Troxie Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Med lite mer än en månad kvar till realese så kan man börja diskutera lite om detta spelet. Efter att spenderat hela kvällen åt att leta reda på ett nytt mmorpg spel att spela så tipsade en polare att jag skulle vänta en månad på spelet AoC. Efter enbart 5 minuter på deras sida så vart jag helt fast efter att kollat på screenshots/filmer. Kolla deras sida och beställ det ni med! http://www.ageofconan.com/ System kraven var inte att leka med btw : > Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Med lite mer än en månad kvar till realese så kan man börja diskutera lite om detta spelet. Efter att spenderat hela kvällen åt att leta reda på ett nytt mmorpg spel att spela så tipsade en polare att jag skulle vänta en månad på spelet AoC. Efter enbart 5 minuter på deras sida så vart jag helt fast efter att kollat på screenshots/filmer. Kolla deras sida och beställ det ni med! http://www.ageofconan.com/ System kraven var inte att leka med btw : > NYTT MMO?!?! Vi ska lira arena tills vi spyr ffs!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Min proffesionella åsikt: Tröttnade på det efter ca 10 mins spelande av betan på DreamHack. Inget märkvärdigt spel, egentligen. De hyllar sitt unika combatsystem men det är egentligen väldigt tråkigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Min kompis tjatde om att jag skulle börja spela Wow så vi kunde spela ihop men det verkade inte kul så jag hoppade det. Så nu har han börjat tjata att vi skall spela det här spelet, och jag är faktiskt innne på att köpa det. Men tvekar lite nu när Siana säger att det sög.... =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Spelat lite av PVP-betan som fanns tillgänglig under helgen. Inget märkvärdigt direkt. Animationerna påminner om nåt 2D-spel som Diablo eller nåt, sen så sprutar det blod överallt bara man rör någon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Min kompis tjatde om att jag skulle börja spela Wow så vi kunde spela ihop men det verkade inte kul så jag hoppade det. Så nu har han börjat tjata att vi skall spela det här spelet, och jag är faktiskt innne på att köpa det. Men tvekar lite nu när Siana säger att det sög.... =/ Testa det, för guds skull! En åsikt är en åsikt, och AoC har blivit lika sågat som det blivit hyllat. Jag anser att WAR är bra och AoC är dåligt, men det finns gott om folk som tycker motsatsen. Om du däremot ska följa min åsikt så ska du hålla dig borta från bägge och spela WoW istället... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Om du däremot ska följa min åsikt så ska du hålla dig borta från bägge och spela WoW istället... >>>>>_______<<<<<< Är smått skeptisk till AoC, har hört mycket dåligt om det från olika håll men också mycket bra, tänker vänta med att skaffa spelet tills en månad eller så efter release, när man kan bilda sig en bättre uppfattning. Hoppas på det bästa iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 21 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 NYTT MMO?!?! Vi ska lira arena tills vi spyr ffs!! Ny handlar tråden iofs inte om wow men om jag hade haft min droodle på horde hade jag gärna lirat pvp tills jag fick cancer i ögonen. Formaterade nyss datorn och har inte ett enda spel på datorn så väntar 1 månad till AoC och lirar det även ifall det inte är så bra som jag hoppas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 Idag släpps det, Age of Conan. Spelet som sägs vara den hittils riktiga utmanaren till MMORPG monstret World of Warcraft. Diskutera allt mellan himmel och jord, som har med spelet att göra givetvis. Förövrigt finns en wiki för spelet ute där ni kan hitta väldigt, väldigt mycket information om det. AoC Wiki Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 Ello! Din tråd kanske var bättre ändå. LET THE READERS DECIDE! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 (redigerad) Innan denna slängs/dasdas så vill jag bara undra en sak ang. namnet. Är det en connection med conan och arnold här? Relaterat till spelet alltså. ._. Redigerad 23 maj, 2008 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 Innan denna slängs/dasdas så vill jag bara undra en sak ang. namnet. Är det en connection med conan och arnold här? Relaterat till spelet alltså. ._. Korrekt. Hela spelet ska ha inspirerats av Conan filmerna och böckerna. Kan ju alltid hoppas på att Arnold dyker upp på något hörn, skulle vara lite kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rixxz Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 Hm, nåväl. Min kompis hade tänkt att skaffa detta, men JAG är inte så säker på att det kommer funka på hans dator. ... Det enda jag vet är att han har ett Nvidia Geforce 7950GT... Kommer det funka tror ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 (redigerad) Korrekt. Hela spelet ska ha inspirerats av Conan filmerna och böckerna. Kan ju alltid hoppas på att Arnold dyker upp på något hörn, skulle vara lite kul. Så spelet kretsar kring en person? ._. Spelet må vara 18+ med gore, blod och ett kexigt combofightsystem samt fintfintgrafik och hade 1 miljon betatestare - men det kommer inte slå World of Warcraft. Nej, det kan det inte. Det går inte. Även om jag tyckte om EverQuest 2 jättemycket.. Redigerad 23 maj, 2008 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XaeRo Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 (redigerad) Hm, nåväl. Min kompis hade tänkt att skaffa detta, men JAG är inte så säker på att det kommer funka på hans dator. ... Det enda jag vet är att han har ett Nvidia Geforce 7950GT... Kommer det funka tror ni? Required OS: Windows Vista/XP Processor: 3GHz Pentium IV RAM: 1GB RAM Video Card: Shader Model 2.0 and 128MB RAM: NVIDIA GeForce 5800 or ATI 9800 Hard Drive Space: 30Gb Recommended Processor: Intel Core 2 Duo 2.4 GHz (E6600) or better Video Card: NVIDIA GeForce 7950GX2 or better RAM: 2GB or more Låter som ett roligt spel, kommer nog att köpa nästa vecka med en kompis. Vi har redan tänkt ut vad vi ska va och allt sånt. Han är riktigt hypad på spelet och jag.... tja... det låter rätt intressant, tror inte det kommer att bli något flopp men man vet ju aldrig. Ska spela på servern Wildsoul har jag för mig... om det är någon som vill veta maybe join? maybe die by my sword? Redigerad 23 maj, 2008 av XaeRo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 Så spelet kretsar kring en person? ._. Spelet må vara 18+ med gore, blod och ett kexigt combofightsystem samt fintfintgrafik och hade 1 miljon betatestare - men det kommer inte slå World of Warcraft. Nej, det kan det inte. Det går inte. Även om jag tyckte om EverQuest 2 jättemycket.. Nej nej, det handlar inte om en enda person. Det är precis som ett vanligt MMORPG där man skapar en egen karaktär och levlar upp den osv.. Men däremot kommer hela spelet utspela sig i världen eller områdena där filmerna/böckerna utspelar sig. Precis som Lord of The Rings. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2008 And it was merged! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 24 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2008 När släpps/släpptes spelet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
7.62 hiberNative Skrivet 24 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2008 http://www.gamespot.com/video/0/6191536/videoplayerpop? bit ur ett gameplay marathon. som gammalt fan utav "rune viking warlord" så tyckte jag hands on melee systemet lät lockande, men det verkar ändå som wow, med cooldowns och sånt. jag skulle vilja ha ett helt turnbaserat mmorpg som lost odyssey eller final fantasy (inte de senaste delarna). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 24 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2008 http://www.gamespot.com/video/0/6191536/videoplayerpop? bit ur ett gameplay marathon. som gammalt fan utav "rune viking warlord" så tyckte jag hands on melee systemet lät lockande, men det verkar ändå som wow, med cooldowns och sånt. jag skulle vilja ha ett helt turnbaserat mmorpg som lost odyssey eller final fantasy (inte de senaste delarna). Du vet inte om hela marathon-filmen finns någonstans eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts