Jump to content

Xbox 360 Arcade?

MrNoLimit
 Share

Recommended Posts

Vad är det för skillnad på Xbox 360 arcade och de vanliga 360? Arcaden är ju pissmycket billigar? Tänkte köpa en egentligen bara för att lira GTA IV och har inte så mycket koll på konsollerna. Hade varit jättesnällt ifall någon kunde hjälpa mig lite. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för skillnad på Xbox 360 arcade och de vanliga 360? Arcaden är ju pissmycket billigar? Tänkte köpa en egentligen bara för att lira GTA IV och har inte så mycket koll på konsollerna. Hade varit jättesnällt ifall någon kunde hjälpa mig lite. :)

Ta det här i den officiella xbox 360 tråden.

Och för fan sööök, google vad som helst!

Aja känner mig snäll idag så här kan du iaf kolla skillnaderna;

Arcade

Premium

EDIT: what yo.yo said

Redigerad av 50 cent
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det är för att arcade inte har nån hårddisk. :)

tack för svaret. mmm, tänkte att det var något sådant också. jättedum fråga kanske, men vad skall man med hårddisken till på ett tv-spel? behöver man verkligen det? går det att chippa arcaden och lira brända spel ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det är för att arcade inte har nån hårddisk. :)

Från webbhallen.se

Arcarde

• Manual för Live-installation.

• Manual för säkerhet samt garanti.

• Card Xbox 360 Live Insert.

• Card Xbox 360 Quick Reference Card.

• Xbox 360 konsol.

• Xbox 360-wireless handkontroll

• Xbox 360 Composite AV Cable.

• Xbox 360 Memory Unit 256MB

• Xbox 360 Scart Cable

• Power Unit.

• 5 Xbox LIVE Arcade games included: UNO®, PAC-MAN Championship Edition, Boom Boom Rocket, Feeding Frenzy and Luxor 2

Premuim:

Paketet innehåller:

• Console with HDMI port

• Wireless controller

• 20GB HDD

• Wired headset

• Network cable

• Component cable

• 1 month Xbox Live Gold

BTW: DET FINNS EN XBOX360 TRÅD PÅ SAMMA SIDA: NÄSTA GÅNG SKRIV DÄR!!!

EDIT: Va kom alla post ifrån :)

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom Arcade är såå mycket billigare än Premium så är det nästan smartare att köpa en Arcade och sedan köpa till en hårddisk. Men håll dig till 360-tråden.

Arcade kostar vanligtvis 1 900 kr, en affär har en hårddisk för 649 kr (730 kr med frakt). Då kan vi slå ihop 1 900 och ca 700 vilket blir ca 2 600 kr och det är precis vad Premium HDMI kostar. Plus att man då får med kabel som klarar HD-upplösningar, nätverkskabel och headset till Premium. Arcadespelen tycker jag inte är något att räkna med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Arcade kostar vanligtvis 1 900 kr, en affär har en hårddisk för 649 kr (730 kr med frakt). Då kan vi slå ihop 1 900 och ca 700 vilket blir ca 2 600 kr och det är precis vad Premium HDMI kostar. Plus att man då får med kabel som klarar HD-upplösningar, nätverkskabel och headset till Premium. Arcadespelen tycker jag inte är något att räkna med.

Well slå mig medvetslös och dra mig på en kärra. Så fel man kan ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

frågan kvarstår ju dock: behöver jag en hårddisk för att lira gta 4? kommer det flyta sämre, bli fulare eller någon skillnad över huvud taget?

Inte om du köper Arcarde. Där får du ju med ett minnes kort. Men sen när det kommer till dom extra nedladdningsbara tilläggen så kan du behöva en hårddisk då jag misstänker dom är större än 256 Mb :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...