Jump to content

Problem med ljudet i fraps

SilentViper
 Share

Recommended Posts

Jag försöker spela in en film från ett spel och när ja har spelat in så ska jag kolla hur det blir då ser ja att ljudet inte hänger med. Och ja misstänker att det är nån av dom här två inställningarna och ljudet har funkat bra förr. Se bild

f3w7w3mdtc8u.jpg

Vilken av dom ska ja inte ha i kryssad och ska ha i kryssad. Jag har testat bägge fast då följer inte ljudet med. Jag har testat kryssa i No Sync händer samma sak men funkat förut. No Cursor har ja testat inge vidare resultat. Så frågan är hur ska jag göra så att ljudet hänger med.

Redigerad av Tikki
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag försöker spela in en film från ett spel och när ja har spelat in så ska jag kolla hur det blir då ser ja att ljudet inte hänger med. Och ja misstänker att det är nån av dom här två inställningarna och ljudet har funkat bra förr. Se bild

f3w7w3mdtc8u.jpg

Vilken av dom ska ja inte ha i kryssad och ska ha i kryssad. Jag har testat bägge fast då följer inte ljudet med. Jag har testat kryssa i No Sync händer samma sak men funkat förut. No Cursor har ja testat inge vidare resultat. Så frågan är hur ska jag göra så att ljudet hänger med.

1. Beffo är nere :P Ser ingen bild...

2. No Sync ska väl enna vara Av? Så den försöker synkronisera ljudet och bilden?

3. No Cursor är ju bara ingen mus eller pekdon med i film/bild...

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har testat både stänga av och sätta på den. Men jag får att ljudet inte hänger med. Förut fick ja till det att ljudet hängde med. Kan det bero på FPS:en man har eller?

Btw Beffo funkar för mig

Vad är det för spel? eller snarare sagt, vilken FPS brukar du ligga i när du spelar in?

Är det rätt sound device?

BTW: snyggt namn på sound device. Santa :P

Beffo funkar totalt random för mig..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Turtle Beach Santa Cruz heter ljudkortet och Record Source använder jag mig av Stereo Mix. Filmen ja försöker spela in är Penumbra Black plague. Min FPS brukar ligga runt 20-30 men om jag har lite saker som kör i bakrunden så kan den ligga på 13-20 när ja spelar in. Innan ja la in till XP igen så hade ja allt klart och inge problem med ljudet då på mina filmer dock så glömde ja spara film klippen så ja måste göra om dom. Tex om jag går till en dörr och rycker i den sen efter 3-6 sek så kommer ljudet från dörren då när man är på en annan plats när man kollar på film klippet.

EDIT: Kan det vara Windows Media player som inte hänger med eller?

EDIT 2: Det är Windows Media player som inte hänger med testade med Real Player och då funkade det fintfint :P

Redigerad av Tikki
Länk till kommentar
Dela på andra sidor