VickeX Skrivet 30 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2008 Vad tycker ni om bilfysiken och styrningen i GTA IV? Själv tycker jag att både bilfysiken och styrningen fungerar bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2008 Nja, bilfysiken är bra men styrningen är dålig. Styrningen är inte dålig, men jag gillar den inte än. Det lär ta tid att vänja sig och när man väl vant sig så lär man älska det. Men nu direkt så är man ovan, men votade ändå på det. Bilfysiken är fantastiskt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dravinski Skrivet 30 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2008 Bilfysiken är underbar och väldigt detaljerad. Med glas som spricker och mycket annat. Men styrningen käns lite väl överdriven, känns som om man glider omkring med blanka däck på väldigt hal is. Även om man kör väldigt sakta så räcker det med en liten handbroms och hela bilen snurrar. Lite väl övedrivet om jag får säga mitt. Sen är svängradien väldigt dålig, har dock inte kört igenom alla bilar, men men. Tar nog ett par timmar innan man kommer in i det och kan ta svängarna ordentligt, med det är dock inte så lätt att träna på det när de är bilar och folk överallt i denna jävulskt detaljerade stad. Bakom varje hörn händer det något nytt:) Men ett underbart spel sett över det hela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 30 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 april, 2008 Jag tycker att bilfysiken är bra, men inte fantastisk. Jag ser fortfarande en massa overkliga tendenser. Delvis så tycker jag att bilarna fortfarande, tro det eller ej är lite lätta, och sedan så har dom alla en sådan enorm stötdämpning. Men jag säger inte att den är dålig. Den ÄR bra och en definitiv förbättring sedan de tidigare spelen. Och jag har inga problem med styrningen. Antar att jag är för pro för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2008 Har ni känt hur bilfysiken ändras när det regnar. Helt underbart. Det blir sjukt svårt att ta skarpa svängar och ö.h.t att köra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dravinski Skrivet 30 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2008 Jag tycker att bilfysiken är bra, men inte fantastisk. Jag ser fortfarande en massa overkliga tendenser. Delvis så tycker jag att bilarna fortfarande, tro det eller ej är lite lätta, och sedan så har dom alla en sådan enorm stötdämpning. Men jag säger inte att den är dålig. Den ÄR bra och en definitiv förbättring sedan de tidigare spelen. Och jag har inga problem med styrningen. Antar att jag är för pro för det. Något som jag missade att ta upp är att man inte längre kan flytta bilar själv. (Springa mot dem så att dem glider iväg) Och ja, bilarna känns väldigt lätta... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 30 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2008 (redigerad) Har ni känt hur bilfysiken ändras när det regnar. Helt underbart. Det blir sjukt svårt att ta skarpa svängar och ö.h.t att köra. Japp, såg det idag! Började regna lite opassande dock ;8 4 StarZ^ Edit - Tycker både styrnigen och fysiken är bra. Måste bara vänja sig vid det efter att presis kört igenom SA. Redigerad 30 april, 2008 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 30 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2008 Till en början tyckte jag den var lite jobbig, iaf handbromsen och när man körde fort, men nu har jag vänjt mig med det och tycker den funkar väldigt bra, men kan ha problem med handbromsen fortfarande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 30 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2008 Nu när man har vant sig är den soft men, som nån sa, det är som om man glider omkring på is. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dravinski Skrivet 30 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2008 Nu när man har vant sig är den soft men, som nån sa, det är som om man glider omkring på is. Inte bara vanlig is, utan den hala sorten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 30 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2008 Fysiken är bra tycker jag men styrningen, not so much. Det går bra att göra och sväntga mellan bilar på raksträckor men svängarna är mardrömmar... speciellt skarpa kurvor. Det är typ omöjligt att hålla bilen på rätt sida av vägen för i alla svängar så blir det trögt och den åker över på fel sida. Handbromsen går inte längre att använda till det för så svänger bilen helt om. Och jag trycker helatiden på X istället för bromsen vilket leder till krockar, överkörda fotjängare och irriterande fastagning av polisen i biljakter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 30 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2008 Fysiken är bra tycker jag men styrningen, not so much. Det går bra att göra och sväntga mellan bilar på raksträckor men svängarna är mardrömmar... speciellt skarpa kurvor. Det är typ omöjligt att hålla bilen på rätt sida av vägen för i alla svängar så blir det trögt och den åker över på fel sida. Handbromsen går inte längre att använda till det för så svänger bilen helt om. Och jag trycker helatiden på X istället för bromsen vilket leder till krockar, överkörda fotjängare och irriterande fastagning av polisen i biljakter. Låter som att träning behövs, mycket träning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dravinski Skrivet 30 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2008 Är det någon skillnad med handbromsen om man använder den via A-knappen eller via knappen uppe på kontrollen (va fan den nu heter? Kan de va R-något?) (Xbox) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ExploSive Skrivet 30 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2008 Ja, bilfysiken är bra och styrningen funkar prima Kan vara lite mycket trafik ibland när man ska backa, annars (Y). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 30 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2008 Låter som att träning behövs, mycket träning. Ja, det stämmer. I de flesta reviews så skriver de att det tar flera timmars träning innan man lyckas få grepp på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
D.E Skrivet 30 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2008 Äh, har man kört en del simulatorbilspel får man häng på det rätt snabbt. Man kastar upp bilen i ett förställ in i kurvorna, alternativt petar till handbromsen precis när man ska till och svänga + att man inte kan åka 500 km/h genom kurvorna... Funkar skitbra imo! 20x bättre än SA och VC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts