Jump to content

Någon spel-butik som tar emot dina gamla konsoler?

Rixxz
 Share

Recommended Posts

Har just nu 1500 spänn att göra vad jag vill med. Så jag tänkte köpa ett Xbox 360 Arcade samt GTAIV.

Men själva arcadet kostar ju 1800, och GTAIV 500.

Och så har jag ett gammalt PS2 som ligger och dammar. Samt 5 spel. 1 handkontroll, och ett 8 Mb/s minneskort.

GAME tar ju emot dina gamla spel. Själv sålde jag 7 stycken till dom, fick 600:- .

Nu undrar jag, tar GAME emot Spel-konsoler också? Jag menar, jag bör ju få runt 800:- för hela PS2 paketet.

Så tar dom emot det, eller finns det någon annan spel-butik som gör det?

Hjälp uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så.. Hur mycket tror ni man för en feting PS2 med 8 Mb/s minneskort, en handkontroll och 4 spel? (Spelen: GTA: vice city GTA3 Flatout 2, och Worms 3D) ?

8-900 skulle jag tro. Men du kan ju alltid pruta upp priset.

Svårt att tro, min polare fick 850 för ett tjockt Ps2, två handkontroller, ett 8MB minneskort samt cirka 10 spel. På GAME.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle gissa att överlägset mest pengar får man om man lyckas sälja fanskapet till nån dumskalle via en annons/auktionssida eller liknande*. Butikerna är ju alltid ute efter att gå med vinst.

*)Det gäller iaf datorer - jag har en polare som jobbar vid en datorbutik, och har således lätt och billig tillgång till äldre datorer, och han har sålt en hel del 6-7 år gamla maskiner för rejäla överpriser.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle gissa att överlägset mest pengar får man om man lyckas sälja fanskapet till nån dumskalle via en annons/auktionssida eller liknande*. Butikerna är ju alltid ute efter att gå med vinst.

*)Det gäller iaf datorer - jag har en polare som jobbar vid en datorbutik, och har således lätt och billig tillgång till äldre datorer, och han har sålt en hel del 6-7 år gamla maskiner för rejäla överpriser.

Fy fan för såna människor :blink:..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor