

Vi som människor håller ju ändå på att utrota varandra, och jag tror inte att det skulle hjälpa om vi försökte kontakta en stam indianer som aldrig träffat på saker/personer från den moderna världen.

E: Ett litet stavfel.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...