Jazz Skrivet 3 juni, 2013 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2013 Jag och några polare ska dra till Kroatien i en vecka i slutet av augusti, det blir andra gånger jag är där och även om vi siktar på Hvar mottager jag gärna tips från er om era erfarenheter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 juni, 2013 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2013 Jag och några polare ska dra till Kroatien i en vecka i slutet av augusti, det blir andra gånger jag är där och även om vi siktar på Hvar mottager jag gärna tips från er om era erfarenheter. Zadar! Passerade Zadar på en tågluff för något år sedan och åkte tillbaka förra året eftersom jag blev så förälskad. Väldigt mysig och gammal stad med bra och sjukt billiga färgeförbindelser till de mindre öarna utanför kusten. Schysst mat, trevligt folk, nära till stränder, mycket kultur och historia och ganska billigt boende (rekommenderar Studentski dom. Dusch, lakan och dubbelrum för runt 16euro natten) 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 23 juni, 2013 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2013 Är det någon här som har erfarenhet av att resa i Europa på egen hand? Jag har tre veckors semester i juli och vill ut och tågluffa, men många vänner står och tvekar så jag funderar på att helt enkelt åka iväg ensam. Tälta en del, kanske hälsa på mina föräldrar i Barcelona, osv. Får alltid alldeles för itchy feet den här tiden på året, jag känner att jag måste komma iväg en stund. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 24 juni, 2013 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2013 Är det någon här som har erfarenhet av att resa i Europa på egen hand? Jag har tre veckors semester i juli och vill ut och tågluffa, men många vänner står och tvekar så jag funderar på att helt enkelt åka iväg ensam. Tälta en del, kanske hälsa på mina föräldrar i Barcelona, osv. Får alltid alldeles för itchy feet den här tiden på året, jag känner att jag måste komma iväg en stund. En kompis gör det nu direkt efter studenten och har the time of his life. Han har varit rätt deppig hela året men tågluffandet har gjort honom mycket gladare. Ett ex åkte runt i Finland själv förra sommaren och säger också att det var en fantastisk upplevelse att resa själv. Man kommer i kontakt med människor och kan upptäcka staden på ett annat sätt enligt henne. Måste vara rätt skönt att kunna bestämma allt själv, inte behöva kompromissa nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 25 juni, 2013 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2013 En kompis gör det nu direkt efter studenten och har the time of his life. Han har varit rätt deppig hela året men tågluffandet har gjort honom mycket gladare. Ett ex åkte runt i Finland själv förra sommaren och säger också att det var en fantastisk upplevelse att resa själv. Man kommer i kontakt med människor och kan upptäcka staden på ett annat sätt enligt henne. Måste vara rätt skönt att kunna bestämma allt själv, inte behöva kompromissa nåt. Fint! Har kommit överens med två vänner nu, de ska med i 10 dagar i alla fall, sedan genomför jag förmodligen resterande två veckor på egen fot. De vill österut och jag vill västerut, så vi spenderar väl den första tiden någonstans i centraleuropa innan de beger sig hemåt och jag drar västerut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 25 juni, 2013 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2013 Kroatien går med i EU den 1 juli, gäller EU-kortet (man använder det som försäkring i fall man blir sjuk) då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 juli, 2013 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2013 Jag ska till Island i 9 dagar i slutet av denna månad! En resa jag har längtat efter länge utan att egentligen veta varför! Har något här varit där och kan ge sina bästa tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 10 juli, 2013 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2013 Jag var i Prag nyss! Det var nice! För det mesta rätt billigt så länge man kan undvika turistställen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 juli, 2013 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2013 Tips på en solig, romantisk och relativt billig destination för två? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 juli, 2013 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2013 (redigerad) Tips på en solig, romantisk och relativt billig destination för två? ----> <----- Redigerad 13 juli, 2013 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 juli, 2013 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2013 ----> <----- Nja SÅ simpelt hade jag nog inte tänkt mig det. Lite kan det kosta. Orka semestra i Sverige. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 juli, 2013 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2013 Nja SÅ simpelt hade jag nog inte tänkt mig det. Lite kan det kosta. Orka semestra i Sverige. Ungern skall vara jävligt billigt i år har jag hört. Vet inte om länken funkar, men kolla pris där. Har hört så lågt som en 500 hundring. Hotell och mat är det med billigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 juli, 2013 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2013 Var i Berlin några dagar, sjukt mysigt. Barfotafotboll, grillkvällar, barrundor, konstutställningar, parkhäng, soluppgångar, promenader, weed och fyllig tysk lager. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 19 juli, 2013 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2013 Bokade och betalde biljetter till Thailand igår. Jag brukar vanligtvis inte vara ute och resa, men det är fan dags. 30 dagar i Bangkok, Phuket och allt där emellan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 21 juli, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2013 Ska till Paris i september, blir där ungefär en vecka. Några tips? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 juli, 2013 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2013 Fjällvandring en vecka imorgon! Kebnekajsa och allt det där. Ska bli skitsoft. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 29 juli, 2013 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2013 Har två veckor semester i slutet av augusti. Funderar på att sätta mig på motorcykeln och köra nånstans. Förslag på ställen man bör stanna på? Hade väl tänkt mig inom en 150 mils radie från Luleå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 29 juli, 2013 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2013 (redigerad) Har två veckor semester i slutet av augusti. Funderar på att sätta mig på motorcykeln och köra nånstans. Förslag på ställen man bör stanna på? Hade väl tänkt mig inom en 150 mils radie från Luleå. Kör raka spåret till Arvidsjaur, sen drar du inlandet ner! Redigerad 29 juli, 2013 av Mark Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 29 juli, 2013 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2013 Har två veckor semester i slutet av augusti. Funderar på att sätta mig på motorcykeln och köra nånstans. Förslag på ställen man bör stanna på? Hade väl tänkt mig inom en 150 mils radie från Luleå. St. Petersburg? Tar 11-12 timmar genom Finland. Kulig stad. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 30 juli, 2013 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2013 (redigerad) St. Petersburg? Tar 11-12 timmar genom Finland. Kulig stad. Intressant att du nämner det. Jag var nära på att svänga av dit förra månaden Kör raka spåret till Arvidsjaur, sen drar du inlandet ner! Vad är det som lockar i Arvidsjaur? --------------------------------------------- Pratat med några vänner som råkar ha semester samtidigt som mig vilket leder till att det nu lutar mot att tåga/flyga ner till Tyskland. Det är väl en ganska vanlig tripp, någon som har erfarenhet att dela med sig av? Zadar! Passerade Zadar på en tågluff för något år sedan och åkte tillbaka förra året eftersom jag blev så förälskad. Väldigt mysig och gammal stad med bra och sjukt billiga färgeförbindelser till de mindre öarna utanför kusten. Schysst mat, trevligt folk, nära till stränder, mycket kultur och historia och ganska billigt boende (rekommenderar Studentski dom. Dusch, lakan och dubbelrum för runt 16euro natten) Zadar såg väldigt vackert ut, och att man passerar Tyskland med tåg gör saken än mer intressant. Finns det något cirkapris om man skulle ta tåget från Sverige? Redigerad 30 juli, 2013 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts