felshoe Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 (redigerad) Nej. Åldersgränsen för att få köpa alkohol från systembolaget är 21 20 år, och åldersrekomendationen för GTA IV är 18 år. Redigerad 17 maj, 2008 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 (redigerad) Hatar ålders gränser Och ålders rekommendationer Redigerad 17 maj, 2008 av Adrian G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Nej. En åldersgräns är en åldersgräns, och en åldersrekomendation är en åldersrekomendation. Åldersgränsen för att få köpa alkohol från systembolaget är 21 år, och åldersrekomendationen för GTA IV är 18 år. Suck, om du ska leka besserwisser så kan du ju iaf lära ut rätt saker. Det är 20 år får att köpa alkohol på systemet. Det är 18+ på GTA IV. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 18 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Beställ spelet och säg till dina föräldrar att det är den censurerade versionen. Sedan när du får spelet och dina föräldrar märker att det är svordommar och allting i det, så kan dom stämma butiken du köpte spelet ifrån, och på det viset blir dom rika, och då bryr dom sig inte om vad du gör, för att dom har fullt upp med att bada i champagne och satsa miljonbelopp på hästarna med högst odds. Yeah right. Nej men seriöst. Försök bara att övertala dina föräldrar, eller importera spelet från australien där det säljs censurerat. "Problemet" är väl att spelet egentligen är exakt lika våldsamt ändå. Man kan döda vilja man vill, på vilket sätt man vill, det är blod och allt möjligt. Det enda som jag vet är censurerat är till viss del språket. Så jag ser egentligen ingen anledning för att dina föräldrar skulle låta dig köpa den versionen. Men men. Det ända mina föräldrar bryr sig om är att det står en 1 och en 8 på fodralet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Det ända mina föräldrar bryr sig om är att det står en 1 och en 8 på fodralet! Hur gammal är du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 18 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Hur gammal är du? Jag är 12 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireinthehole Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Jag är 12 år. Du också??! Varför får jag för mig att alla är 18-åringar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 18 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Du också??! Varför får jag för mig att alla är 18-åringar? Trodde du att jag var 18 år? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Trodde du att jag var 18 år? Ja varför inte egentligen. Du skriver inte "SNÄlla svAAArAaaa!!!!!!! asfdfsdgvxcz" stup i kvarten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 18 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Ja varför inte egentligen. Du skriver inte "SNÄlla svAAArAaaa!!!!!!! asfdfsdgvxcz" stup i kvarten Nej, det är klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Köp spelet i alla fall, göm fodralet. När de frågar vad för spel det är säger du något annat. Alla som är över 18 år har rätt att ingå avtal. Den som däremot är under 18 år och omyndig har egentligen ingen egen rätt att träffa avtal. Det krävs att förmyndaren, normalt föräldrarna, ger sitt samtycke till det avtal som den omyndige vill ingå för att det ska bli giltigt. Det finns två undantag från kravet att man ska ha fyllt 18 år för att själv få ingå avtal. Från 16 års ålder har man rätt att bestämma över pengar som man tjänat själv. Den som har eget hushåll före 18 års ålder har vidare rätt att handla för till sitt hushåll. Undantagen gäller bara kontantköp. Den som är under 18 år har aldrig rätt att ingå kreditavtal. Fast affärer som har personal med lite vett i skallen struntar givetvis i "lagen". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 18 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Hur mycket kostar det att importera från Australien? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Hur mycket kostar det att importera från Australien? tror inte det fungerar att lira på pal-konsoler här i sverige, är inte säker dock... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Linus127 Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Unge man - du får nog stå över detta spel och vänta tills GTA: Vice city 2 kommer ut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 http://www.gamehead.com.au/XBox-360/Action...-XBOX-360/89126 @Deltanator Australien har PAL precis som vi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 18 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 (redigerad) http://www.gamehead.com.au/XBox-360/Action...-XBOX-360/89126 Hur mycket är $109.20? Redigerad 18 maj, 2008 av vicecitylife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 626,26 SeK Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 18 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 626,26 SeK Det var ju inte så farligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 (redigerad) Det var ju inte så farligt. Kan hända att det inte fungerar på våra PS3or/Xbox.. Redigerad 18 maj, 2008 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 18 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Kan hända att det inte fungerar på våra PS3or/Xbox.. Varför inte? Dom har ju PAL iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts