Jump to content

Jävla dator!

Xuande
 Share

Recommended Posts

Ok nu är det så att min dator är helt sjukt mycket infekterad av trojaner. Jag märkte inget förens idag när comhem säkerhetspaket (skitskydd) var borta från datorn. När jag skannade så såg jag att datorn hade 225 virus på sig. Och nu är datorn full med popups och skit.

Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

225 virus eller mindre farliga spywares?

Att ha 225 virus låter nästan lite osannolikt... :angry:

Kör med Ad-Aware och Nod32 så ska du nog lyckas hålla datorn ren i framtiden. :)

Man ska inte porrsurfa :) Ladda ner Spybot Search & Destroy och sök genom hela datan med det.

:P

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

225 virus eller mindre farliga spywares?

Att ha 225 virus låter nästan lite osannolikt... :)

Kör med Ad-Aware och Nod32 så ska du nog lyckas hålla datorn ren i framtiden. :P

:)

All data borde det ha stått, men antar att hela datan är godkänt också :angry:

Agent47: Klart man ska porrsurfa!

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok nu är det så att min dator är helt sjukt mycket infekterad av trojaner. Jag märkte inget förens idag när comhem säkerhetspaket (skitskydd) var borta från datorn. När jag skannade så såg jag att datorn hade 225 virus på sig. Och nu är datorn full med popups och skit.

Några tips?

Hur lyckades du egentligen :( ?. Jag rekommenderar Formatering.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska inte porrsurfa :unsure: Ladda ner Spybot Search & Destroy och sök genom hela datan med det.

Jag skulle säga att det är rätt säkert att porrsurfa nuförtiden, bara man håller sig borta från alltför skumma sidor.

225 virus låter osannolikt, ska man få så mycket skit i burken måste man väl nästan aktivt installera virusen själv. Om du scannade med nåt spywareprogram så räknades kanske harmlösa cookies också in i resultatet, vet att t.e.x Ad-aware gör det.

Kul topic-titel btw..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle säga att det är rätt säkert att porrsurfa nuförtiden, bara man håller sig borta från alltför skumma sidor.

225 virus låter osannolikt, ska man få så mycket skit i burken måste man väl nästan aktivt installera virusen själv. Om du scannade med nåt spywareprogram så räknades kanske harmlösa cookies också in i resultatet, vet att t.e.x Ad-aware gör det.

Kul topic-titel btw..

Haha, Det är faktiskt väldigt troligt... Själv har jag haft 1774 virus på samma gång! En sak är säkert, jag kunde knappt starta datorn!! (Dock var det tiden då man använde Kazaa!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, Det är faktiskt väldigt troligt... Själv har jag haft 1774 virus på samma gång! En sak är säkert, jag kunde knappt starta datorn!! (Dock var det tiden då man använde Kazaa!)

Haha somliga verkar samla på virus.. fast i ditt fall antar jag att det rörde sig om 1774 smittade filer och inte 1774 olika virus.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor