Jump to content

Har ni funderat på att begå självmord någon gång?

Renard
 Share

Har ni det?  

112 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 66
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja, flera gånger. Det slutade med att jag övergav tanken då jag kom på att det faktiskt finns ett liv efter skolan.

Skulle heller aldrig ta självmord just nu; Det skulle vara oppassande eftersom jag lidit i skolan helt i onödan.

Räknat matte, läst naturkunskap och lyssnat på annat obetydligt svammel helt i onödan.

Det är inte värt det efter alla dessa år.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du har aldrig funderat på hur det skulle vara att hänga sig själv, eller att dränka sig/whatever? Strange.

Kan inte svara för dom andra, men när jag säger misslyckats menar jag "Utfört och misslyckats i distressen".

Av med telefonen, säg inte vart du går, ut och gå mitt på vägen, stanna upp när du ser en lastbil, blundar och väntar, han svänger förbi och blir fly förbannad och vill antagligen slå ner mig, då kommer min farsa och syrra i bilen som letat efter mig, Kör hem mig och sedan vidare till Phsykiska akutmottagningen.

Huu. :w000t:

Skulle jag få för mig att självmörda skulle jag nog inte välja den där metoden eftersom risken att man överlever med allvarliga skador är för stor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du har aldrig funderat på hur det skulle vara att hänga sig själv, eller att dränka sig/whatever? Strange.

Jag har tänkt på hur det skulle vara att t.ex. dränkas, funderat på om man skulle få panik och vilja upp innan man dog eller hur det känns, men jag har aldrig funderat på att verkligen göra det och det är väl det som tråden handlar om.

Att gå ut på vägen och hoppas på att bli påkörd är ju onekligen ett försök men ganska desperat och ogenomtänkt metod. Det finns ju säkra sätt som att t.ex. sätta fast en tyngre kedja/kätting med ett hänglås kring benet, kasta bort nyckeln och hoppa ner för en kajkant mitt i natten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har funderat på självmord en hel del.

Jag har självmordet planerat ganska väl dessutom. Jag har kommit fram till att det mest effektiva för mig, som varken har tillgång till skjutvapen eller droger lätta att överdosera, är att hänga mig. Till en början var jag lite bitchig och räknade på hur långt rep jag borde ha för att nacken skulle brytas så att döden var snabb och desto mer säker, men jag hittade inget bra ställe att utföra det hela på, varken i avseende att jag hittade en höjd god nog eller att jag hittade ett ställe där de som kunde komma att upptäcka mig var personer som skulle kunna klara av den antagligen väldigt psykiska biten det medför.

Med det i tankarna har jag nu hittat andra lösningar; om jag utför min hängning ska jag göra det från en gungställning i en liten lekpark i byn där jag bor, och döden kommer vara en orsak av strypning. Det är aldrig några barn som rör sig i parken, utan istället är det vuxna påväg till industrin som bara ligger meter bort. Säkrast är att gå ut ungefär klockan tre på natten, för då sover de flesta och bilarna är få.

Självmordsbrev har jag också filat på. Först ville jag inte lämna efter mig nåt sånt, eftersom jag tycker det är lite fånigt. Men för att försäkra mig om att mina föräldrar eller syskon inte beskyller sig själva för mordet har jag bestämt för att skriva någon kort rad om att mitt beslut är fattat efter långa, mogna funderingar och att jag ser det som min rätt att själv bestämma längden på mitt liv.

Det enda jag egentligen inte har luskat ut hur jag ska göra, är om jag ska vara berusad när jag gör det eller inte. Visst, med lite hasch och alkohol i kroppen så vinner man mod, men det känns uselt om folk tror att mitt självmord beror på drogproblem.

Bespara mig kommentarer som går ut på att få det här inlägget att låta som ett omoget rop efter uppmärksamhet eller att ni försöker få mig på andra tankar. Att jag inte gått steget ut än har främst att göra med tanken på hur mina 9-åriga småsyskon ska må av det, om ni undrar.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor