darkjak Skrivet 30 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2008 Jag och en mindre grupp kamrater på dataspelsutbildningarna på Högskolan i Skövde har fått för oss att slänga ihop men modifikation till HL2, som vi kallar Lionhearts. Det ska röra sig om en singelplayermod där storyn väldigt, väldigt kortfattat är: inom ett inte för stort antal år utbryter ett världskrig, där Kina och ett antal andra asiatiska länder står emot USA och Europa. Ryssland besegras snabbt, och kort därefter är det Sveriges tur. Spelet är fiktion, och därför kommer vissa rent ut sagt felaktiga detaljer finnas med. Som exempel kan tas att fullständigt påhittad utrustning såsom AK6 och J40 "Fenix" kommer finnas med, i likhet med Strv 2000. Dessutom kommer vissa soldater beväpnas med AG42, kpist m/45 och pistol m/07. Features: * Storskaliga slag * Viss mån av realism * Understöd från flyg/hkp/strv * Stor variation på klassiska svenska vapen. Moden har varit i planeringsstadiet i, ärligt talat, evigheter, men först nu har jag fått Source SDK att fungera på min dator. Än så länge har en del ljud och grafik gjorts. Därutöver har det filats lite smått på banor. Vi söker främst kodare, men även grafiker är välkomna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 30 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2008 Det låter intressant! Tyvärr är jag inte kvalificerad för att hjälpa er. Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 30 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2008 (redigerad) äsch Redigerad 30 april, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rixxz Skrivet 1 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2008 Jag och en mindre grupp kamrater på dataspelsutbildningarna på Högskolan i Skövde har fått för oss att slänga ihop men modifikation till HL2, som vi kallar Lionhearts. Det ska röra sig om en singelplayermod där storyn väldigt, väldigt kortfattat är: inom ett inte för stort antal år utbryter ett världskrig, där Kina och ett antal andra asiatiska länder står emot USA och Europa. Ryssland besegras snabbt, och kort därefter är det Sveriges tur. Spelet är fiktion, och därför kommer vissa rent ut sagt felaktiga detaljer finnas med. Som exempel kan tas att fullständigt påhittad utrustning såsom AK6 och J40 "Fenix" kommer finnas med, i likhet med Strv 2000. Dessutom kommer vissa soldater beväpnas med AG42, kpist m/45 och pistol m/07. Features: * Storskaliga slag * Viss mån av realism * Understöd från flyg/hkp/strv * Stor variation på klassiska svenska vapen. Moden har varit i planeringsstadiet i, ärligt talat, evigheter, men först nu har jag fått Source SDK att fungera på min dator. Än så länge har en del ljud och grafik gjorts. Därutöver har det filats lite smått på banor. Vi söker främst kodare, men även grafiker är välkomna. Jag skulle kunna hjälpa till med banorna. Då jag är halvbra med hammaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 2 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2008 (redigerad) Jag skulle kunna hjälpa till med banorna. Då jag är halvbra med hammaren. Excellent... Om du vill kan du göra en kasserngård. Du kan gå med vårt forum, devteam forum. Lägg till mig på MSN, darkjak_noob@hotmail.com Redigerad 2 maj, 2008 av darkjak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 8 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2008 Då har man blivit någotsånär bra på hammereditor. Har gjort en kasserngård: http://www.pickle.com/plink/ph/795A03327B470B347B5C042E725900377B5C1C512307476E143E5A652E076C337D5003367B5E063614055665221D5E2F211854.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 9 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2008 Hur långt har du kommit med Lionhearts? Har du nån Release date eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 11 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Hur långt har du kommit med Lionhearts? Har du nån Release date eller? Vi har kommit lång på lite omgivningar och introt. Lionhearts ska vara episodiskt, så en första, ganska kort episod ska förhoppningsvis släppas i höst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Vi har kommit lång på lite omgivningar och introt. Lionhearts ska vara episodiskt, så en första, ganska kort episod ska förhoppningsvis släppas i höst. Själv har man en del kunskaper i 3d modellering... Säg till om du behöver nått och så ska jag se om jag har tid att göra den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 11 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Själv har man en del kunskaper i 3d modellering... Säg till om du behöver nått och så ska jag se om jag har tid att göra den Om jag har något du skulle kunna göra? Vi skulle behöva allt från granar till vapen till uniformer till fontäner. De e bara att sätta igång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts