Jump to content

Har ni funderat på att begå självmord någon gång?

Renard
 Share

Har ni det?  

112 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Att gå ut på vägen och hoppas på att bli påkörd är ju onekligen ett försök men ganska desperat och ogenomtänkt metod. Det finns ju säkra sätt som att t.ex. sätta fast en tyngre kedja/kätting med ett hänglås kring benet, kasta bort nyckeln och hoppa ner för en kajkant mitt i natten.

Ogenomtänkt är bara början. Minns inte mycket av kvällen i sig. Var nere i en väldigt djup svacka, mordhotningar, misshandel, trackaserier, sprucket förhållande. Ja, det var inte mycket mer som kunde gå snett just då. Hade suttit hemma vid datorn, snackat med folk på MSN då dom ringer och säger att dom ska komma och slå ner mig igen. Går in i väggen, tar fram flaskan, tar ett par alvedon, röker en allt får stor joint, sen bär jag iväg ut på vägen för att förhoppningsvis möta upp dom som skulle slå mig så det kunde bli stopp på det. Ser en lastbil och ja, tänker att nu kan det äntligen ta slut. Slut på allt jävelskap och dumheter, en bättre värld utan mig. Tyvärr(?) blev så inte fallet och jag är såklart glad idag när allt skit har blåst över att det gick som det gick. Ett par månader på BUP gjorde susen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 66
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

WHATS UP med alla jävla skitpolls som pumpas ut i dagarna.. :)

Varför just "funderat på"? Alla har nog funderat på det, även om dom inte äns kommer vilja göra det. Bara en "tänk om man skulle..".

Självmordsförsök skulle väl vara en mer passande titel, då det inte är lika självklart som att fundera på det.

T: Ja, funderat och försökt.

Jaa? Vad hade du skrivit då? "Har du begått självmord någon gång?" :innocent:

Och nej, har inte haft nå sånna funderingar, och tänker aldrig göra de.. Eller de beror på hur framtiden blir.. :naughty:

Redigerad av ERROLS_TRUMMA
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaa? Vad hade du skrivit då? "Har du begått självmord någon gång?" :)

Och nej, har inte haft nå sånna funderingar, och tänker aldrig göra de.. Eller de beror på hur framtiden blir.. :naughty:

"Har ni försökt begå självmord någon gång?"

Som sagt, alla har tänkt på döden, oavsätt ålder och kön. Så på så sätt är den här topicen helt jävla värdelös +1 poll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Har ni försökt begå självmord någon gång?"

Som sagt, alla har tänkt på döden, oavsätt ålder och kön. Så på så sätt är den här topicen helt jävla värdelös +1 poll.

Stäng den då?

Förr fanns No-Post-pollar där trådskaparen kryssade i att posts inte kunde göras - tror jag iallafall. Vore rätt skönt att se såna polls ibland.

Vote: Nej, inte mer än "vad skulle hända om"...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst har man haft tankarna, men det har inte vart så seriöst.

Skulle inte vilja ta livet av mig, livet har sina upp och ner gångar.

Dom dåliga saker som hänt mig är inget att ta livet av sig för.

Jag har en bra familj, vänner och får pengar och mat när jag behöver. Har inget att gnälla över.

Medans det finns barn i världen som inte har någonting.

Dom känslorna som fått mig tänka på det är ensamhet.

Men nu när jag har vuxit upp lite mer och vet jag att det går att fixa.

Jag njuter av livet nu, ser mitt liv som något värdefullt!

Sen är det ju lite svårt att få mer kontakter när man sitter klistrad framför en skärm hela dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst har man haft tankarna, men det har inte vart så seriöst.

Skulle inte vilja ta livet av mig, livet har sina upp och ner gångar.

Dom dåliga saker som hänt mig är inget att ta livet av sig för.

Jag har en bra familj, vänner och får pengar och mat när jag behöver. Har inget att gnälla över.

Medans det finns barn i världen som inte har någonting.

Dom känslorna som fått mig tänka på det är ensamhet.

Men nu när jag har vuxit upp lite mer och vet jag att det går att fixa.

Jag njuter av livet nu, ser mitt liv som något värdefullt!

Sen är det ju lite svårt att få mer kontakter när man sitter klistrad framför en skärm hela dagarna.

Precis. Jag kan inte ta mig själv helt seriöst då jag är medveten om att jag har humörsvrängningar. Allt går som sagt upp och ner. Man uppskattar oftast inte saker och ting förän man går miste om dem. Det är då man inser vad man en gång hade. Vi alla har våra personliga problem att tampas med. Oavsett om jag har mat för dagen, en bra familj, m.m. så kan det alltid finnas något som driver en människa till något dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Shit, jag är nästan chockad. Trodde att 3-4 pers skulle svara ja och 40-50 skulle svara nej ;). Vi GTA fans kanske är lite mer självmordsbenägna än andra personer :o

EDIT: Fast det är ju klart, skulle man posta samma poll på Helgon skulle väl 200-1000 pers svara ja och 2 pers svara nej :)

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shit, jag är nästan chockad. Trodde att 3-4 pers skulle svara ja och 40-50 skulle svara nej ;). Vi GTA fans kanske är lite mer självmordsbenägna än andra personer :o

EDIT: Fast det är ju klart, skulle man posta samma poll på Helgon skulle väl 200-1000 pers svara ja och 2 pers svara nej :)

Något måste det ju vara med GTAsajten också, känns som en ovanligt hög andel självmordsbenägna tycker jag också. Iofs har väl Sverige som land utmärkande många självmord per capita, hur kan det komma sig egentligen?

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor