Jump to content

Ett tredje världskrig?

StellHell
 Share

Recommended Posts

Efter att ha kollat igenom en kortare "dokumentärfilm" Fitna (1, 2) som rör vid det numera känsliga ämnet Islam fick jag mig en tankeställare.

Alla icke arab-länder har numera ett väldigt PK-samhälle som mer eller mindre ska värna om Islam istället för att motarbeta den och hålla kvar på sina egna seder. Svenska exempel är moskeér, utbildningar för Islamska präster, ledigheter för Islamska högtider m.m. och så har dom mage att bestämma att vi inte ska få sjunga svenska nationalsången på nationaldagen t.ex. Kolla t.ex. på Norge och deras nationaldag. Varje litet hus i hela landet hissar flagga, hela Oslo är vitt, blått och rött. Norska flaggor överallt, festligheter, kungabesök och allt sådant.

Well, över till själva huvudfrågan. Sakta men säkert håller Sverige på att bli en Islam-stat, utan att vi gör något åt det. Och detta händer över hela jorden. Detta är ett simpelt försök att ja, "erövra" jorden på ett någolunda fredligt sätt (Om man ska kalla det fredligt. Det är statistiskt bevisat att brottsligheten i Sverige begås av folk med icke-svensk bakgrund, oftast då Islamskt, vilket visar att det går att sprida "skräck" i den svenska befolkningen och på så vis få sin vilja fram).

När/om dom tillslut har lyckats göra alla länder till Islam-stater och vi då, allt för sent kommer vilja göra motstånd, kommer det då att utbryta ett nytt världskrig? Det finns ingen annan utväg i mina ögon då Inget land kan attackera något annat utan måste börja med sitt egna för att vinna tillbaka det.

Discuss, jag ska sova.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 68
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

SD ! SD ! SD !

Det blir till att flytta.. Finland är rätt nice, va?

Edit: Joe Dirt: Man måste ju lära sig sina rättigheter utantill innan man tittar på sina skyldigheter... och det tar sin lilla tid om man inte kan Svenska.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha kollat igenom en kortare "dokumentärfilm" Fitna (1, 2) som rör vid det numera känsliga ämnet Islam fick jag mig en tankeställare.

Alla icke arab-länder har numera ett väldigt PK-samhälle som mer eller mindre ska värna om Islam istället för att motarbeta den och hålla kvar på sina egna seder. Svenska exempel är moskeér, utbildningar för Islamska präster, ledigheter för Islamska högtider m.m.

Det kallas religionsfrihet, vänj dig vid det.

och så har dom mage att bestämma att vi inte ska få sjunga svenska nationalsången på nationaldagen t.ex. Kolla t.ex. på Norge och deras nationaldag. Varje litet hus i hela landet hissar flagga, hela Oslo är vitt, blått och rött. Norska flaggor överallt, festligheter, kungabesök och allt sådant.

Vilka är 'dom'? Och vad menar du, har du någon källa till det där, eller spyr du bara ut en massa oigenomtänkt goja? Jag håller med om att man ska fira nationaldagen och sjunga nationalsången, och man ska kunna vara stolt över Sverige, men samtidigt kunna acceptera andra kulturer.

Well, över till själva huvudfrågan. Sakta men säkert håller Sverige på att bli en Islam-stat, utan att vi gör något åt det. Och detta händer över hela jorden. Detta är ett simpelt försök att ja, "erövra" jorden på ett någolunda fredligt sätt (Om man ska kalla det fredligt. Det är statistiskt bevisat att brottsligheten i Sverige begås av folk med icke-svensk bakgrund, oftast då Islamskt, vilket visar att det går att sprida "skräck" i den svenska befolkningen och på så vis få sin vilja fram).

Likväl är det 'statistiskt bevisat' att den globala uppvärmningen är en funktion av det ständigt minskande antalet pirater i världen.

"Det är statistiskt bevisat att brottsligheten i Sverige begås av folk med icke-svensk bakgrund, oftast då Islamskt" - Som om religion har något att göra med bilstereostölder och väskryckningar? Men det är här skon klämmer för mig, och det är häri problemet ligger; vi har haft en massiv invandringsvåg på senare år, b la från Mellanöstern. Och det är självklart att man ska kunna söka asyl om man är en flykting från sitt land, men samtidigt tycker jag inte man ska ta in mer än man kan klara av, och well, samhället går i den riktningen. När de inte kan assimilieras i samhället, sätts de i miljonprogramshus, slummiga förorter, de präglas av fattigdom, man lär sig inte proper svenska (SFI, Svenska för invandrare, är väl sådär, vad jag förstått), och fördomar och segregation blir ett faktum. Det blir bara en nedåtgående spiral, och det är den som är skadlig för samhället, inte invandringen. Så du kan vifta din tjusiga statistik som du vill (vilket du förresten inte gjorde, du sade bara ordet 'statistik' och förväntade dig en massa gehör), men det hjälper inte så mycket. Försök se till de bakomliggande orsakerna istället för att peka ut 'skyldiga' folkgrupper.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Axel om att det är religionsfrihet som gäller. Men religionsfrihet betyder också frihet från religion om man så vill. Det är skillnad på att acceptera och respektera; den andra är faktiskt inte helt nödvändig för att man ska kunna leva med andra kulturer/religioner.

Problemet mer islam är att det har en mycket låg tolerans mot kritik. Om ni inte tror mig kan ni prova att försöka disskutera islam och religion med en muslim, de blir inte helt glada om man ifrågasätter dem minsta lilla. Men problemet är inte islam i sig, utan den syn på islam som utvecklats där den är som störst (arabvärlden). Inprincip hela arabvärlden består av länder där folket är fattigt och till stora delar outbildat (trots alla oljepengar) och med diktaturstyre (Iran, Saudiarabien). Länderna befinner sig i ett vetenskapligt vakum där islam står över allt annat. Med andra ord skulle man kunna säga att de befinner sig där Europa befann sig på medeltiden ("the dark ages") och där lär dröja ett tag tills de kommer ur detta och blir en del av den globaliserade världen.

Arabvärlden var en gång centrum för kunskap och yttrandefrihet, det var muslimerna som bevarade grekernas kunskaper. Men fundementalister tog makten och förstörda alla akademiska centrum, utom ett i Spanien som de kristna lyckades behålla. Det var inprincip det som var nyckeln till att västvärlden blev vad det blev. Och nej, västvärlden är inte bygd på kristendomen. Västvärlden är bygd på sekulära, humanistiska idéer och vetenskap. Därför är det otroligt viktigt att vi inte tillåter islam att importera sina värden hit!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen önskar jag lite att sverige blir en slags fristad men mycket mer folk från olika bakgrund än vad det finns nu och alla lär sig lära leva med varandra och vad alla kulturer har att erbjuda, vilken ska leda till att resten av världen ser detta och börjar älska varrandra :wub:

Förutom USA, dem kan ta sig, jag vill inte ha deras sort här!

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen önskar jag lite att sverige blir en slags fristad men mycket mer folk från olika bakgrund än vad det finns nu och alla lär sig lära leva med varandra och vad alla kulturer har att erbjuda, vilken ska leda till att resten av världen ser detta och börjar älska varrandra :wub:

Förutom USA, dem kan ta sig, jag vill inte ha deras sort här!

Haha, du tycker alltså Sverige ska vara en "fristad" för att vi ska lära oss tolerera varandra och kunna leva i fred, samtidigt som du vill bannlysa alla amerikanare?

"That does not compute..."

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fint skrivet AngryAxel :wub:

Därför är det otroligt viktigt att vi inte tillåter islam att importera sina värden hit!

Så vad menar du i praktiken, ska man inte få undervisa inom islam och ska moskeer förbjudas? Alla andra politiska och religiösa organisationer får ju agera fritt...

Frihet från religion har vi väl vad jag vet, ingen har försökt tvinga på mig islam iaf. Då är de kristna sekterna mycket värre, Jehovas Vittnet t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, du tycker alltså Sverige ska vara en "fristad" för att vi ska lära oss tolerera varandra och kunna leva i fred, samtidigt som du vill bannlysa alla amerikanare?

"That does not compute..."

Du ska inte ta det serisöst, då låter ju så absurt så du måste insett att jag inte var seriös :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fint skrivet AngryAxel ^_^

Så vad menar du i praktiken, ska man inte få undervisa inom islam och ska moskeer förbjudas? Alla andra politiska och religiösa organisationer får ju agera fritt...

Frihet från religion har vi väl vad jag vet, ingen har försökt tvinga på mig islam iaf. Då är de kristna sekterna mycket värre, Jehovas Vittnet t.ex.

Nej, jag menar på att problemet med islam är att det just nu är en väldigt intolerant religion. Islamska flickor får inte delta på sexualundervisning för sina föräldrar, de får inte vistas i samma badhus som män, o.s.v. Nyligen slutade en bank i England helt med spargrisar eftersom de var rädda för att "förolämpa muslimer".

Tro mig, jag förespråkar inte hat eller intolerans mot islam eller någon annan religion/grupp. Vad jag försöker säga är att man måste akta sig för offra saker man själv står för bara för att man är rädd för att det ska stå emot andras värden. "Islamofobi" har blivit Sveriges mest missbrukade ord.

Du ska inte ta det serisöst, då låter ju så absurt så du måste insett att jag inte var seriös ^_^

Förlåt då, men det var svårt att tyda sarkasm (?) i ditt inlägg. Speciellt med tanke på att alla andra skrev seriöst. :wub:

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv har jag inget emot att dom är här men är vi så snälla och släpper in dom här kan dom ta mig fan sköta sig >_< ...

Stämmer gott det. Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Mest skrämmande är att medan amerikaner är blinda och lever sina liv "i Guds namn", startar muslimer krig och terror "i Allahs namn". En religion som enbart bygger på hat, död och förstörelse mot alla som inte lyder den speciella religionen är inget annat än vansinne och hjärntvätt. De enda religioner jag sympatiserar med är buddhism och hinduism, eftersom mer är livsåskådningar om hur man bör leva sitt liv, inte ett sjukt och förvridet regelverk som bestraffar den som inte följer de postulerade reglerna. Nu är ju inte alla muslimer såna förstås, men ni fattar ju vad jag menar.

Att svenskar som redan innan massinvandringarna började var/är ett blygt folk gör inte saken bättre när intrycket man får av 70% av alla muslimer är att de är så förbannat aggro hela tiden. Inte nog med att vi ska vara så förbannat PK hela tiden med vad vi säger, vi törs ju inte göra något när situationer uppstått - mest pga invandrarnas march mot PK-Sverige under fanan "jävla rasse!". Skulle jag gå hem från krogen en kväll och nåt svenskt drägg skulle börja kladda på mina tjejkompisar skulle jag skarpt säga ifrån och kanske, om det blev illa, gå in i handgemäng med drägget ifråga. Hade det däremot varit en invandrare som gjorde samma sak hade jag snarare försökt dra mig undan med kompisarna i behåll än att försöka konfrontera honom och sedan bli rädd för Alis kusiner i flera månader efter att jag gått i slagsmål. Ska det vara så?

Men världskrig? Nja... det skulle vara USA som motpol till muslimerna eller nåt. Två krutdurkar som själva skapar gnistor.

Tillägg: Under senare år har man förstås trubbat av de motsättningar man hade, mest pga att man bytt skola under åren och inte var kvar på det ställe som hade skyhöga % invandrare (där ALLA var aggressiva!!).

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men ja, generaliseringar... det är ju inte direkt så att media inte har ett finger med i spelet här, ingenting "terrorister" gjort för att skapa rädsla i västvärlden slår det som media lyckats med.

Sant. Fast det funkar tvärtom med den svenska PK-attityden till allting. Skulle det göras nyhetsinslag om hur vår invandringspolitik är på tok skulle det bli ramaskri.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant. Fast det funkar tvärtom med den svenska PK-attityden till allting. Skulle det göras nyhetsinslag om hur vår invandringspolitik är på tok skulle det bli ramaskri.

Hur ofta ser man nyhetsinslag om vad som sker i Afrika, i Indien eller i Kina? Media gillar att gotta sig i rädslan av självmordsbombare.

Om vi ser det åt det andra hållet så kan man ju fråga sig varför inte kristna, publikt, tagit avstånd för det folkmord som sker i Irak?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att svenskar som redan innan massinvandringarna började var/är ett blygt folk gör inte saken bättre när intrycket man får av 70% av alla muslimer är att de är så förbannat aggro hela tiden. Inte nog med att vi ska vara så förbannat PK hela tiden med vad vi säger, vi törs ju inte göra något när situationer uppstått - mest pga invandrarnas march mot PK-Sverige under fanan "jävla rasse!". Skulle jag gå hem från krogen en kväll och nåt svenskt drägg skulle börja kladda på mina tjejkompisar skulle jag skarpt säga ifrån och kanske, om det blev illa, gå in i handgemäng med drägget ifråga. Hade det däremot varit en invandrare som gjorde samma sak hade jag snarare försökt dra mig undan med kompisarna i behåll än att försöka konfrontera honom och sedan bli rädd för Alis kusiner i flera månader efter att jag gått i slagsmål. Ska det vara så?

Men världskrig? Nja... det skulle vara USA som motpol till muslimerna eller nåt. Två krutdurkar som själva skapar gnistor.

Tillägg: Under senare år har man förstås trubbat av de motsättningar man hade, mest pga att man bytt skola under åren och inte var kvar på det ställe som hade skyhöga % invandrare (där ALLA var aggressiva!!).

Jag får känslan av att du antar att alla 'blattar' är muslimer, när jag läser det stora citerade stycket. Vad har religionen Islam med påflugna invandrare att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad ni säger och tycker är korkat, främlingsfientligt, generaliserande och äckligt att läsa. Visst måste det kännas jätteskönt att sitta bakom datorskärmen och göra sina puckade åsikter berättigade genom att förklara att man själv inte är pk, man är den som vågar säga sanningen. Visst är människor, och alltid är det svenskar, som är överdrivet rädda för kulturkrockar och att stöta sig med minoriteter skittröga, historierna med att svenska nationalsången inte ska sjungas och så vidare är helt befängde, men jag har aldrig hört någon invandrarare propsa för att sånt ska förbjudas. Det är precis som när Umberto la upp en bild psom han påstod föreställde han själv. där han då var svart, och kicken var så överdrivet rädd att på något sätt särbehandla honom för att han hade en annan hudfärg. En svart hade aldrig bett om någon slags särbehandling, varken positiv eller negativ, men av rädsla för att stöta sig med en minoritet tar man till positiv.

I ett invandrartätt område här i Kalmar beslutade en rektor att inte förlägga skolavslutningen i kyrkan, för att på något sätt vara snäll mot främst muslimer. Enda reaktion? Dagen efter en tidningsartikel där skolans muslimer berättade att de ville ha avslutningen i kyrkan, att det var en fin tradition. Och om man skulle råka stöta sig med någon, om någon skulle ta illa upp, som när jag skojade om Mohammedkarikatyrerna med en kompis som är muslim som tog åt sig och blev ledsen, på samma sätt som han tog åt sig på ett helt annat sätt om man sa "din mamma" till honom, vet ni vad man kan göra då? Det finns något så enkelt som att kommunicera. Även med muslimer. Oavsett vad du tror om att 70% av invandrare/muslimer är aggro (vet inte ens om du skiljer på de två grupperna.)

Hursomhelst: De som kan betraktas som smarta är varken de som är PK, eller de som är blåsta och kallar sig icke-PK. Man måste kunna inse att ja, det finns vissa problem med att ta in (för) mycket invandrare, men nej, detta beror inte på att alla invandrade muslimer är hjärntvättade självmordsbombare som har att slå ner svenska killar på väg hem från krogen som enda livsmål. Att kanske uppleva islam som de flesta muslimer i dagens Sverige utövar den, istället för att sitta och kolla på dokumentärer som Fitna, som på riktigt alltså påstår att islam försöker ta över världen, och youtubeklipp med fanatiker och extremister från Mellanöstern känns som något folk borde testa på.

Axel däruppe: Så sant!

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får känslan av att du antar att alla 'blattar' är muslimer, när jag läser det stora citerade stycket. Vad har religionen Islam med påflugna invandrare att göra?

Jag förstår att det verkar som ett hatinlägg och inget annat, men det var inte alls det jag menade. "Blattar" har jag aldrig sagt och heller aldrig använt som uttryck IRL ens, men vi kom ju in på området "muslimer i Sverige" och eftersom de flesta invandrare i Sverige är muslimer så var det ju inte så långt från ämnet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor