Arvid Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 60-70 sek klarade jag när jag försökte nyss men skulle säkert klara mer om jag tränade lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Det här hade vi laboration på i fysiologin. Den vanliga tiden för hur länge jag höll andan blev ca 50 sekunder, efter att ha andats precis normalt i två minuter innan. Därefter skulle vi hyperventilera i en minut innan vi på sista flåset skulle ta in så mycket luft som möjligt och hålla andan så långt det gick. Då blev det ungefär 2½ minut. Anledningen till detta är att induceringen av häftigare andingsrytm inte beror på syrebrist utan överskott av koldioxid i blodomloppet, som fungerar som ett gift eftersom det påverkar pH-balansen. Genom att hyperventilera tömmer man hela blodomloppet på koldioxid och man behöver därför inte andas häftigt - syrebristen är inget problem i detta fallet. Efter ett tag har så mycket koldioxid samlats att man får krampaktiga muskelkontraktioner i bröstkorg och mage, för att man ska börja andas igen. Haha shysst! Ska prova det där senare (; Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 22 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Tidigare idag testade jag att i 5 minuter hålla andan, och varje halv minut ta ETT andetag, så det blev totalt 10 andetag på 5 minuter. Märkte också att 30 sekunder var vad ett andetag räckte till. Satsa på 40 andetag på 20 min? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 75sek. Brukar träna i hissen, det luktar kiss i den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Klarade precis en minut (förmodligen för att jag kollade på klockan). Röstade 60-70 Vet att jag i alla fall har klarat av 1.30 förr i tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Stannade vid 2 min 32 sekunder ~ datornörd som rör sig en gång i veckan och som aldrig har tränat. Jag kan dock hålla på tills min kropp börjar skaka och att jag faller ihop, hade inte lust med det dock. Och nej, jag gjorde inte Henkibojj tactics. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 22 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Har tagit 60 andetag på 30 minuter nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Har tagit 60 andetag på 30 minuter nu. Har du verkligen ingenting roligare för dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Har du verkligen ingenting roligare för dig? Alltså, jag tycker om dig Henke, för det mesta, men när folk skriver sådär känns det alltid som att de själva är de mest mobbade. Faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 22 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Har du verkligen ingenting roligare för dig? Bara jag kan bestämma vad som är roligt för mig. Puss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Har tagit 60 andetag på 30 minuter nu. Du syresätter lungorna var trettionde sekund, vad är det du vill uppnå? Ska testa mig själv på tiden sen vid ett bättre tillfälle. Jag har alltid tänkt att jag är dålig på att hålla andan, ska bli intressant att se om det verkligen är så nu när vi har en så fin poll och allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Senast jag testade höll jag andan 2.36, så jag votade på 2-3 min.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 33 sekunder typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 22 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Du syresätter lungorna var trettionde sekund, vad är det du vill uppnå? Ska testa mig själv på tiden sen vid ett bättre tillfälle. Jag har alltid tänkt att jag är dålig på att hålla andan, ska bli intressant att se om det verkligen är så nu när vi har en så fin poll och allt. Vill inte uppnå något alls, direkt. Möjligtvis att träna upp att hålla andan om det nu går. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 (redigerad) Provade en gång, 54.6 sekunder. Redigerad 22 april, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Har tagit 60 andetag på 30 minuter nu. Normalt tar man 12-20 andetag/minut Så det är iaf lite intressant att se hur många andetag man kan spara ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 22 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Normalt tar man 12-20 andetag/minut Så det är iaf lite intressant att se hur många andetag man kan spara ^^ Jo, faktiskt. Märkte också att ett andetag (för mig) är vad som precis räker i 30 sekunder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Alltså, jag tycker om dig Henke, för det mesta, men när folk skriver sådär känns det alltid som att de själva är de mest mobbade. Faktiskt. Var det så farligt? Då ber jag om ursäkt. Jag brukar ju inte vara den som säger "omfg idiot" till folk, så det ska jag heller inte börja med. Jag bara menade att om man spenderar 30 minuter med att räkna hur länge man kan hålla andan och räkna antal andetag så verkar det lite grand som att man måste hitta en roligare sysselsättning... Men som Patrik sa, tycker han det är kul ska jag ju inte hindra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 22 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Var det så farligt? Då ber jag om ursäkt. Jag brukar ju inte vara den som säger "omfg idiot" till folk, så det ska jag heller inte börja med. Jag bara menade att om man spenderar 30 minuter med att räkna hur länge man kan hålla andan och räkna antal andetag så verkar det lite grand som att man måste hitta en roligare sysselsättning... Men som Patrik sa, tycker han det är kul ska jag ju inte hindra Faktiskt så gjorde jag en massa annat samtidigt. Pratade t.ex på msn och gjorde läxa samtidigt. Men nog om detta nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 (redigerad) Vart helt klart tvungen att testa. höll på att dö av syrebrist efter 1 minut och 34 sekunder. (enligt windows klocka) Quick edit: kan man träna sig på att hålla andan på något höger? Redigerad 24 april, 2008 av guardian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts