Jump to content

skumt problem...

Vice.
 Share

Recommended Posts

Har fått ett skumt problem som började i eftermiddags.

När jag startar Utorrent så lägger internet av.

Klickar jag på FF så bara laddar den startsidan i evigheter. Men startsidan kommer aldrig upp. Ingen annan sida heller. =/

Det underliga är att Msn funkar prima ballerina... >_<

Men stänger jag Utorrent, och väntar 5 minuter, så funkar internet som det skall.

Vad kan det bero på, för många nedladdningar samtidigt, för lite diskutrymme, internetleveratörens fel?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har fått ett skumt problem som började i eftermiddags.

När jag startar Utorrent så lägger internet av.

Klickar jag på FF så bara laddar den startsidan i evigheter. Men startsidan kommer aldrig upp. Ingen annan sida heller. =/

Det underliga är att Msn funkar prima ballerina... :)

Men stänger jag Utorrent, och väntar 5 minuter, så funkar internet som det skall.

Vad kan det bero på, för många nedladdningar samtidigt, för lite diskutrymme, internetleveratörens fel?

Är det ENBART FF som inte funkar då? >_<

Vad har du för lina?/Hur mycket laddar du i? Både U/N?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du kollat så att du har rätt uTorrent inställningar?, är porten du använder öppen?, har du brandvägg eller dylikt?

Ingen port, har direktkoppladt internet. Brandvägg har jag säkert men jag har inte ändrat nått, så det borde vara samma. =/

Är det ENBART FF som inte funkar då? :cry:

Vad har du för lina?/Hur mycket laddar du i? Både U/N?

Ja, FF och IE funkar inte. Kommer inte ut på nätet.

24 mbit har jag. Upp 1 mbit och runt 19 ner tror jag

Stryp din uppladdnings hastighet... Hade samma problem här men om du stryper uppladdningen lite så ska det nog gå bättre...

Hur stryper man den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen port, har direktkoppladt internet. Brandvägg har jag säkert men jag har inte ändrat nått, så det borde vara samma. =/

Ja, FF och IE funkar inte. Kommer inte ut på nätet.

24 mbit har jag. Upp 1 mbit och runt 19 ner tror jag

Hur stryper man den?

Du har ca 1 mbit/s upp?

Otroligt lite för 19 Mbit/s ner, eller är det ADSL :cry:

Aja::

post-3210-1208355867_thumb.jpg

Sätt alla rutor på 'limited' och sätt upload på ca 100 kb/s. Det borde duga för 1 Mbit/s upp..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har ca 1 mbit/s upp?

Otroligt lite för 19 Mbit/s ner, eller är det ADSL :cry:

Aja::

post-3210-1208355867_thumb.jpg

Sätt alla rutor på 'limited' och sätt upload på ca 100 kb/s. Det borde duga för 1 Mbit/s upp..

Det där är bara skit. varför krångla till det?

Högerklicka bara på utorrentikonen nere till höger och sätt ner och uppladdningshastighet.

Om du maxar 100 upp eller något sätter du den på ca 75 upp du kan testa dig fram. samma i nerladdningar. Laddar du ner i 2000 som max sätt limit på ca 1800-1900. Allt efter behov kan du testa dig fram :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemt fixat. Grejen var att Nod32 störde. Jag kunde inte surfa och ha utorrent igång samtidigt av nån anledning. Har kunnat det innan, men efter att jag installerade Nod32 gick det inte. :cry:

Men det är strunt samma, avinstallerat Nod32 så nu flyter det.

Dock skulle jag ändå vilja veta hur man kollar sin hastighet upp. Jag tror som sagt att det är en upp, men är osäker. Har stört mig på att jag skickar upp så sakta då min ratio tar år på sig när den skall höjas. =/

Har cable, inte fiber som är snabbare.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemt fixat. Grejen var att Nod32 störde. Jag kunde inte surfa och ha utorrent igång samtidigt av nån anledning. Har kunnat det innan, men efter att jag installerade Nod32 gick det inte. :cry:

Men det är strunt samma, avinstallerat Nod32 så nu flyter det.

Dock skulle jag ändå vilja veta hur man kollar sin hastighet upp. Jag tror som sagt att det är en upp, men är osäker. Har stört mig på att jag skickar upp så sakta då min ratio tar år på sig när den skall höjas. =/

Har cable, inte fiber som är snabbare.

öö du laddar bara upp lite och ser vad din högsta hastighet är?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor