Jump to content

helt ömöjligt

walen
 Share

Recommended Posts

Jag tog bort en fil som låg på 133mg för att jag redan hade den på skiva och tyckte den bara tog onödig plats

innan jag tog bort filen hade jag 10,5g ledigt på hdn och efter att jag tagit bort den så hade jag 10,6g ledigt på hdn hur i helve*e är detta möjligt, blir jävl*gt irreterad och det har varit så förut också , är detta nån xp bugg eller vad -_-;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tog bort en fil som låg på 133mg för att jag redan hade den på skiva och tyckte den bara tog onödig plats

innan jag tog bort filen hade jag 10,5g ledigt på hdn och efter att jag tagit bort den så hade jag 10,6g ledigt på hdn hur i helve*e är detta möjligt, blir jävl*gt irreterad och det har varit så förut också , är detta nån xp bugg eller vad -_-;)

du menar väl 133mb? isåfall så är allt rätt med tanke på att 1g är 1000 (?!) mb.... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ja just jäv*lar där sa du nått

inaktivera systemåterställningen det gör jag ju defenitivt inte

men hur får man bort filen då :lol:

Den försvinner med tiden, backup-systemet använder bara en begränsad del av hårddisken så gamla backuper försvinner när nya backuper måste få plats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Starta sustem återstälning och försök komma fram till inställningar. Sen kan du hitta hur stor plats den använder för att spara filer. den borde vara på 12% eller nått sånt. Sänk den till det lägsta du kan (2% tror jag) och då försvinner alla backupfiler och sedan höj den tillbaka till det normala. OBS! jag gör det bara när jag tar bort ett spel på typ 800mb och inte får mer än 100 mb tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt dedär... Har du tagit bort den från papperskorgen? ;)

japp det har jag

men nu verkar det som datorn fattar för nu två dagar efter det lustiga som hände så är den helt försvunnen och jag får mina 133mb tillbaka

och detta utan att jag gjort nått

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

japp det har jag

men nu verkar det som datorn fattar för nu två dagar efter det lustiga som hände så är den helt försvunnen och jag får mina 133mb tillbaka

och detta utan att jag gjort nått

asså vem bryr sig om 133mb???

hur liten hårdisk har du??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

asså vem bryr sig om 133mb???

hur liten hårdisk har du??

nej inte pricis har en på ca 75gig

men saken är den att det händer med större saker också och att jag tyckte att det var lite lustigt :angry:

jag fick tillbaka mina 133mb och ca 600 mb från annat

Redigerad av walen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor