MyStiC Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 (redigerad) Låt dom vara helt och hållet, dom har klarat sig fint innan. Varför ska vi komma och förstöra? Redigerad 2 juni, 2008 av MyStiC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Som har vad med saken att göra? Indianerna bodde inte i vårt samhälle och flyttade till djungeln. Indianerna skrämmer inte invånarna för att hålla dom innanför byns gränser. Indianerna vet inte om det andra(vårt) samhälle och går inte dit för att hämta medeciner och annat. True, men filmen är jäkligt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 (redigerad) emo: Men här pratar vi om ifall man ens ska ta få ta kontakt med samhället, ingen förespråkar att tvinga ut dem från sina hem... Alltså det jag skrev går inte direkt ut efter vad ni diskuterat här utan folk har snackat mycket om det "in the real world" och som jag uppfattat det så är det många som verkar tycka att dem ska ta del av samhället i den region dem bor i, och då menar dem också alla stammar som finns där ute, sjukt folk det finns! Redigerad 2 juni, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EROLS_TRUMMA2 Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Jag tycker vi ska liksom, slakta dom / kötta dom, för då blir det ju mat till djuren, liksom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Jag tycker vi ska liksom, slakta dom / kötta dom, för då blir det ju mat till djuren, liksom Funny stuff man, har du inget vettigt att säga, säg inget alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EROLS_TRUMMA2 Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Funny stuff man, har du inget vettigt att säga, säg inget alls. Yo Yeah niggah, eveyr flows here, LOL emo boy, go back and CRYYYYYYYY!!!!!!!!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 EROLS_TRUMMA2 är nu hybernatad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Okej, då har FN fastslagit att urbefolkningar har vissa undantag i lagarna i landet där de bor. Det stod ingenstans exakt vad detta rörde men jag tror knappast att grova våldsbrott skulle accepteras och de har självklart inte rätten att bryta mot internationell lag. Nej, om tex. samer skulle börja kötta varandra skulle herr konstapel ingripa. Men indianer som lever helt isolerat - ingen skulle märka eller veta något och därför inte bry sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Låt dom vara helt och hållet, dom har klarat sig fint innan. Varför ska vi komma och förstöra? Indeed. Det är onödigt att ens lägga ned energi på saken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Yo Yeah niggah, eveyr flows here, LOL emo boy, go back and CRYYYYYYYY!!!!!!!!!!!!!!! Du har inte alla isolerade indianstammar i kanoten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 (redigerad) Du har inte alla isolerade indianstammar i kanoten. Ja där var han verkligen ute och jagade. Jag skriver väl min första post i den här tråden nu då. Jag tycker att 'vi' borde låta dom vara, och inte ens bry oss. Dom har klarat sig utan oss och allt vad vi vet, och vi har klarat oss utav dom och allt dom vet, även om dom förmodligen inte vet lika mycket som vi. Good enough. Vi som människor håller ju ändå på att utrota varandra, och jag tror inte att det skulle hjälpa om vi försökte kontakta en stam indianer som aldrig träffat på saker/personer från den moderna världen. E: Ett litet stavfel. Redigerad 2 juni, 2008 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 EROLS_TRUMMA2 är nu hybernatad. varför står det inte "BANNED" eller "Hybernatad" som medlemsgrupp på dom som är de, som på den gammla goda tiden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 varför står det inte "BANNED" eller "Hybernatad" som medlemsgrupp på dom som är de, som på den gammla goda tiden? Du lurar ingen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Du lurar ingen Bara om de behövs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 23 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2008 OMG IT WAS TEH FAKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111oneone http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2258...amp;lpos=lasmer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2008 OMG IT WAS TEH FAKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111oneone http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2258...amp;lpos=lasmer Vadå fake? jag hade ju redan skrivigt att dom vetat om stammen sen tidigare. Men, som det stog så hade han kollat ut var via Google earth, någon som är sugen på att leta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 23 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2008 OMG IT WAS TEH FAKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111oneone http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2258...amp;lpos=lasmer :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 24 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2008 Man undrar ju om sådna här utspel inte snarare själper än hjälper. Många fler lär väl bli intresserade av att leta eller ta kontakt nu? Å andra sidan kanske skogsskövlingen hade gjort sitt om ingen uppmärksammat det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts