Quattro Skrivet 29 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 Der blir vanlig burktv för mig, 21'' har jag för mig att det är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 29 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 Så det går att se vad som händer på skärmen fast man inte har HD? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KrigareN Skrivet 29 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 Känns lite överkurs o köpa en ny HDTV för o lira GTA IV så min "burk" får duga Tror faktiskt inte Rockstar gjort ett spel som är helt värdelös på "vanliga" TV apparater, lite har de nog innanför pannbenet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 29 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 Känns lite överkurs o köpa en ny HDTV för o lira GTA IV så min "burk" får duga Tror faktiskt inte Rockstar gjort ett spel som är helt värdelös på "vanliga" TV apparater, lite har de nog innanför pannbenet. Det har väl mer med PS3 att göra än med Rockstar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 29 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 Spelar på en gammal hederlig tv. Köpte dock RGB-scart till 360n så nu är allt bra mycket skarpare än tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KrigareN Skrivet 29 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 Spelar på en gammal hederlig tv. Köpte dock RGB-scart till 360n så nu är allt bra mycket skarpare än tidigare. Hm RGB scart??? Vad gör den till 360n och hur mkt kostar den ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 29 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 Hm RGB scart??? Vad gör den till 360n och hur mkt kostar den ?? Kostade 149 kr på Kjell och Company, sladden ser inte ut som den på bilden, utan det är en vanlig kontakt som går från 360n till tvn. Bilden blir skarpare, speciellt texter. När jag spelade Dead Rising med den gamla sladden kunde jag inte läsa texten i spelet! Är bara nödvändig om du har en gammal tv, dvs inte HD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KrigareN Skrivet 29 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 Kostade 149 kr på Kjell och Company, sladden ser inte ut som den på bilden, utan det är en vanlig kontakt som går från 360n till tvn. Bilden blir skarpare, speciellt texter. När jag spelade Dead Rising med den gamla sladden kunde jag inte läsa texten i spelet! Är bara nödvändig om du har en gammal tv, dvs inte HD. Jag har ingen HD utan en vanlig bildrörs TV, så blir nog o inhandla en sån oxxå då. Kostade 149 kr på Kjell och Company, sladden ser inte ut som den på bilden, utan det är en vanlig kontakt som går från 360n till tvn. Bilden blir skarpare, speciellt texter. När jag spelade Dead Rising med den gamla sladden kunde jag inte läsa texten i spelet! Är bara nödvändig om du har en gammal tv, dvs inte HD. Läste även nånstans om nån VGA kabel man kunde köpa till XBOX 360 oxå ? men gäller de om man har Platt tv då bara eller ? Är det RGB man ska ha om man kör på vanlig bildrörs TV ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 29 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 Jag har ingen HD utan en vanlig bildrörs TV, så blir nog o inhandla en sån oxxå då. Läste även nånstans om nån VGA kabel man kunde köpa till XBOX 360 oxå ? men gäller de om man har Platt tv då bara eller ? Är det RGB man ska ha om man kör på vanlig bildrörs TV ? VGA kan du koppla in i datorskärmen, men vet inte om alla skärmar stödjer det. Har du en vanlig tv så är RGB-scarten i princip det ända som kan ge bättre bild. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KrigareN Skrivet 29 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 VGA kan du koppla in i datorskärmen, men vet inte om alla skärmar stödjer det. Har du en vanlig tv så är RGB-scarten i princip det ända som kan ge bättre bild. Ok vet du om dom säljer det på EB games? ska köpa mitt xbox där. Undrar även blir det mycket stor skillnad eller ? med den Scarten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 29 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 Ok vet du om dom säljer det på EB games? ska köpa mitt xbox där. Undrar även blir det mycket stor skillnad eller ? med den Scarten. Jag tyckte skillnaden blev relativt stor. Innan behövde jag verkligen koncentrera mig när jag skulle läsa något, men nu ser jag allt direkt. Jag har inte spelat GTA IV med den gamla sladden, men skulle inte vilja byta tillbaks till den. Om du inte har råd med LCD-tv eller planerar att köpa en så är sladden värd alla kronor. EB har den säkert, men de flesta affärerna säljer sladden för runt 260 kr. Tror det är den här. Min sladd är svart, men jag antar att de är identiska i övrigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 29 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 Kan säga så här. Innan jag skaffade glasögon så kunde jag knappt se vad som hände på skärmen alls . Så jag är van att kisa lite då och då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Soliman Skrivet 29 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 Lirar på HD TV (42 tum) med HDMI kabel vilket gör grafiken sjukt jävla grym . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 29 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 Lirar på min dator skärm, Samsung 19" med Xbox 360 VGA HD-AV Cable ( http://www.cdon.com/main.phtml?prod=530330...mp;page=product ), hur bra bild som helst, me love it! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 29 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 har inte spelet, men kmr spela på min vanliga 28" tv, tänker inte köpa nån hd tv, en stor anledning e för att dom e dyra o reparera + att dom inte håller lika länge som vanliga tvar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 29 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 Har du ingen platt datorskärm du kan spela på då, för det funkar väl? 1280x1024 är bra mycket skarpare än bildrörs-tv. Dock måste skärmen ha stöd för HDCP, vilket många lite äldre plattskärmar inte har (trust me, I found out the hard way...). Själv lirar jag på våran HDTV för tillfället. Men den kan man ju tyvärr inte ha för sig själv i all evighet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 29 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 Själv lirar jag på våran HDTV för tillfället. Men den kan man ju tyvärr inte ha för sig själv i all evighet... Lås in dig och Tv'n i ditt rum. Problem solved Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 29 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 Jag är nog värst och spelar på en 14"'s SDTV. Har inte råd med någon större tv och den större tv'n vi har är ändå bara 28"'s SDTV, och jämt uppbokad av resten av familjen. Jag tycker dock att det ser helt okej ut. Antagligen för att jag är van och för att tv'n inte är stor nog för att märka några markanta skillnader mellan HD och SD. Det enda jag stör mig på är att radarn och ikonerna däri blir så små. Allt annat är okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rubenstein Skrivet 29 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 jag lirar på min 23" wide dator skärm. and its verry nice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 29 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 Jag är nog värst och spelar på en 14"'s SDTV. Har inte råd med någon större tv och den större tv'n vi har är ändå bara 28"'s SDTV, och jämt uppbokad av resten av familjen. Jag tycker dock att det ser helt okej ut. Antagligen för att jag är van och för att tv'n inte är stor nog för att märka några markanta skillnader mellan HD och SD. Det enda jag stör mig på är att radarn och ikonerna däri blir så små. Allt annat är okej. Du hade kunnat fått min gammla ITT 26" tv från början på 80-talet för en 50 lapp Var en lyx tv på 80 talet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts