Jump to content

Grafik problem trots uppdaterat grafikkort.

MiRRe
 Share

Recommended Posts

Så här på kvällskvisten så tänkte jag be om hjälp för mitt problem. Saken är att jag har börjat uppleva jobbiga grafik problem i mina spel t.ex Assassin's Creed och Rainbow Six Vegas 2 mfl. I Assassins Creed kommer det t.ex "streck" på olika ställen typ svarta och bruna, väldigt irriterande, I RSV så kommer det blåa saker t.ex saker runt om kan bli blåa. Och sådana problem har jag aldrig upplevt förr.

Jag har ett Nvidia Geforce 7900 GTX men det står annars Nvidia G71 jag kan typ "välja" mellan dom fattar inte det själv men andra här kanske gör. Så jag har varit inne på Nvidia och tror jag hittade den nyaste uppadeteringen där, antagligen gjorde jag inte det men. Men still så får jag dom där buggarna som jag inte fått förr lite tråkigt.

Och vad innebär det att grafik kortet hängt sig i en oändlig loop? För ett väldigt långt tag tillbaka fick jag en blå skärm när jag spelade Timeshift under laddningskärmen där att det hade hänt, då hade det hänt att datorn startade om sig under laddningen till endast det spelet, men det händer aldrig mer.

Hoppas för en lösning, väldigt tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så här på kvällskvisten så tänkte jag be om hjälp för mitt problem. Saken är att jag har börjat uppleva jobbiga grafik problem i mina spel t.ex Assassin's Creed och Rainbow Six Vegas 2 mfl. I Assassins Creed kommer det t.ex "streck" på olika ställen typ svarta och bruna, väldigt irriterande, I RSV så kommer det blåa saker t.ex saker runt om kan bli blåa. Och sådana problem har jag aldrig upplevt förr.

Jag har ett Nvidia Geforce 7900 GTX men det står annars Nvidia G71 jag kan typ "välja" mellan dom fattar inte det själv men andra här kanske gör. Så jag har varit inne på Nvidia och tror jag hittade den nyaste uppadeteringen där, antagligen gjorde jag inte det men. Men still så får jag dom där buggarna som jag inte fått förr lite tråkigt.

Och vad innebär det att grafik kortet hängt sig i en oändlig loop? För ett väldigt långt tag tillbaka fick jag en blå skärm när jag spelade Timeshift under laddningskärmen där att det hade hänt, då hade det hänt att datorn startade om sig under laddningen till endast det spelet, men det händer aldrig mer.

Hoppas för en lösning, väldigt tacksam för hjälp.

1. När du ominstallerade dina drivrutiner, tog du bort dom gammla med drivecleaner (Stavning?)?

2. Har du kollat hur varmt grafikkortet är/om det finns nåt damm i?

Annars låter det som en fysisk skada, med det kanska bara är jag.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. När du ominstallerade dina drivrutiner, tog du bort dom gammla med drivecleaner (Stavning?)?

2. Har du kollat hur varmt grafikkortet är/om det finns nåt damm i?

Annars låter det som en fysisk skada, med det kanska bara är jag.. ;)

Först så borde det itne vara någon skada för datorn är väldigt ny och så då med kortet, har inte kollat damm ska göras och ska checka det där drivecleaner men kan man bara hitta det på google eller en annan sak kan man inte bara avinstallera som det står och sen liksom installera det igen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När du avinstallerar drivrutiner så brukar det ligga kvar en del saker efter avinstallationen. Så kör med Drivecleaner efter avinstallationen så du får bort allt och ladda ner de nyaste igen så bör det hjälpa

Okej tack så mycket, letar efter drivecleaner på google och bör väl hitta, återkommer efter jag gjort det som sagts ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor