Kebab Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 JA, jag vet att trådtiteln är lika dum som ogenomtänkt. Hur som helst, vi ska flytta in till staden i sommar och kommer kunna välja mellan alla de stora leverantörerna av ADSL-bredband, och även ComHem (som finns i huset). Pappa har gett mig uppdraget att ta reda på vilka som är billigast och bäst. Vi (jag ) vill gärna ha 24 mbit. När jag kollar på priser på leverantörernas hemsidor så verkar de ligga ganska nära varandra i pris, så därför undrar jag helt sonika: Om jag frågar er vilken bredbandsleverantör som är bäst, vad svarar ni då? Bonusfråga: Är ComHem stabilare eftersom ett sådant uttag finns i lägenheten och inte går via telenätet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 (redigerad) JA, jag vet att trådtiteln är lika dum som ogenomtänkt. Hur som helst, vi ska flytta in till staden i sommar och kommer kunna välja mellan alla de stora leverantörerna av ADSL-bredband, och även ComHem (som finns i huset). Pappa har gett mig uppdraget att ta reda på vilka som är billigast och bäst. Vi (jag ) vill gärna ha 24 mbit. När jag kollar på priser på leverantörernas hemsidor så verkar de ligga ganska nära varandra i pris, så därför undrar jag helt sonika: Om jag frågar er vilken bredbandsleverantör som är bäst, vad svarar ni då? Bonusfråga: Är ComHem stabilare eftersom ett sådant uttag finns i lägenheten och inte går via telenätet? Finns Comhem i huset hade jag kört på det. Speciellt om ni har tv/telefon via dem med. (Har ni inte det borde ni i alla fall kolla upp om ni inte skall sattsa på IP-telefoni med. Billigare än vanlig). Har haft en hel del strul med Comhem, men så är det med alla leveratörer. Det som är bra med Comhem är att strular det, så ger de en Canal+ (elelr annan valfri kanal ) gratis som kompensation. Hade Canal+ sammanlagt 5 månader förra året. Så jag votar för ComHem. Redigerad 22 april, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Har bara haft Telia och Bredbandsbolaget. Telia fungerade sällan som det skulle och var allmänt krångligt, man fick verkligen hålla tummarna att det skulle funka varje gång man satte sig vid datorn, vilket såklart känns lite piss. Bredbandsbolaget har vi kört via uttag som är installerat i lägenheten. Aldrig någonsin haft minsta problem och farten har aldrig varit att klaga på den heller. Kanske beror det på att vi har ett uttag och inte kör via telefonjacket, vad vet jag. Dock prövade vi deras telefoni ett tag, fungerade varken att ringa, ta emot samtal eller att surfa på internet, så det var bara skit. Men det kanske är bättre nu, vad vet jag. Utan att vara speciellt insatt alls skulle jag nog vilja sätta mina pengar på att det är stabilare att köra via ett uttag som sitter i lägenheten dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 (redigerad) Har precis som Quoad använt mig utav Telia och Bredbandsbolaget. Telia hade jag 0,5 mbit/s och sedan 8 mbit/s och vad jag kommer ihåg så var det alltid stabilt. Bytte till bredbandsbolaget med 24 mbit/s för att det var billigare och snabbare, hade en del strul under de första månaderna och fick ringa flera samtal för att få en tekniker hit och det slutade med att de kapade lite av hastigheten för att vi bodde lite för långt ifrån telestationen. Förra våren var dock det värsta jag har varit med om vad gäller detta, ofta under kvällarna, speciellt helger, kunde internet vara nere i flera timmar, vi ringde varje gång och det tog ett jävla bra tag innan de lyckades fixa problemet. Även en närboende kompis med samma tjänst hos BBB hade samma problem. Men utöver detta så är jag väldigt nöjd med BBB. Har även använt bredbandsbolagets telefonitjänst ett bra tag och har inget att klaga på där (fast jag själv använder sällan hemtelefonen när jag ringer). Redigerad 22 april, 2008 av Hew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Jag har bara haft bredbandsbolaget. Först hade jag deras 24mbit/s. Det var inte sådär jättebra, med en del strul. -Telejacket. Nu har jag 100mbit/s via bredbandsjacket. Det funkar väldigt, väldigt bra. Snabbt är det också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 Bredbandsbolaget där jag bodde förut. 100 Mbit/s. Underbart! Har bara disconnectat 1 gång under min 3 åriga WoW-karriär. Vad jag kommer ihåg iaf. Comhem nu, det har fungerat bra hittills, dock bara 24 Mbit/s. Jag skulle säga Bredbandsbolaget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Tack för svaren, det var intressant att läsa! Det verkar luta åt Com Hem, just eftersom vi faktiskt har ett sådant uttag i lägenheten. Några invändningar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Tack för svaren, det var intressant att läsa! Det verkar luta åt Com Hem, just eftersom vi faktiskt har ett sådant uttag i lägenheten. Några invändningar? Jag gillar Bredbandsbolaget mer GO 100! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 (redigerad) Det beror nästan uteslutande på vart du bor. BBB har väl sjunkit i standard sen dom köptes up av telenor vad jag vet, men bor du inne i staden så borde det egentligen (såvida inte något är fucked upp och alla basstationer ligger flera kilometer bort) inte spela någon roll. Ta det som är billigast, eller Comhem i det här fallet eftersom det finns ett uttag. edit: öödgsdfsddsa... Redigerad 24 april, 2008 av DrStupid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Det beror nästan uteslutande på vart du bor. BBB har väl sjunkit i standard sen dom köptes up av tele2 vad jag vet, men bor du inne i staden så borde det egentligen (såvida inte något är fucked upp och alla basstationer ligger flera kilometer bort) inte spela någon roll. Ta det som är billigast, eller Comhem i det här fallet eftersom det finns ett uttag. Telenor, inte Tele2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 BBB suger här ute. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Jag gillar Bredbandsbolaget mer GO 100! Men det finns inget sådant uttag.. Från BBB kan vi bara få 24 mbit som mest.. Via ADSL. Annars hade jag inte tvekat. Och lägenheten ligger mitt inne i staden, så egentligen har det nog ingen betydelse vilken leverantör man tar.. Com Hem får det bli. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Det varierar, här hemma har vi haft ett flertal bredband, idag fick vi hem telia modemet. Bredbandsbolaget blev väl uppköpta av nått företag? minns inte exakt men de va nånting därför vi böt till TDC(osäker på den) sen nu böt vi till telia för att det skulle "bli billigare" om det inte hade varit strul+3 månaders uppsägningstid. Igenkligen finns det ingen sån där ultimat så satasa på den med bäst feedback och minst reklam! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts