Jump to content

Teve-manual/fjärr efterlyses!

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Tja!

Nu är det så olyckligt att jag lyckades slå på panelspärren på min teve (Kendo CT 5067-01) och jag kan inte få av den. Jag köpte teven begagnat, och jag har frågat den förre ägaren om han hade nån manual. "Tyvärr alltså! Men jag önskar dig lycka till! May the force be with you!" var svaret jag fick.

Teven har ingen originalfjärr så jag använder två multifjärrar istället. Ingen av dessa har nån "accept selection"-knapp (i brist på svenska ord), så man måste trycka denna knapp på panelen. Nu när panelspärren är på går det inte att stänga av panelspärren, eftersom knappen jag behöver sitter på - just det - panelen. Jag har "låst in nyckeln", om man så säger.

Jag undrar om nån kan lyckas hitta antingen en manual att tanka (har googlat utan resultat), eller en fjärrkontroll till den. Jag kan inte göra några ändringar i menyer eftersom knappen är låst :angry:

Om det hjälper, har ni en bild på teven här:

4kq1b0ke9pby.jpg

Tacksam för all hjälp jag kan få! :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessa multifjärrkontroller du pratar om, PSP? Testat olika versioner?

PSP saves the day! :confused: (Eller kanske, jag har inte provat än.)

Multifjärrarna syns på bild, förresten. Ska kolla upp det där med PSP, tack för tipset! Har glömt bort vilken makalös mackapär det egentligen är! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle tro att det kan bli problem med TV-fabrikatet. Men hittar du CCF-filer (vanligare för andra program tror jag) för en Kendo så kan du konvertera filer till RDF så att du kan använda den med IR Commander. Använd ProntoEdit 4.5 för detta (om du nu hittar för Kendo).

http://www.remotecentral.com/cgi-bin/codes/

Nån Kendo fanns inte i den listan, finns det verkligen inget annat sätt?

FuskEDIT: YAY! Det löste sig!! :D Det visade sig att den multifjärr jag brukar använda trots allt hade denna OK-knapp, men den låg under "sänk volym", dessutom med SHIFT aktiverat. Så efter en hel del trial and error med en massa knappar och dessutom SHIFTknappen kom jag fram till att:

PLAY/TV = Meny

P- = Nedåt

SHIFT + VOL+ = OK

Stäng av shift, tryck P- = nedåt

SHIFT + VOL - = OK

Stäng av shift, tryck PLAY/TV = Exit.

Ja, dessa multifjärrar! ^_^ Men tack för hjälpen ändå >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor