SimonJ Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Hej. Går det att få tag på den censurerade versionen av GTA IV i sverige? Isånnafall var? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
7.62 hiberNative Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 vad innehåller den censurerade versionen som versionen som finns här saknar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 vad innehåller den censurerade versionen som versionen som finns här saknar? Skulle snarare gissar på att den SAKNAR svordomar eller något sådant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
7.62 hiberNative Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Skulle snarare gissar på att den SAKNAR svordomar eller något sådant. oh shit. läste "ocensurerade". tänkte att det inte kan finnas någon som helt och fullt skulle vilja ha en censurerad version utav spelet vicecitylife, är du minderårig eller tänkte du skaffa det åt din son eller liknande? *nyfiken* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Varför skaffa den censurerade versionen? Blir bara tråkigare. Om du ska skaffa den åt ditt barn som är under 18 så tycker jag nog att du ska vänta tills barnet är 18 eller över, förbättrar spelupplevelsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 17 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 oh shit. läste "ocensurerade". tänkte att det inte kan finnas någon som helt och fullt skulle vilja ha en censurerad version utav spelet vicecitylife, är du minderårig eller tänkte du skaffa det åt din son eller liknande? *nyfiken* Jag får inte köpa GTA IV för mina föräldrar, det är därför jag undrar. Jag är inte så liten men jag får inte köpa nåt GTA som är värre än vad GTA San Andreas är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Jag får inte köpa GTA IV för mina föräldrar, det är därför jag undrar. Jag är inte så liten men jag får inte köpa nåt GTA som är värre än vad GTA San Andreas är. Ah, jobbigt läge Beställ från australien Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Säg åt dina föräldrar att du kan skilja på spel och verklighet. Du kan också säga att du sett många avslitna ben och nerblodade människor på Rapport och att det inte existerar i GTA IV. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 17 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Ah, jobbigt läge Beställ från australien finns det nån bra sida man kan beställa ifrån? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 GTA IV är inte värre än de tidigare GTA-spelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 17 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 GTA IV är inte värre än de tidigare GTA-spelen. Det fattar inte mina föräldrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Det fattar inte mina föräldrar. Och de tidigare GTA spelen var inte alls så väldigt våldsamma imo. Vad kör sina föräldrar med för "argument"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 17 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Och de tidigare GTA spelen var inte alls så väldigt våldsamma imo. Vad kör sina föräldrar med för "argument"? Alla andra GTA-spel har jag tjatat tills jag fått dom men nu är det bara stopp, så fort jag nämner GTA IV så säger dom bara: det är 18 år på det. Jag blir galen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Alla andra GTA-spel har jag tjatat tills jag fått dom men nu är det bara stopp, så fort jag nämner GTA IV så säger dom bara: det är 18 år på det. Jag blir galen. Du kan ju alltid låtsas att SA var våldsamare än IV. Plus, låt de läsa många recensioner på Internet där IV fått 10/10. Det kanske hjälper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Alla andra GTA-spel har jag tjatat tills jag fått dom men nu är det bara stopp, så fort jag nämner GTA IV så säger dom bara: det är 18 år på det. Jag blir galen. Såg till dom att köra upp deras "åldersgräns" i arslet. Det finns inga åldersgränser på spel i sverige. Det är bara rekomendationer för vilken ålder spelare bör ha för att spela spelen, då spel med 18 på brukar innehålla våld, sex, droger, fult språk, m.m. Butiken kan inte heller neka dig till att köpa spelet, oavsett om du bara är 5 år gammal, då det bara är en rekomendation. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
7.62 hiberNative Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Butiken kan inte heller neka dig till att köpa spelet, oavsett om du bara är 5 år gammal, då det bara är en rekomendation. äsch, dom ha rinte befogenhet att sälja sånt till kids. vad ska ungen göra, ringa polisen? "hej, jag är 12 och får inte köpa spel med 18-årsgräns. kom och hjälp ffsbbq" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Såg till dom att köra upp deras "åldersgräns" i arslet. Det finns inga åldersgränser på spel i sverige. Det är bara rekomendationer för vilken ålder spelare bör ha för att spela spelen, då spel med 18 på brukar innehålla våld, sex, droger, fult språk, m.m. Butiken kan inte heller neka dig till att köpa spelet, oavsett om du bara är 5 år gammal, då det bara är en rekomendation. Game kör hårt med åldersgränserna. Man får itne köpa spel med 18-års gräns på Game om man inte är 18 (eller ser ut att vara det). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 äsch, dom ha rinte befogenhet att sälja sånt till kids. vad ska ungen göra, ringa polisen? "hej, jag är 12 och får inte köpa spel med 18-årsgräns. kom och hjälp ffsbbq" "Hej, jag är 12 år och butikspersonalen vägrar sälja ett spel utan åldersgräns till mig. Detta är olagligt och kan bötläggas, kom genast hit, POLISJÄVEL!" Det är vad han kan säga, eller egentligen bara låtsas säga i telefonen så kommer dom mycket snabbt sälja ett ex till honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Game kör hårt med åldersgränserna. Man får itne köpa spel med 18-års gräns på Game om man inte är 18 (eller ser ut att vara det). På Game i Vällingby (min favorit butik for sure) så säger alltid de i kassan (jag känner dem vid det här laget) "Du vet att det är 18 års gräns va?" Sen börjar vi skratta båda två. Så nej, Game är inte hårda. I alla fall inte om man känner grabbarna i kassan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
.ZixX Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Jag är tolv år. Och mina föräldrar var okej med det. Kan du inte fråga dom varför dom inte låter dig och diskutera det istället för att springa runt och leta efter en censuerad kopia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts