SimonJ Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Hej Jag undrar om man kan porta ett konsoll-spel till PC(Det är inget jag kommer göra men det kan vara kul att veta!).Isånnafall vad använder man för program och måste man vara väldigt duktig för att göra det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Hej Jag undrar om man kan porta ett konsoll-spel till PC(Det är inget jag kommer göra men det kan vara kul att veta!).Isånnafall vad använder man för program och måste man vara väldigt duktig för att göra det? Eller köra emulator. Bränn in spelet från skivan tilld atorn och tanka emulator. Do.c så finns det bara för N63, Atrari, Game Cube, Nintendo Wii, PS2 och Xbox. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Eller köra emulator. Bränn in spelet från skivan tilld atorn och tanka emulator. Do.c så finns det bara för N63, Atrari, Game Cube, Nintendo Wii, PS2 och Xbox. Se upp när du använder ordet "bara". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Eller köra emulator. Bränn in spelet från skivan tilld atorn och tanka emulator. Do.c så finns det bara för N63, Atrari, Game Cube, Nintendo Wii, PS2 och Xbox. Game Boy Advanced, Game Boy Color. Och hur får du 6 konsoller till "bara"? + att det heter N64. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Game Boy Advanced, Game Boy Color. Och hur får du 6 konsoller till "bara"? + att det heter N64. Ush va många stav fel jag gjorde i den posten Det jag menar med bara 6 konsoller är att han kanske vill spela nåt 'nytt' spel som är till Xbox 360 eller PS3?! Sen är ju inte alla Emulatorer 100% pålitliga... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Ush va många stav fel jag gör i varje post Sen är ju inte alla Emulatorer 100% pålitliga... So? Det finns hundratals som är fullt fungerande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 So? Det finns hundratals som är fullt fungerande. Nämn en till gamecube, Xbox och Ps2 där Fps ligger 30+ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Nämn en till gamecube, Xbox och Ps2 där Fps ligger 30+ Det är din dator som inte duger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 24 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 (redigerad) Men är det svårt?Måste säga att jag blev sugen på att testa,var får jag tag på sånna där...vad det nu hette?Så det går inte med nya spel då? Redigerad 24 april, 2008 av vicecitylife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Det är din dator som inte duger Min plus över 1000 andra med bättre datorer än mig BTW: Jag bad om ett bevis, inte kritik emot mig... Men är det svårt?Måste säga att jag blev sugen på att testa,var får jag tag på sånna där...vad det nu hette?Så det går inte med nya spel då? Alltså, Vilket spel vill du spela? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Du måste ha källkoden för att kunna porta spelet. Eftersom du inte har källkoden kan du inte porta spelet. Det är inte så lätt som att bara trycka på någon knapp i ett program, du måste veta hur spelet fungerar och eventuellt göra om det för att passa till andra processorarkitekturer och annan hårdvara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Judging by his signature me believs han vill porta GTAIV till PC. LOLOL! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Judging by his signature me believs han vill porta GTAIV till PC. LOLOL! Han ska ju inte porta något, han vill veta om det går, dummer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 25 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 Alltså, Vilket spel vill du spela? Jag vet inget speciellt spel som jag vill spela men är en emulator(vet inte hur det stavas!) ett program eller nått man köper?Men varför finns det inga till XBOX 360 eller PlayStation 3? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 Jag vet inget speciellt spel som jag vill spela men är en emulator(vet inte hur det stavas!) ett program eller nått man köper?Men varför finns det inga till XBOX 360 eller PlayStation 3? Därför att ingen dator är i dagens läge stark nog att hantera att både emulera en spelmaskin och därefter även ladda spelet. Det gäller också Ps2 och Xbox så vitt jag vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 25 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 Därför att ingen dator är i dagens läge stark nog att hantera att både emulera en spelmaskin och därefter även ladda spelet. Det gäller också Ps2 och Xbox så vitt jag vet. Men om man portar ett spel då?Är det samma sak då eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 aaa men baxa en ps3a och gta4 så hare ju löst sej! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 25 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 aaa men baxa en ps3a och gta4 så hare ju löst sej! Skriv tydligare jag ser inte vad du skrivit där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 Men om man portar ett spel då?Är det samma sak då eller? Nej, om man portar görs spelet om till nativ maskinkod för just den plattformen. En emulator måste hela tiden låtsas att den är något annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 (redigerad) Skriv tydligare jag ser inte vad du skrivit där. Översättning: aaa men baxa en ps3a och gta4 så hare ju löst sej! Ja, Men stjäl en Ps3 konsoll och Gta4 så är problemet löst! Evile!! ONTOPIC: Den ända "dags-läge-konsoll" som funkar någorlunda bra är Wii. Där kör dom Wii operativ systemet virtuellt istället för Emulator. Inte så stor skillnad men det funkar grymt i arcarde. Men när det kommer till spel så ska dom ha problem med savegame. Men man får ju aldrig full upplevelse utan Wiimoten Redigerad 25 april, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts