Dorikin Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Har ingen HDTV, men jag kör med en 22" LCD-skärm. Används främst med PC:n, men så fort 360:n åker igång kopplar jag om och spelar via LCD:n. Är väldigt nöjd med bildkvallan. Inte "äkta" full-HD mumlar säkert någon tradejöns, men bilden blir tillräckligt skarp och följsam för att jag ska bli nöjd (och inte minst mycket bättre än vanligt tv!). Alla har inte råd med en HDTV så då funkar det fint med en LCD att använda till både PC och 360 (PS3 bör funka minst lika bra), iaf i mitt tycke. Skärmen i sig är en Samsung SyncMaster 226BW. Kanske ett tips till någon som är less att spela på en tv med grynig bild, precis som jag var tidigare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 21 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2008 Fortfarande spelbart? Alltså, är det grymt irriterande? Ska ifs bara köpa GTA IV till att börja med då jag köper konsollen den 29e och antar att det inte finns överdrivet mycket text osv men orolig med att använda telefonen man får ect. (SMS? - Hoppas det är läsbart) Man märker bara av nackdelarna med burkteve när man ska läsa text, men fördelarna med HDTV är fenomenala. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Fortfarande spelbart? Alltså, är det grymt irriterande? Ska ifs bara köpa GTA IV till att börja med då jag köper konsollen den 29e och antar att det inte finns överdrivet mycket text osv men orolig med att använda telefonen man får ect. (SMS? - Hoppas det är läsbart) Edit ; Inga pengar just nu så till en Tv(10k~), fick precis pengarna till Ps3 med att sälja lite saker. (4.6k~) och att försöka få pengar från morsan eller farsan är lönlöst då pengarna just nu går till en New York resa i sommar! Anyway, hoppas jag fortfarande får en bra spelupplevelse utan HD;( Spela på datorskärmen som Dorikin gör, den är högupplöst. Såvida den inte är från 1986 eller nåt. Jag skulle aldrig få för mig att spela nya generationens TV-spel på en lågupplöst CRT-TV, lär ju ta bort alla charm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Så om man kör med en gammal TV så blir bilden ändå suddigare än när man kör PS2? Stör man sig på detta? Förstör det spelupplevelsen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dorikin Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Så om man kör med en gammal TV så blir bilden ändå suddigare än när man kör PS2? Stör man sig på detta? Förstör det spelupplevelsen? Nog lär det gå att spela på en vanlig lite äldre TV men det är ju ingen fördel direkt. 360 och PS3 gör att bilden flyter på bra och så jämfört med t.ex. en PS2. Det man missar är detaljerna, som t.ex. mindre text i röd färg blir näst intill oläsligt. I GTA4 lär man ju ska lista ut vem man exempelvis ska panga ihjäl (ingen stor markör ovanför skallen!) så det kan ställa till det litegrann. Ospelbart tror jag dock inte det blir, men kan ställa till det lite. Man missar helt enkelt detaljerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2008 Min teve kapar ytterkanterna på vad som än visas, så jag är lite orolig över att jag inte kommer se hela radarn eller SMS-symbolen vi sett i screens Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 Min teve kapar ytterkanterna på vad som än visas, så jag är lite orolig över att jag inte kommer se hela radarn eller SMS-symbolen vi sett i screens Det är inte så att den lägger ramen runt bilden då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 Det är inte så att den lägger ramen runt bilden då? Vad menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 (redigerad) Vad menar du? Edit: Men jävlar vad fel jag läste, jag läste något om ramar och skit. Inte att den kapade. Redigerad 23 april, 2008 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Spela på datorskärmen som Dorikin gör, den är högupplöst. Såvida den inte är från 1986 eller nåt. Jag skulle aldrig få för mig att spela nya generationens TV-spel på en lågupplöst CRT-TV, lär ju ta bort alla charm. ;O Ingen dålig idé, vad är det för sladdar man behöver? Måste datorn vara inblandad i det hela (Skärm+Dator+Ps3) eller räcker det med att man på något sätt kopplar in skärmen? hah ;[ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 ;O Ingen dålig idé, vad är det för sladdar man behöver? Måste datorn vara inblandad i det hela (Skärm+Dator+Ps3) eller räcker det med att man på något sätt kopplar in skärmen? hah ;[ Nån dator lär inte behövas, men jag vet att Jacker hade problem med att koppla in sin skärm pga fel sladdtyper. Vad har du för ingångar till din skärm? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Nån dator lär inte behövas, men jag vet att Jacker hade problem med att koppla in sin skärm pga fel sladdtyper. Vad har du för ingångar till din skärm? Kan man se det här? Kan inte kolla annars, lampan sprängdes och har inget annat ljus att kika bakom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Köp en VGA-kabel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Köp en VGA-kabel. PS3 har ingen VGA-utgång och vad jag vet finns inga HDMI -> VGA-kablar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 (redigerad) Jag använder en HDMI -> DVI adapter från Clas Ohlson till min Samsung 226BW. http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=23606621 Det fungerar hur bra som helst, bildskärmen tar in 1080p och skalar sedan ner det. Dock måste skärmen ha stöd för krypteringstekniken HDCP för att det ska funka. Redigerad 24 april, 2008 av Yukoai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 PS3 har ingen VGA-utgång och vad jag vet finns inga HDMI -> VGA-kablar. Ojsan, läste Xbox360. Men Yukoais metod borde fungera om man kopplar på en ytterligare adapter (DVI->VGA)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts