Xuande Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Ok nu är det så att min dator är helt sjukt mycket infekterad av trojaner. Jag märkte inget förens idag när comhem säkerhetspaket (skitskydd) var borta från datorn. När jag skannade så såg jag att datorn hade 225 virus på sig. Och nu är datorn full med popups och skit. Några tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Formatera om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Hur lyckas man? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Man ska inte porrsurfa Ladda ner Spybot Search & Destroy och sök genom hela datan med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 (redigerad) 225 virus eller mindre farliga spywares? Att ha 225 virus låter nästan lite osannolikt... Kör med Ad-Aware och Nod32 så ska du nog lyckas hålla datorn ren i framtiden. Man ska inte porrsurfa Ladda ner Spybot Search & Destroy och sök genom hela datan med det. Redigerad 21 april, 2008 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 (redigerad) 225 virus eller mindre farliga spywares? Att ha 225 virus låter nästan lite osannolikt... Kör med Ad-Aware och Nod32 så ska du nog lyckas hålla datorn ren i framtiden. All data borde det ha stått, men antar att hela datan är godkänt också Agent47: Klart man ska porrsurfa! Redigerad 21 april, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Man ska inte porrsurfa Ladda ner Spybot Search & Destroy och sök genom hela datan med det. Förresten, vad är det för fel med att porrsurfa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Ok nu är det så att min dator är helt sjukt mycket infekterad av trojaner. Jag märkte inget förens idag när comhem säkerhetspaket (skitskydd) var borta från datorn. När jag skannade så såg jag att datorn hade 225 virus på sig. Och nu är datorn full med popups och skit. Några tips? Hur lyckades du egentligen ?. Jag rekommenderar Formatering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LMG Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 En kompis hade något liknade problem, men han fick inte bort allt med virusprogrammen, så formatering är nog bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Formater och skaffa bättre antivirus/spyware program. Så som Spybot + Nod32 eller nåt annat liknande... Eller är det så att du vill rädda dator UTAN omformatering? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Om möjligt, formatera. Skaffa sedan alla virusskydd från AVG. Alt. skaffa alla virusskydd från AVG utan att formatera och hoppas på det bästa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Man ska inte porrsurfa Ladda ner Spybot Search & Destroy och sök genom hela datan med det. Jag skulle säga att det är rätt säkert att porrsurfa nuförtiden, bara man håller sig borta från alltför skumma sidor. 225 virus låter osannolikt, ska man få så mycket skit i burken måste man väl nästan aktivt installera virusen själv. Om du scannade med nåt spywareprogram så räknades kanske harmlösa cookies också in i resultatet, vet att t.e.x Ad-aware gör det. Kul topic-titel btw.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Han måste väl har varit på skumma porrsidor sen har han väl inte virus sökt datan på ett bra tag. Det rekommenderas att söka genom datorn 1 gång i veckan. Eller så har han väl haft sitt Virus program inaktiverat. Som sagt ja undrar hur fan han har gjort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Jag skulle säga att det är rätt säkert att porrsurfa nuförtiden, bara man håller sig borta från alltför skumma sidor. 225 virus låter osannolikt, ska man få så mycket skit i burken måste man väl nästan aktivt installera virusen själv. Om du scannade med nåt spywareprogram så räknades kanske harmlösa cookies också in i resultatet, vet att t.e.x Ad-aware gör det. Kul topic-titel btw.. Haha, Det är faktiskt väldigt troligt... Själv har jag haft 1774 virus på samma gång! En sak är säkert, jag kunde knappt starta datorn!! (Dock var det tiden då man använde Kazaa!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Haha vet när morsan hade Kazaa på sin gamla dator gick knappt ens starta ett spel farsan satt över 2-4h för att fixa datorn xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Haha, Det är faktiskt väldigt troligt... Själv har jag haft 1774 virus på samma gång! En sak är säkert, jag kunde knappt starta datorn!! (Dock var det tiden då man använde Kazaa!) Haha somliga verkar samla på virus.. fast i ditt fall antar jag att det rörde sig om 1774 smittade filer och inte 1774 olika virus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 Haha somliga verkar samla på virus.. fast i ditt fall antar jag att det rörde sig om 1774 smittade filer och inte 1774 olika virus. Inklusive tracking cookies Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 Varför associerar folk porrsurfning med virus? Detta var på 56k's tid och är helt passé. Jag skulle vilja påstå att OP har sökt efter crack/serials till valfritt spel/program och helt enkelt hittat en fulverision som har bjudit in fler trojaner för att kalasa på all data som finns på bjudning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 Haha somliga verkar samla på virus.. fast i ditt fall antar jag att det rörde sig om 1774 smittade filer och inte 1774 olika virus. Kanske det var blev osäker nu, det var ju faktiskt för 7 år sedan... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 Man ska inte porrsurfa Ladda ner Spybot Search & Destroy och sök genom hela datan med det. Han måste väl har varit på skumma porrsidor sen har han väl inte virus sökt datan på ett bra tag. Det rekommenderas att söka genom datorn 1 gång i veckan. Tredje gången gillt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts