Alle090 Skrivet 1 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2008 Tjooo... Jag har en 12 år gammal teve som jag tänkte koppla in tv:n till. Men för ett tag sen (Med min gammla dator) så slutade färgen att funka. Då hade jag ett GeForce 5200 FX, Men nu har jag GeForce 6600 GT. Jag har satt allt som det ska vara, Jag använder en 'Scart-S-video' kabel och signalen ska vara satt på Pal-B svenska. Har även testat med en annan kabel.. Jag har fått det att funka innan, Men nu så vägrar teven visa färg. Jag har dessutom testa alla möjliga signal format så som NTSF-M, NTSF-J, Pal-N, Pal-H o.s.v o.s.v Vet någon va felet kan vara... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 1 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2008 Smiter bara in och frågar vad är det exakt för kablar och ev program man behöver för att se film från datorn till tvn, har velat det länge men hittar inte vad det är för kablar och grejor jag ska ha. Kan dock tyvärr inte hjälpa dig med ditt problem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 1 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2008 Smiter bara in och frågar vad är det exakt för kablar och ev program man behöver för att se film från datorn till tvn, har velat det länge men hittar inte vad det är för kablar och grejor jag ska ha. Kan dock tyvärr inte hjälpa dig med ditt problem Theif!! Först behöver du veta vad du har för utgång på ditt grafik kort. Om du har S-video eller composit eller nåt annat... Du behöver inge speciella program förutom det du har till ditt grafikkort. Med det programmet ska du kunna ändra inställningar. Kablarna ska lätt kunna köpas hos typ clas ohlsson eller Kjell. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 2 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2008 Ofta har TV-Apparaten två AV-lägen varav det ena har stöd för S-Video. Testa att trycka på AV-knappen två gånger. Skulle inte det fungera kan det bero på din gamla TV. Pröva med kompositkabel istället i så fall (glöm inte att ändra inställningarna på datorn till komposit). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 2 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2008 (redigerad) Ofta har TV-Apparaten två AV-lägen varav det ena har stöd för S-Video. Testa att trycka på AV-knappen två gånger. Skulle inte det fungera kan det bero på din gamla TV. Pröva med kompositkabel istället i så fall (glöm inte att ändra inställningarna på datorn till komposit). Min 12 år gammla tv har bara en Scart utgång. Den har ingen annan... Näre det gäller inställningar så har jag hoppat mellan s-video till komposit, från Pal-B svenska till Pal-K arabiska. Har verkligen testat många olika inställningar när det gäller kabel och signalformat! Redigerad 2 maj, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 2 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2008 Min 12 år gammla tv har bara en Scart utgång. Den har ingen annan... Näre det gäller inställningar så har jag hoppat mellan s-video till komposit, från Pal-B svenska till Pal-K arabiska. Har verkligen testat många olika inställningar när det gäller kabel och signalformat! Skaffa en sån här: Och en kompositsladd. Sen pluggar du in kompositsladden i den gula utgången. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 2 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2008 (redigerad) Skaffa en sån här: Och en kompositsladd. Sen pluggar du in kompositsladden i den gula utgången. Jag har en sån, och Men mitt grafikkort har inte komposit utgång 1* VGA 1* DVI 1* S-video Men det som stör mig är att det funkat innan med denna': Redigerad 2 maj, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2008 Fixa en sån här då: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 3 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2008 Fixa en sån här då: Hahaha, Ännu en kabel jaja, får kolla om vi har alternativt köpa.. MEn stör mig än på att det funkat innan. Jag tror det har nåt med nVIDIA programvaran do.c för det var strax efter en update till nVIDIA som det fuckade minns jag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts