Karatemorfar Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Det är så att jag har blivit grymt sugen på en laptop och trött på min gamla stationära dator. Tänkte slå två flugor i en smäll och ställa frågan vad jag ska sälja min dator för ungefär: 1 st Aerocool T40 Miditower BLACK without PSU/utan nätagg [Levererad] 1 st Sirtec/Chieftec GPS-450AA-101A 450W 120mm fan ATX2.0 12V 20/24-pin (AMD&P4 OK) [Levererad] 1 st MSI K9N Platinum nForce 570 MCP 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio DUAL GB-LAN Firewire Socket AM2 ATX [Levererad] 1 st AMD Athlon64 "Orleans" 3500+ 2.2GHz 512Kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket AM2 [Levererad] 1 st Kingston KVR667D2N5/1G 1024MB DDR2 PC2-5400 667MHz [Levererad] 1 st Western Digital Caviar WD2500JS 250GB 7200rpm 8MB SATA2 [Levererad] 1 st Pioneer DVR-111DBK Dual-Layer DVD +RW/R -RW/R 16X DVD+R 8X DVD+RW 16X DVD-R 6X DVD-RW 48X CDR 32X CDRW BLACK/SVART bulk IDE [Levererad] 1 st XFX GeForce 7900GS eXTreme 480MHz GPU 256MB DDR3 HDTV-out DUAL DVI RETAIL PCI Express [Levererad] 1 st 3 års inskicksgaranti enligt villkor och livstids hårdvarusupport (gäller endast om vi monterar) 1 st Montering/test av datorsystem (Lev.tid ca 7-14 dagar från då ingående artiklar ankommit lager / gäller fr.o.m 080512) Plus att jag köpt till 2 GB RAM till datorn också.. Och det andra jag då vill ha lite hjälp med är en bra bärbar: Jag spelar inte så överdrivet mycket, men åker på lan bort i mellan åt. Jag satsar inte på att kunna spela morgondagens spel så där hårt, men skulle vara kul att ha en dator som klarar av dagens spel hyffsat. Jag vill ha dual-layer brännare, hyffsat stor hdd (+200 GB) HDMI-utgång på datorn så jag kan koppla den fint till min tv. 3+ USB 2.0 Fingeravtrycksläsare 15"-17" skärm Webcam och sånt skit är ej nödvändigt. Och sen vet jag då inte vilken upplösning datorn ska klara av om jag vill koppla den till min 32 HDready-tv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Ca 5000kr för datorn skulle jag nog våga säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 Fingeravtrycksläsare Spottkopp som tar dna är väl ett måste? Jag kör med en vostro 1500, från dell, den fick man plocka ihop specifickationerna(bögord) själv, kika där! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 Spottkopp som tar dna är väl ett måste? Fingeravtrycksläsare är till skillnad från spottkopp användbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 16 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 Spottkopp som tar dna är väl ett måste? Jag kör med en vostro 1500, från dell, den fick man plocka ihop specifickationerna(bögord) själv, kika där! Har aldrig varit något stort fan av Dell. Vet inte varför :/ Hittade dom här datorerna på blocket. Inte privatperson, utan ett företag som säljer dom. Laptop Dom har massor av olika modeller, men alla verkar bra. Hur tycker ni den verkar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ferrari Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 (redigerad) Datorn verkade bra (jag är inte bäst på datorer) men jag har aldrig köpt något från den affären så kan inte säga något om det. Redigerad 16 maj, 2008 av Ferrari Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 Datorn verkade bra (jag är inte bäst på datorer) men jag har aldrig köpt något från den affären så kan inte säga något om det. Och därför kändes det inlägget nödvändigt? Iaf, håll dig undan dell. jobbigt om nått går sönder och du behöver reservdelar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts