Jump to content

Kan man porta spel helt själv?

SimonJ
 Share

Recommended Posts

Man gör inte precis en emulator över en ledig helg. Du måste skapa kod som kan låtsas och luras vara en massa avancerad hårdvara, vilket är ett jävla jobb. Speciellt om man ska göra en en 360/PS3- emulator. Jag och en polare lirade Zelda på en N64- emulator runt 2003, och trots att N64an redan då vara gamal var emulatorn jävligt instabil och dålig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man gör inte precis en emulator över en ledig helg. Du måste skapa kod som kan låtsas och luras vara en massa avancerad hårdvara, vilket är ett jävla jobb. Speciellt om man ska göra en en 360/PS3- emulator. Jag och en polare lirade Zelda på en N64- emulator runt 2003, och trots att N64an redan då vara gamal var emulatorn jävligt instabil och dålig.

Jag fattar fortfarande inte vad en emulator är.Kan någon försöka förklara?Är det nåt man sätter ihop själv eller...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad skulle skillnaden vara menar du?

De hade 'portat' Wii operativsystem istället för att emulare Wii os för spelen. Förstår du?

Det krävdes ingen Emulator utan dom hade fixat operativsystem. h

Går GTA:LCS (PS2-versionen)att spela med emulator?

Det brukar vara totalt random om vilka spel som funkar bra på dom senare konsollerna. Pröva, bränn in spelet och leta efter en Ps2 Emulator. Har för mig att Ps2 emulatorer hade högre FPS än Xbox och GameCube..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De hade 'portat' Wii operativsystem istället för att emulare Wii os för spelen. Förstår du?

Det krävdes ingen Emulator utan dom hade fixat operativsystem. h

Det är egentligen samma sak bara ett steg längre. Oavsett om man ska emulera Wii-spel eller Wii-OS så krävs det att man emulerar hårdvaran och har tillgång till BIOSet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor