kicken Skrivet 2 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2008 Hej! Nu är det så att Aftonbladet varit nere för mig i snart tre dagar och jag har frågat annat folk om det är samma för dom, men AB är uppe för allihopa. Så vad kan felet vara? Jag har rensat ut känslig data och rensat cachen. Men inget fungerar. Det kom tillbaka lite en gång i förrgår i ungefär 15 minuter för att sedan försvinna igen. Nu får jag bara felmeddelande när jag ska gå in på AB. Så, någon som har någon aning om vad det kan vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 2 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2008 Inte kan man väl bli bannad av Aftonbladet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 2 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2008 stackare ;< Aftonbbladet > allt =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 2 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2008 (redigerad) Inte kan man väl bli bannad av Aftonbladet? Jag har varit IP-bannad i flera månader. Edit; testa att pinga aftonbladet i CMD kicken. ping www.aftonbladet.se Testa även att gå in via proxy: www.hidemyass.com. Redigerad 2 maj, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 2 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2008 Jag har varit IP-bannad i flera månader. Hur bar du dig åt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 2 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2008 Hur bar du dig åt? När Aftonbladet hackades och informationen precis kom ut på Flashback så följde jag några länkar till inloggningsidorna - UTAN att ens fundera på att logga in med några av uppgifterna, dagen efter kunde jag inte komma in utan proxy. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 2 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2008 Jag har varit IP-bannad i flera månader. Edit; testa att pinga aftonbladet i CMD kicken. ping www.aftonbladet.se Testa även att gå in via proxy: www.hidemyass.com. Haha, du skojar med mig. Det är så att jag kan gå in via proxy, men inte utan. Kan det vara så att jag har blivit bannad precis som dig? Haha, sjukt. Iaf, stora tack till dig! -- Förresten, min CMD har inte fungerat heller i flera månader. Jag får upp följande felkod: --------------------------- cmd --------------------------- cmd is not a valid Win32 application. --------------------------- OK --------------------------- ... Har du någon aning om vad det kan vara? Är det värt att skapa en tråd för endaste det för jag skulle behöva CMD att börja fungera igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 2 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2008 (redigerad) Har du någon aning om vad det kan vara? Är det värt att skapa en tråd för endaste det för jag skulle behöva CMD att börja fungera igen. Får du fram ett felmeddelande som säger så eller står det så i cmd-fönstret? Du kör via "kör" eller? Gå och kolla i WINDOWS -> system32 efter "cmd.exe". Edit: samt "cmd.com". Har du "cmd.com" så är det troligtvis den som fuckar upp det när du kör cmd från "kör". Testa då att döpa om den till typ "cmd.lololololol" och se om det funkar. Redigerad 2 maj, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 2 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2008 Får du fram ett felmeddelande som säger så eller står det så i cmd-fönstret? Du kör via "kör" eller? Gå och kolla i WINDOWS -> system32 efter "cmd.exe". Yes, jag går in via kör och då får jag det felmeddelandet som jag klistrade in där uppe. Och Cmd.exe finns i system32-mappen och när jag sätter igång den därifrån fungerar det. Men när jag väl nu gör något inne i CMD så får jag upp "Access denied". Mycket konstigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 2 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2008 Har du letat efter "cmd.com"? Om du hittar den så är det spyware, annars... korrupt fil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 2 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2008 Har du letat efter "cmd.com"? Om du hittar den så är det spyware, annars... korrupt fil? Cmd.Com hittar jag då ingestans. Men jag kan misstänka att den kan ligga någon annanstans så jag får göra en sökning lite senare. Men det har besvärat mig ganska länge. CMD är ingenting man kan återställa på något annat vis än en formatering, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Denieru Skrivet 2 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2008 Hej! Nu är det så att Aftonbladet varit nere för mig i snart tre dagar och jag har frågat annat folk om det är samma för dom, men AB är uppe för allihopa. Så vad kan felet vara? Jag har rensat ut känslig data och rensat cachen. Men inget fungerar. Det kom tillbaka lite en gång i förrgår i ungefär 15 minuter för att sedan försvinna igen. Nu får jag bara felmeddelande när jag ska gå in på AB. Så, någon som har någon aning om vad det kan vara? Du är bannad, men ärligt talat, vem bryr sig om feta lögnare som de på Aftonhoran? Det finns bättre tidningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 3 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2008 Man kanske vill läsa sporten där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts