Jump to content

Kan du simma?

Jacker
 Share

~  

124 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Denna idé bara slog mig för nån minut sen. Det vore kul att veta hur simkunskaperna är här på forumet, och få reda på vilka och hur många som inte kan simma. Det är trots allt inte så ovanligt med folk som inte kan simma.

Vote: Ja. Jag lärde mig simma i ettan eller tvåan. Fick dock gå i simskola ett bra tag för att (delvis) komma över min rädsla för vatten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 77
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vote: Jah!

Har varit simkunnig sedan någongång runt 6-7-årsåldern. Lärde mig grunderna på en simskola ute vid landstället men lyckades bara ta simmärket baddaren. Såhär i efterhand tycker man väl att man borde klarat silvergrodan också åtminstone :) . Lärde mig sedan själv. Har dock aldrig lärt mig dyka ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft en fruktansvärd fruktan för vatten hela livet. Men har de senaste åren blivit bättre och bättre. Nu vågar jag ligga rak i vattnet och ta mig framåt. Men om jag skulle rammla i på djupt vatten med kläder på så skulle det inte finnas någon Renard längre.

"Yes" tänker ni.

EDIT: Alternativet "Lite" behövs!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men jag låter helst bli. Jag har en oförklarlig skräck för djupt vatten, och får "typ" panik när jag inte längre kan gå på botten utan att agera Titanic. "Typ" panik är då inte att jag blir galen, skriker och sprattlar med armarna, utan mer att jag blir orolig och kämpar som en skadeskjuten älg för att ta mig tillbaka till torra land. En helkul syn att skåda, antar jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan simma och är väldigt bra på det. Fått cred av vänner och lärare. Kan simma alla stilar - vissa bättre, vissa sämre.

Gillar också att simma och är oftast i vattnet när jag och några ska ut och bada dubbelt och tre gånger så länge som de andra. Har dock aldrig velat tävlingssimma trots att jag kom på andraplats bland alla skolor i sta'n för några år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor